اقتصادی

محدودیت‌های جدید و منطقه‌ای در تهران، از شنبه

معاون مرکز محیط زیست و بهداشت حرفه ای وزارت بهداشت از محدودیت های جدید منطقه ای در تهران در ماه سپتامبر (19 ژوئیه) خبر داد.

به گزارش رویداد برتر ، محسن فرهادی درباره محدودیت هایی که از روز شنبه در تهران اعمال می شود اظهار داشت: “مرکز ملی کرونا تصمیم گرفته است که این محدودیت ها منطقه ای شده باشند و مانند شروع همه گیر کرونا ، این محدودیت به معنای این نیست که اگر در جایی باشد اعمال شده در سطح ملی.

وی افزود: اعمال محدودیت ها در تهران حساس تر است زیرا این کلانشهر دارای مراکز تجاری ، اداری و مراکز بسیاری است. جلسات از روز شنبه ممنوع است. کارمندان دفاتر و ادارات دولتی به عنوان یک کارگر از راه دور یک سوم کار می کنند و دو سوم آنها در محل کار فعالیت می کنند. استخرهای سرپوشیده ، کلوبهای ورزشی و ورزشهای پرطرفدار مانند کشتی ، کاراته ، جودو و غیره. ممنوع است در ورزش های تیمی ، فقط لیگ برتر به دلیل حساسیت ویژه خود مجبور است طبق پروتکل های بهداشتی مسابقات را برگزار کند.

فرهادی در خصوص فعالیت های باشگاه های بدن سازی ، گفت: “فعالیت این باشگاه ها منوط به تأیید وزیر ورزش در وزارت ورزش است ، یعنی باید تأیید شود که این باشگاه شرایط تهویه و آموزش های فردی و فاصله اجتماعی را دارد.”

وی درباره سایر محدودیت ها توضیح داد: برگزاری مراسم ها و همایش های اجتماعی ، فرهنگی ، مذهبی ، مدارس شبانه روزی ، کافه ها ، کافه ها ، خانه های چای مخصوصاً برای حمل و نقل محصولات دخانی ، باغ وحش و پارک های تفریحی ، مراکز تفریحی آب و استخرهای سرپوشیده ، کلوپ های سرپوشیده ورزشی روزهای شنبه. آنها در تهران قفل شده بودند.

وی در خصوص پایش مراکز ، خاطرنشان کرد: در این مورد ، تصمیم هفته گذشته مرکز ملی کرونا نشان می دهد که کلیه آژانس ها و سازمان های درگیر وظیفه نظارت در قلمروهای مربوطه خود را دارند. به طور خاص در تهران ، اتاق اتحادیه های صنفی مسئولیت نظارت اولیه را بر عهده دارند. علاوه بر این ، وزارت ورزش مسئولیت باشگاه های ورزشی را بر عهده دارد و شهرداری تهران مسئولیت متروها و اتوبوس ها را بر عهده دارد و وزارت بهداشت تحت نظارت عالی فعالیت می کند. دانشگاه های علوم پزشکی مکلفند پوشش مناطق تحت پوشش را به مرکز ملی کرونا گزارش دهند.

“من فکر می کنم آموزش ، غربالگری این کودکان را مانند تست SAMPAD از بین برده است.” – گفت: ادامه یا توقف معاینه پزشکی در سطح پیش دبستانی.

فرهادی ادامه داد: تاکنون سندی در اختیار ما قرار نگرفته است که می گوید کرونا ویروس از طریق غذا پخش می شود ، اما نکته اینجاست که شخص درگیر در خدمت و تهیه غذا می تواند باعث آلودگی مواد غذایی شود ؛ بنابراین هدف از محدود کردن واحدهای تأمین مواد غذایی از دو بخش تشکیل شده است. اینکه در کافه ها تجمعی برگزار نشده و موارد مشابه آن ، دوم این است که غذا در فضای باز مجاز است ، به شرط اینکه شرایط گرم کردن غذا فراهم شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا