جامعه

موج فزاینده کرونا در میانسالان و جوانان / خستگی مفرط کادر درمان

در کلانشهر تهران ، معاون اجرایی برنامه ریزی بیماری عروق کرونا نسبت به افزایش تدریجی تعداد بیماران عروق کرونا طی دو هفته گذشته به ویژه در سه روز گذشته هشدار داد. مرگ و میر ناشی از بیماری عروق کرونا قلب به طور ناگهانی در سراسر کشور افزایش می یابد.

دکتر علی ماهر در گفتگو با رویداد برتروی با اشاره به وضعیت بیمارستان های تهران ، اظهار داشت: با ظرفیت محدود تخت های بیمارستانی ، به ویژه تختخواب ویژه ای که در حال حاضر زیاد اشغال شده است ، هم اکنون با فرسودگی شدید و خستگی کادر درمانی مواجه هستیم که آنها از اسفند ماه در این کار مشغول به کار هستند و هیچ فرصتی برای بهبودی ندارند.

وی با تأکید بر فشار زیاد پرسنل پزشکی در هنگام فوران کرونا و همچنین دو برابر شدن در روزهای اخیر ، گفت: “این مسئله به طور طبیعی باعث شده است که پرسنل پزشکی و فرسودگی کارکنان و سیستم ایمنی بدن تضعیف شده و از طریق آن جابجا شوند.

وی هشدار داد: ادامه این روند مطمئناً توانایی پرسنل پزشکی در معالجه بیماری را تضعیف خواهد کرد و در نتیجه افزایش بیشتر در تعداد احتمالی و مرگ و میر بیماران کرونا وجود خواهد داشت.

معاون مرکز کرنا در تهران گفت: تنها شاخص نجات بیماران وجود تختخواب ویژه و بخش مراقبت های ویژه (ICU) نبود. بیماران در بخش های خاص تحت معالجه قرار می گیرند ، اما از طرف دیگر توانایی متخصصان و کادر درمانی کاهش می یابد و در این حالت ، پاسخ درمانی بیماران و بیماران بحرانی و همچنین معالجه بیماری ضعیف می شود.

وی ادامه داد: در مراحل اولیه شیوع بیماری ، دیدیم که در شهرهایی که تختخواب ویژه دارند ، اما بدون حضور متخصصان ، میزان مرگ و میر در مناطقی بدون تختخواب ویژه تفاوت چندانی ندارد. به عبارت دیگر ، ادامه این روند نه تنها ظرفیت پرسنل درمانی را تضعیف می کند بلکه خطرات آنها و خطر ابتلا به عفونت را افزایش می دهد و در نهایت تختخواب بدون حضور متخصص کمک زیادی نخواهد کرد.

ماهر ، عدم رعایت اصول بهداشتی ، مشارکت مردم در اماکن شلوغ و عمومی ، مراسم تشییع جنازه ، عروسی و مسافرت ، بدون پیگیری پروتکل ، بدون نقاب زدن و پوشاندن مسافت ، مهمترین دلایل افزایش موارد به ویژه در تهران است: و اگر محدودیت ها ، مطمئناً کاهش خواهد یافت.

معاون برنامه ریزی مرکز کرنا در تهران با ابراز تأسف از عدم رعایت اصول بهداشتی و فاصله از شهر گفت: “نتیجه این اختلافات ایجاد این وضعیت فاجعه بار و بدبختانه است که شاهد آن هستیم.”

ماهر گفت: “برخلاف انتظار برخی از متخصصان ، این بیماری در تابستان بهبود نیافت.” “نه تنها اپیدمی کاهش نیافته بلکه اوضاع رو به وخامت گذاشته است و از آنجا که ظرفیت کادر پزشکی و موسسات محدود است ، این روند همچنان رو به رشد است.” دستیابی به سطح بالاتر منجر به مرگ و میر بسیار بالایی در بیماران مبتلا به بیماری انسداد قلبی در کل کشور می شود.

معاون مرکز کرنا در کلانشهر تهران گفت: بیمارستان هایی که تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی فعالیت می کنند از زمان شروع همه گیری عروق کرونا با تمام توان وارد منطقه خدمات شده اند. با وزن بیماران و اشتغال تختخواب به خصوص تختخواب ویژه مواجه شدیم.

ماهر با تأکید بر اینکه تختخوابهای بیمارستانی به سرعت پر می شوند ، گفت: “با تکمیل یک بیمارستان به طور همزمان – و به طور خاص تختخواب ویژه – بیماران به بیمارستان های دیگر مراجعه می کنند.” اما ظرفیت محدود است و به زودی 100٪ بخش های ویژه را اشغال خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پروتکل ها به افراد کمک می کنند تا وضعیت خود را بهبود بخشند و میزان مرگ و میر و مرگ را کاهش می دهد ، گفت: “متأسفانه تعداد بیماران مبتلا به بیماری بحرانی به ویژه به دلیل موج جدیدی از میزان بالای عفونت در میان سالمندان و جوانان به شدت افزایش یافته است.” ما در حال بررسی علت هستیم.

در پایان با اشاره به اینکه استاندار تهران و فرمانده مرکز کرونا در کلانشهر تهران با ارسال نامه امضا شده به مرکز ملی کرونا در تهران در رابطه با معرفی محدودیت های بیشتر ، معاون رئیس کورونا تهران گفت:

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا