خارجی

نظامیان انگلیسی عراق را ترک کردند

به گزارش پورتال خبری “المسله” منابع گفتند كه نيروهاي كمك بين المللي امنيت بين المللي (ISAF) به رهبر آمريكا نيز يك پايگاه التاجي و يك پايگاه نظامي در باسميه در جنوب بغداد را به اشغال خود درآوردند. [به زودی] آنها میروند.

این پرتال خبری نگفته است كه كدام پایگاه را به داخل یا خارج عراق منتقل می كنند.

پایگاه هوایی التاجی در 30 کیلومتری شمال پایتخت عراق ، بغداد واقع شده است.

ائتلاف بین المللی به رهبری ایالات متحده علیه داعش نیز در 29 مارس 2020 اعلام کرد که نیروهای K1 را در استان کرکوک رها کرده و دارایی های خود را به نیروهای عراقی تحویل داده است.

ائتلاف بین المللی ضد داعش در عراق اعلام کرد که در 23 آوریل پایگاه های القیاره در شمال عراق و القائم را در استان غربی انبار تخلیه کرده است.

طبق دستور مستقیم سردار قاسم سلیمانی و ابو مهدی المحندس ، معاون رهبر نیروهای خلق عراق و هشت فرد دیگر ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا ، پارلمان عراق طرحی را برای عقب نشینی نیروهای “آمریكایی” در 6 ژانویه تصویب كرد.

170 عضو پارلمان عراق لایحه ای را برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی امضا کردند و این رای با حضور اکثریت و با سهمیه قانونی صورت گرفت.

نخست وزیر دولت موقت عراق نیز عادل عبدالمهدی نیز خواستار عقب نشینی فوری سربازان ایالات متحده از عراق در رأی گیری در پارلمان شد و گفت که ایالات متحده و منافع عراقی نیاز به سربازان خارجی برای ترک عراق دارند.

311 311

دکمه بازگشت به بالا