اقتصادی

وضعیت سپرده‌های بانکی و نقش بانک‌ها در سامان‌دهی بازار ارز از زبان مدیرعامل بانک رفاه

مدیرعامل بانک رفاه در مورد تلاش های این بانک برای پرداخت تسهیلات به بخش های مختلف توضیح داد و سپرده های بانکی و نقش بانک ها در ساماندهی بازار ارز را توضیح داد.

در مصاحبه با رویداد برتر ، اسماعیل اللهگانی درباره تأثیر کاهش سود بانکی بر میزان سپرده ها توضیح داد: “سپرده های بانکی بین بانک های مختلف در کشور جریان دارد و میزان این سپرده ها در شبکه بانکی کاهش نیافته است.” از بخش های مختلف پشتیبانی می کند.

وی گفت: “بازار سرمایه مانند یک بازار موازی در حال رونق گرفتن است.” وی ادامه داد: در دنیا بیشتر منابع مالی واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری توسط بازار سرمایه تأمین می شود ، اما کشور ما بیشتر یک بانک محور است و ما از فرصت های بانکی استفاده می کنیم. با توسعه بازار سرمایه انتظار داریم بخشی از تأمین اعتبار پروژه ها از طریق بازار سرمایه عملی شود.

مدیرعامل بانک رفاه همچنین در مورد نقش بانکها در کاهش التهاب ارزی اظهار داشت: “بانکها می توانند از واحدهای تولیدی ، به ویژه آنهایی که در بخش صادرات فعالیت می کنند ، حمایت کنند ، از این رو به تأمین ارز بیشتر به کشور و دستیابی به صادرات بیشتر کمک می کنند. بیرون به دلیل شیوع تاجی ویروس ، بسیاری از صادرکنندگان قادر به صادرات نبودند و جریان نرخ ارز بصورت دوره ای کاهش می یابد. با این حال ، با بهبود شرایط ، اوضاع به حالت عادی باز خواهد گشت و بانک مرکزی قادر به تأمین ارز است.

لاله‌گانی با اشاره به افزایش سرمایه بانک رفاه کارمندان از زمان فروش سهام شستا ، اظهار داشت: این امر منجر به افزایش در پرداخت بدهی تسهیلات بانک رفاه شده است. وی ادامه داد: در همین راستا سقف تسهیلات اعتباری برای مستمری بگیران و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی از 2 هزار میلیارد ریال به 22 هزار و 300 میلیارد ریال افزایش یافته است. در 15 سال گذشته در قرض الحسنه پرداخت شده است.

وی ادامه داد: ما شرایط ضامن را بالا برده ایم و این وجوه بدون ضامن به بازنشستگان پرداخت می شود و اقساط از حقوق آنها بازپرداخت می شود. امکانات تسهیلات غرز الحسنا قبلاً به دو میلیون نفر برای هر فرد محدود می شد که به پنج میلیون می رسید.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه صدور انواع مختلف بیمه نامه شخص ثالث ، بیمه نامه بدنه و سایر بیمه های مورد نیاز بازنشستگان با نرخ 4 درصد انجام شد ، افزود: افراد می توانند به شعب بانک رفاه واریز و از این گزینه ها استفاده کنند. علاوه بر این ، برای حمایت از بازنشستگان ، طرحی به نام طرح عزت در نظر گرفته شد که براساس آن ، این افراد می توانند تا 500 میلیون ریال در تسهیلات بهسازی مسکن ، هزینه های درمانی ، آموزش فرزندان خود و ازدواج استفاده کنند.

لاله‌گانی با اشاره به “پرش تولید” به عنوان شعار سال ، اظهار داشت: بانک رفاه برای تحقق این شعار قدم برداشته است. در میان چیزهای دیگر ، وام 5 تریلیون روپیه برای پرداخت تسهیلات ارائه شده توسط شرکتهای تولیدی کوچک و متوسط ​​در نظر گرفته شد. به منظور پرداخت پاکت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مشکل که نتوانستند حقوق کارمندان و کارگران را بپردازند ، اعتبار حدود 3 تریلیون روپیه در نظر گرفته شد.

وی ادامه داد: حدود 30 هزار میلیارد اعتبار برای تأمین اعتبار صنایع کشاورزی ، گردشگری ، صنعتی و معدن معدن در نظر گرفته شده است. علاوه بر این ، تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای تولیدی مشمول تبصره 18 قانون بودجه 1399 با نرخ سود 3 تریلیون محاسبه می شود.

مدیرعامل بانک رفاه با بیان اینکه وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که در قالب وام خوب پرداخت می شود گفت: 3 هزار میلیارد دلار برای پرداخت تسهیلات پرداخت شده است. مشاغل دچار مشکل به دلیل شیوع تاج با ظرفیتی در حدود سه تریلیون ریال ارائه شده است. پرداخت فرصت های حمایت از تولید به واحدهای تولیدی که باید از این امکانات استفاده کنند ، پنج هزار میلیارد ریال برآورد شده است. براساس برنامه جهش آنلاین سلامتی ، کلیه کادر پزشکی پزشکان ، پرستاران و مراکز درمانی تحت مراقبت قرار خواهند گرفت.

لالهگانی اظهار داشت: حدود هزار میلیارد تسهیلات ریالی برای بیماران غیرقابل تحمل در نظر گرفته شده است و گفت: در راستای برنامه جابجایی ، پرداخت مزایای قرض الحسنا به فرزندان مستمری بگیرانی که قصد ازدواج با درصد و پرداخت 200 میلیون ریال را دارند. . آنها در نظر گرفته می شوند.

وی گفت: بازنشستگان ، بازنشستگان و هر یک از افراد درگیر در این پروژه ها می توانند به بانک رفاه مراجعه کرده و در صورت داشتن هرگونه سؤال با شماره 8525 تماس بگیرند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا