خبرهای کلی

کتاب و نشر در روزگار “کرونا”

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

در مصاحبه با شهر فرنگ ، محمود عموزگار در مورد تأثیر برداشت از سی و دومین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بر اقتصاد ناشران صحبت کرد و افزود: “آسیب های ناشران و جامعه فروشنده ناشی از کرونا دو برابر است.”

وی گفت: فروش كتاب در نمایشگاههای بین المللی ده برابر فروش سالانه ناشران است. وی افزود: در سالهای اخیر ناشران تصمیم گرفتند که در نمایشگاه بخرند تا بخشی از هزینه های خود را بازپرداخت کنند.

این معلم اضافه کرد: علاوه بر از دست دادن فرصت فروش در نمایشگاه کتاب ، در ماههای اخیر مبلغ زیادی نیز صرف چاپ و حضور در نمایشگاه شده است.

نایب رئیس انجمن ناشران و فروشندگان کتاب گفت: “اگر فرصتی برای فروش در یک نمایشگاه کتاب از دست بدهند ، جمع آوری سرمایه برای ناشران دشوار خواهد بود و در این میان دولت مجبور است در مورد آنها فکر کند.”

عموزگار اظهار داشت: اگر حقوق صاحبان حق چاپ و ناشران در نسخه الکترونیکی رعایت شود ، در این زمینه موفقیت های بیشتری خواهیم داشت. باید بین مؤلفه های انتشار و ارائه کتاب رابطه هماهنگی برقرار شود و هر بخش نباید محدود به منافع خود باشد.

مدیر انجمن ناشران دانشگاه همچنین با بیان اینكه وضعیت كتاب قبل از كرونا درست نیست گفت: “دولت باید از نظر تهیه كاغذ و خنثی كردن تحریم ها راه حلی برای برخی از مشکلات ناشران پیدا كند.”

“عباس حسینی نیک” به اقدامات فوری دولت در پرداخت یارانه و کمک های مالی اشاره کرد و گفت: “ناشران و کتابفروشی ها نیز باید از لباس سایبر استفاده کنند تا از روابط قشر اجتماعی استفاده کنند.”

مدیر اجرایی انجمن ناشران دانشگاه توصیه کرد که دولت نامه رایگان به ناشران و فروشندگان ارائه دهد.

دکمه بازگشت به بالا