سلامت و دانش

کرونا در کرمان شعله‌ور شده است

اخبار آفتاب:

دکتر مهدی شفیعی “روز دوشنبه شب ، 14 تیرماه در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت شیوع ویروس کورورمان در استان کرمان اظهار داشت:” تعداد پذیرش در بیمارستان های استان با علائم مختلف در طی دو هفته گذشته افزایش یافته است. “

وی با اشاره به افزایش تزریق سرپایی به مراکز بهداشتی بخش خصوصی و مراکز منتخب درمان عروق بیماری کرونا در استان کرمان ، افزود: افزایش انتقال نشان می دهد که چرخه شیوع ویروس در استان کرمان احیا شده است.

Corona باعث آتش سوزی در کرمان می شود

مدیر گروه بیماریهای عفونی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اظهار داشت: از ابتدای اسفند ماه ، هنگامی که بحث و گفتگو در مورد کروناویروس در کشور آغاز شد ، تعداد بیماران Covid 19 در استان کرمان اندکی و در برخی استانهای همجوار افزایش یافته است.

شفیعی با اشاره به اینکه واقعیت این است که طی روزهای اخیر روند بیماری را تجربه می کنیم ، گفت: در یک مقطع (مرحله دوم رابطه با کرونا) به دنبال مراکز بیماری بودیم اما روند مراقبت مشکوک بیمارستان در دو تا سه هفته گذشته انجام شده است. ، ما شاهد احتمال و تعداد مرگ و میر ناشی از عفونت Covid 19 در محدوده هستیم ، این نشان می دهد که روند و زنجیره ای از گسترش ویروس در این محدوده بهبود یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه ما از حدود سه هفته پیش افزایش روند رو به رشد بیماران مبتلا به بیماری عروق بیماری کرونا را پیش بینی کردیم و به مردم هشدارهای لازم را دادیم ، گفت: “یا وارد موج دوم می شویم اما می توانیم با تجزیه و تحلیل آماری وضعیت را در روزهای آینده گزارش کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کشور و استان کرمان در انجام آزمون با محدودیت هایی روبرو هستند؟ وی اظهار داشت: در ابتدای همه گیر بیماری ، تلاش های آزمایشگاهی برای تشخیص بیمارانی که از این خدمات آزمایشگاهی دریافت کرده بودند ، صرف شد اما با گذشت این بیماری ، از خود بیگانگی اجتماعی و جسمی و تعطیل کردن واحدهای صنفی و محدودیت های راهنمایی و رانندگی بحث و گفتگو شد و باعث شد تا در مقابل تاج ویروس قرار گیرد. در مرحله دوم مبارزه ، مراکز ویروس و خوشه ها را شناسایی کردیم و در این راستا ، فرد مظنون و افراد اطرافش لزوماً براساس سرپایی مورد آزمایش قرار گرفتند تا این اتفاق رخ دهد.

شفیعی خاطرنشان کرد: هیچ کمبود آزمایش وجود ندارد و فقط انجام تست های زیادی در منابع مالی زیادی انجام می شود که تأثیر قابل توجهی نخواهد داشت. هیچ آزمایش و تجهیزات آزمایشگاهی در استان کرمان وجود ندارد.

وی با تأکید بر اینکه آزمایش های سرپایی برای همه انجام نخواهیم داد و فقط بر اساس علائم بیماری به مردم توصیه های درمانی خواهیم داد: در شرایط فعلی که ویروس تقریباً همه گیر در جامعه است ، بسیاری از آزمایشات از طرف افراد چندان مؤثر نیست. و اکنون بحث در مورد شستشوی دست و شستن دست ها ، فاصله از نظر جسمی و اجتماعی و ضد عفونی کننده سطوح موثر خواهد بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به وضعیت اپیدمیولوژیک در استان کرمان اظهار داشت: در حال حاضر تخمین زده می شود 10-15 نفر در استان کرمان به این ویروس آلوده باشند که 40 تا 60 درصد آنها دارای اشکال بدون علامت هستند. یا ملایم.

شفیعی با بیان اینکه آیا آزمایش فرایند تشخیص تاج در روند خروج تاثیری در افرادی که به مراکز درمانی سرپایی مراجعه می کنند ندارند ، گفت: وی در حال حاضر شدت روند بیماری را تجربه کرده و همه گیری آن در استان کرمان رخ داده است. نه ، و ما فقط منابع مالی را هدر می دهیم.

دکمه بازگشت به بالا