کم‌لطفی آشکار گراهام پاتر به علیرضا

سپهر ستاری: تقریباً دو سال پیش ، در چنین روزهایی ، یک انتقال جذاب برای هواداران فوتبال ایران رقم خورد و علیرضا جهانبخش پس از کسب عنوان دروازه بان لیگ هلند از آلکمار ، برایتون را به مقصد برایتون ترک کرد تا روزهای درخشان خود را در فوتبال انگلیسی هلند تکرار کند. این انتقال باعث شد علیرضا گرانترین بازیکن تاریخ تاریخ و همچنین گرانترین استقبال در تاریخ باشگاه برایتون باشد. برچسب ، که انتظارات جهانبخش را از ابتدا برانگیخت و همه انتظار اجرای برجسته ای از این ستاره ایرانی داشتند.

کم‌لطفی آشکار گراهام پاتر به علیرضا

با این وجود همه این انتظارات ناامید کننده بود و جهانبخش در اولین فصل از اقامت خود در برایتون ضعیف عمل کرد ، اگرچه او برای چند دقیقه بازی نکرد ، بنابراین او حتی در پایان فصل حتی نجوا های جدایی را نیز می شنید. ناکامی جهانبخش در برایتون در اولین فصل خود را می توان به یک دوره خوب از دست رفته به دلیل حضور در جام جهانی روسیه ، یک آسیب دیدگی نسبتاً طولانی در نیمه اول ، جدایی از این تیم به دلیل جام ملت های آسیا ، تاکتیک های دفاعی برایتون و سطح لیگ بسیار بالاتر نسبت داد. لیگ برتر انگلیس نسبتاً به لیگ هلند مربوط بود به همین دلیل علیرضا در فصل اول نه گل زد و نه گل زد.

با این وجود این ستاره ایرانی در این فصل نیز برای استفاده بهتر از تغییر مربی و حضور گراهام پاتر در برایتون مانده است اما این داستان برای گلزن سابق لیگ هلند متفاوت بود. پاتر از ابتدای فصل علاقه کمی به استفاده از جهانبخش نشان داده بود و علیرضا برای بازی 22 دقیقه ای در ولورهمپتون در فصل جدید لیگ برتر باید 16 هفته صبر کرد. حضور طولانی طول نکشید و جهانبخش برای بازی دوباره مجبور شد چهار هفته صبر کند. در حالی که نیمکت های پیاپی پیراهن تیم ملی را از این ستاره ایرانی گرفته بود ، بازی مقابل بورنموث و ماندن در تیم اصلی ، تولد دوباره جهانبخش بود. در دقیقه سوم مسابقه ، او برای برایتون به ثمر رسید و پس از شکستن جادوی ناکامی ، اشک اشک ریخت ؛ گل مقابل بورنموث در بازی هفته آینده مقابل چلسی نتوانست علیرضا را برطرف کند و این بار او به عنوان جانشینی وارد زمین شد و یکی از زیباترین گل های سال های اخیر لیگ برتر بین بلوز لندن و کاپ آریزابالاگا را به ثمر رساند تا نشان دهد که چقدر آماده است. علیرضا دوباره پس از گل اشک ریخت تا گریه کردن قسمت دائمی از گلهای او باشد.

گل مقابل بورنموث در بازی هفته آینده مقابل چلسی نتوانست علیرضا را برطرف کند و این بار او به عنوان جانشینی وارد زمین شد و یکی از زیباترین گل های سال های اخیر لیگ برتر بین بلوز لندن و کاپ آریزابالاگا را به ثمر رساند تا نشان دهد که چقدر آماده است. علیرضا دوباره پس از گل اشک ریخت تا گریه کردن قسمت دائمی از گلهای او باشد.

با این وجود این درخشش هنوز هم نمی تواند حضور دائمی در هفته های آینده را تضمین کند و حتی تأثیر برایتون در هر یک از اهدافش در مقابل واتفورد جایگاه جهانبخش را تغییر نداد و فقط موقعیت وی از غرفه های ورزشگاه آماکس به نیمکت تغییر یافت. خاموش شدن به دلیل ویروس کرونا باعث شد یک دوره طولانی در لیگ برتر انجام شود و بعد از شروع مجدد ، انتظار می رفت جهانبخش بیش از گذشته مورد استفاده قرار گیرد ، اما تیم وی از تمام بازی های گراهام پاتر حذف شد و تنها 5-0 در منچسترسیتی از دست داد. -تو او کسی بود که چند دقیقه بازی را گرفت. در این مدت ، پاتر با صراحت در مورد مهارت جهانبخش صحبت کرد ، اما هیچ کس دقیقاً نمی داند چه چیزی او را باز می دارد ، حداقل روی نیمکت. در همین حال ، برایتون از شرایط خیلی مطلوبی برای موقعیت های لیگ برتر انگلیس برخوردار نیست و عملکرد ضعیف عناصر تهاجمی تیم ، رکود جهانبخش را حتی عجیب تر می کند.

این ستاره ایرانی در این فصل در لیگ برتر انگلیس در 9 بازی برای تیم خود بازی کرده است که سه تای آنها در شروع بازی بوده و در مجموع 310 دقیقه دو گل به ثمر رسانده است. مقایسه مختصر عملکرد جهانبخش و رقبای او در برایتون نشان می دهد که نیمکت این تیم چندان منصفانه نیست:

آرون کانولی: این مهاجم 20 ساله ایرلندی در این فصل در بازی های لیگ برتر گراهام پاتر بازی کرده است و 23 بار در برایتون بازی کرده است ، فقط دو گل را دوست دارد و به یکی کمک می کند. او فوتبال خود را در آکادمی برایتون آغاز کرد و امسال پس از انجام دو بازی در لیگ برتر انگلیس و لوتون تاون ، به تیمش بازگشت.

نیل ماوپی: بهترین عنصر تهاجمی برایتون در این فصل ، ستاره 23 ساله فرانسوی است که برنتفورد امسال با 25 گل در لیگ خریداری کرده و 9 گل و 2 پاس گل نیز 34 بار در صدر خط حمله تیمش به ثمر رسانده است. هم. خرید موپی به برایتون 22 میلیون دلار هزینه داشت که نتیجه آن گرانترین نقل و انتقالات در تاریخ باشگاه قبل از جهانبخش بود.

آرژانتین |آسیب دیدگی

لئاندرو ترسار: برایتون وینگر بلژیکی امسال با تیم خوبی به انگلیس آمد و 29 بار برای تیم جدیدش بازی کرد. در این مدت او موفق به زدن 5 گل و ارسال 3 پاس گل شد. او فصل گذشته 14 گل در فوتبال بلژیک به ثمر رساند.

آرژانتین |آسیب دیدگی

گلن ماری: ستاره فصل گذشته برایتون بود که 13 گل برای این تیم به ثمر رساند ، اما امسال با حضور موپی ، او نیمکت نشین شد و تنها شش بار در تیم اصلی مرغ دریایی بود و یک بار هم گلزنی کرد.

الکسیس مک آلیستر: این آرژانتینی 21 ساله پس از اتمام وام گرفتن از بوکا جونیورز به انگلیس بازگشت و در هفته های اخیر چندین بازی در برایتون انجام داده است. وی امسال 6 بار بازی کرده است ، در سه بازی ضبط شده بوده است ، اما هنوز موفق به گلزنی یا کمک نشده است.

مارس سولی: هافبک 25 ساله برایتون در این فصل شانزده بار بازی کرده است که نه نفر از آنها بازیکن معمولی هستند اما هیچ وقت دوست نداشته اند و حتی یک گل هم به زمین نخورده اند. بازیکن سابق برایتون ، او از سال 2012 عضو این تیم بوده و هرگز پیراهن تیم دیگری را نپوشیده است.

پاسکال ناخالص: بازیکن اصلی او به عنوان هافبک نقش آفرینی می کند و در بعضی از بازی ها از سمت راست استفاده شده است ، اما عملکرد وی از فصل اول درخشان او در آلبیون به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. او در فصل اول خود 7 گل و 8 پاس گل به ثمر رسانده است ، اما امسال ، این فصل سوم ، او فقط دو گل به ثمر رسانده و در 27 بازی چهار پاس گل داده است.

آرژانتین |آسیب دیدگی

بررسی عملکرد رقبای جهانبخش در ترکیب اصلی ، نشان می دهد که اکثر آنها فصلی موفق و جالب نداشته اند ، و این باعث می شود هدف قبلی فوتبال هلند عجیب تر شود. از طرف دیگر ، این افراد در تاریخ خود هیچ وقت عملکردی مانند جهانبخش در لیگ هلند نداشته اند و به نظر می رسد پایان این فصل مسابقات لیگ برتر بهترین زمان برای علیرضا است که برایتون را ترک کند و به تیمی بپیوندد که بیشتر در آن حضور داشته باشد. می تواند بازی کند. برای بازیابی اعتماد به نفس از دست رفته خود به زمین بروید

بیشتر بخوانید: تلاش عجیب برایتون برای فرار از علیرضا جهانبخش!

255 41

دکمه بازگشت به بالا