خبرهای کلی

۵ نشانه هشداردهنده سلامت مردان

همه باید همیشه به بدن خود گوش دهند! بدن آنچه را که باید بدانید به شما می گوید و شما را از یک مشکل هشدار می دهد.

به گزارش رویداد برتر عصر ایران EasyHealthOptions نوشت: “مردان از زنان كمتر به زنان توجه می كنند كه به علائم و نشانه های سلامتی خود توجه كمتری داشته باشند و تا زمانی كه دیگر تحمل نشوند یا مجبور به انجام این عمل شوند ، بررسی می شوند.” برای سلامتی پزشک خود را نبینید. اما همه باید همیشه به بدن خود گوش دهند! بدن آنچه را که باید بدانید به شما می گوید و شما را از یک مشکل هشدار می دهد.

در اینجا علائم هشدار دهنده ای وجود دارد که مردم هرگز نباید از آنها چشم پوشی کنند.

احساس مداوم سرماخوردگی

لرز ثابت ممکن است نشانه علائم تیروئید باشد. بسیاری از افراد بر این باورند که زنان بیشتر مستعد ابتلا به پرکاری تیروئید هستند و آن را یک بیماری زنان و زایمان می دانند ، اما این بیماری در بین مردان نیز شایع است و یکی از قابل توجه ترین علائم عدم تحمل سرما است.

علائم دیگر کم کاری تیروئید عبارتند از:

– خستگی

– افزایش وزن

– بی اشتهایی

افسردگی

– یبوست

مردان مبتلا به کم کاری تیروئید نیز ممکن است کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ را تجربه کنند. علاوه بر این ، کمبود هورمونهای تیروئید می تواند باعث ریزش مو شود. اگر فکر می کنید علائم تیروئید دارید ، بهترین راه حل این است که به پزشک مراجعه کنید تا سطح هورمون موجود در آن غده را بررسی کند.

کاهش وزن ناخواسته

کاهش وزن به دنبال خستگی و خستگی مداوم است. برای کاهش وزن معمولاً باید تمرینات سخت را انجام دهید و از رژیم غذایی مناسب پیروی کنید. با این حال ، اگر به هیچ دلیل مشخص وزن خود را کاهش ندهید ، می تواند نشانه ای از مشکل باشد. دیابت ، پرکاری تیروئید ، سرطان و بیماری کبد همه عواملی هستند که می توانند منجر به کاهش وزن ناخواسته شوند.

کاهش میل جنسی و اختلال نعوظ

اگر مشکلات تیروئید باعث کاهش میل جنسی و اختلال در نعوظ نشود ، سایر شرایط هنوز هم باید در نظر گرفته شود. مشکلات قلبی و گردش خون ، مانند کلسترول بالا یا مشکلی که در رگ های خونی گشاد شده در بدن وجود دارد ، به نام اکسید نیتریک ، می توانند جریان خون به آلت تناسلی را کاهش دهند. اگر مشکلات جنسی دارید ، حتماً وضعیت قلب و گردش خون را بررسی کنید.

تغییر شکل بدن

اگر میل جنسی کم ، افزایش چربی در وسط بدن و از دست دادن توده عضلانی دارید ، نباید فقط با پیری پیش بروید. این می تواند در اثر کم بودن تستوسترون ایجاد شود. پس از تشخیص سطح تستوسترون پایین ، ممکن است بخواهید مراحلی را برای افزایش تولید هورمون از جمله موارد زیر در نظر بگیرید:

کار با وزنه ها – تمرینات ورزشی محرک خوبی برای افزایش تولید بدن در بدن است.

پروتئین بیشتری بخورید – اسیدهای آمینه موجود در پروتئین برای تولید تستوسترون ضروری هستند.

ساختن چربی های مناسب – زرده تخم مرغ و چربی های اشباع شده در گوشت قرمز حاوی کلسترول هستند ، که یک پیشرو مهم برای تولید تستوسترون است.

خلاص شدن از شر استروژن های جعلی – متان دی ایندول یک مکمل طبیعی است که به استروژن های جعلی در بدن متصل می شود ، آنها را خنثی می کند و با خیال راحت آنها را از بدن جدا می کند. این شرایط به حفظ تعادل تستوسترون / استروژن کمک می کند.

تنگی نفس

تنگی نفس بعد از تمرین ممکن است یک وضعیت کاملاً طبیعی باشد ، اما مشابه با کاهش وزن ناخواسته ، اگر دلیل خاصی برای تنگی نفس وجود ندارد ، باید برای معاینه کامل به پزشک مراجعه کنید.

علل تنگی نفس عبارتند از:

بیماری مزمن انسدادی ریه

– مشکلات قلبی

– چاقی

– سرطان ریه

علاوه بر این ، یک عفونت ویروسی یا باکتریایی مانند برونشیت ، آسم یا ذات الریه می تواند باعث تنگی نفس شود. با توجه به فراوانی بیماری Covid-19 ، باید به تنگی نفس توجه کنید.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا