اقتصادی

آغاز پروژه مدرنیزه‌سازی نیروگاه حرارتی کشور با وام دولتی روسیه 

به زودی بزرگترین پروژه نوسازی نیروگاه های حرارتی کشور با استفاده از وام روسی آغاز می شود و از آنجا که بازپرداخت حداقل 5 سال طول خواهد کشید ، مالکیت این مجتمع باید توسط دولت تضمین شود.

به گزارش رویداد برتر ، نیروگاه رامین در اهواز بزرگترین نیروگاه حرارتی در کشور است که متعلق به دولت و وزارت نیرو است و در تأمین برق استان خوزستان نقش مهمی دارد. 40٪ از انرژی تولید شده در استان خوزستان توسط نیروگاه رامین تأمین می شود؛ خارجی ها با تجربه کافی در زمینه تعمیر نیروگاه ها.

رئیس پروژه توانبخشی نیروگاه رامین با اشاره به برنامه خبری واگذاری این مجتمع به بخش خصوصی گفت: چنین طرحی اساساً دارای نقص است و چنین عملی را به هیچ وجه نمی توان در دستور کار قرار داد؛ وام به صاحب نیروگاه. با این حال ، چگونه می توان چنین نیروگاهی را خصوصی کرد که اعتبار پروژه توسط دولت تضمین شده است؟

به گفته این شرکت انرژی حرارتی ، علیرضا نصرالهیبا تأکید کرد که پروژه نوسازی نیروگاه رامینی از سال 2021 با استفاده از وام های دولتی روسیه آغاز می شود. این پروژه انجام خواهد شد و کارمندان نیروگاه نیازی به نگرانی در مورد چنین مسائلی نخواهند داشت.

مدیر پروژه نیروگاه های سیکل ترکیبی Hőerőmű Kft ادامه داد: این به منظور اجرای پروژه ، 6 نیروگاه با تجهیزات نیروگاهی کاملاً مدرن جایگزین می شود و راندمان این مجموعه نزدیک به روزهای اولیه است.

نصرالهی با اشاره به اینکه تمام تجهیزات نیروگاه با سیستم های مدرن جایگزین خواهد شد ، تأکید کرد: با اجرای این پروژه ظرفیت تولید در هر واحد نیروگاه رامین بین 23 تا 30 مگاوات افزایش می یابد و به طور قابل توجهی مصرف انرژی نیروگاه و خروجی از رودخانه را افزایش می دهد. کارون کوچک خواهد شد

مدیر پروژه نیروگاههای سیکل ترکیبی شرکت نیروگاه حرارتی ابراز امیدواری کرده است که در شهریورماه امسال ، پس از تأسیس کمیته مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه ، شاهد اعلام رسمی وام و شروع قرارداد پروژه باشیم.

وی با تأکید بر اینکه این پروژه اولین پروژه برای نوسازی نیروگاه های کشور است ، ادامه داد: با این وجود هیچ نگرانی در پروژه نیروگاه رامینی وجود ندارد و دولت و سازمان های ذیربط مانند وزارت اقتصاد ، برنامه و سازمان بودجه همکاری بسیار خوبی دارند. ادامه هید.

نصرالله تأکید کرد که نیروگاه حرارتی نیز سرمایه گذاری زیادی را در این نیروگاه انجام خواهد داد و ادامه داد: در این طرح ساخت نیروگاه و گرمایشی ترکیبی کلاس F در ضلع غربی نیروگاه حرارتی رامین اهواز با سرمایه گذاری عمومی 500 میلیون یورو ساخته شده است.

مدیر پروژه نیروگاههای سیکل ترکیبی شرکت نیروگاه حرارتی خاطرنشان کرد: تولید برق تولید شده توسط توربین های گازی نیروگاه 906 مگاواتی در سال 1401 به گردش در می آید تا فرصتی مناسب برای از بین بردن اجزای قدیمی نیروگاه ایجاد شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا