جامعه

ابتلا به کرونا تا چه زمانی ادامه دارد؟

براساس گزارش سلامت ، بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا ، حسین سعیدی، موجودی ریز و ناچیز که نامرئی بود ، مشاغل را رونق و گیج می کرد.

و از این بدتر ، این موجود تاکنون 19 میلیون نفر را در سرتاسر جهان آلوده كرده و بیش از 700000 بی خانمان را به آنجا اعزام كرده است.

از زمان ورود Corona به زندگی ما ، ما بارها شنیده ایم که ویروس تنها چند روز با پایان مهمانی فاصله دارد. اما اکنون هشت ماه گذشته است و به نظر می رسد کرونا تسویه حساب کرده است.

این اولین بار نیست که مردم یک بیماری همه گیر ناگهانی را تجربه کرده اند.

جهان کرونا

در دهه‌های اخیر ، ایدز ، هپاتیت B و C ، ابولا ، آنفولانزای مرغی و سارس در جهان وحشتناک بوده است و پیش از آن ، آنفولانزای مایع و حصبه اسپانیا نفس خود را از دست داده است.

در اواخر ژانویه ، هنگامی که ویروس تقریباً به طور انحصاری در چین گسترش یافته بود ، اکثر اپیدمیولوژیست ها خوش بین بودند که با شناسایی بیماران و معرفی قرنطینه می توان از این بیماری جلوگیری کرد.

این پیش بینی ناشی از تجربه قبلی بشر در برخورد با این نوع بیماری همه گیر است. SARS ، خانواده جدیدی از کورو ویروس ها ، نیز در سال 2003 رخ داد و تحت کنترل بود. اما بعداً مشخص شد که این سناریو به دو دلیل امکان پذیر نیست:

  1. Covid-19 در بسیاری از افراد دارای علائم خفیفی است که خود متوجه این بیماری نمی شوند بلکه آن را به دیگران منتقل می کنند.
  2. از آنجا که بیماری بیماری کرونا قلب در بسیاری از موارد بدون علامت است و هیچ کیت تشخیصی وجود ندارد ، مشخص نیست که در واقع چه تعداد در واقع آلوده هستند.

اما حالات فعلی برای آینده Corona چیست؟

  1. چهار هفته قرنطینه جهانیسناریوی اول این است که هر کشور تاجگذاری تصمیم دارد چهار هفته متوقف شود و تمام بیماران تاج گذاری را برای ریشه کن کردن ویروس قرنطینه می کند. این سناریو بهترین راه حل است زیرا در این صورت ما ریشه کن کردن تاج را خواهیم دید ، به این معنی که پاتوژن برای همیشه در جهان ناپدید می شود. با این حال ، اجرای این سناریو بسیار دشوار است. حتی اگر یک کشور یا بخشی از یک کشور همکاری نکند ، ویروس در آن مناطق باقی می ماند و به سایر نقاط گسترش می یابد. به دلایل اقتصادی ، بسیاری از کشورها با این اقدام موافق نیستند و دستیابی به اجماع کاری بسیار دشوار است.
  2. تولید تلقیح بیماری کرونا یا دارواگر واکسن یا داروی دیگری برای کورونا داده شود ، بیشتر اتفاق می افتد. ده ها تیم تحقیقاتی در سراسر جهان بر روی واکسن کار می کنند ، اما هیچ تضمینی برای موفقیت آنها وجود ندارد. روند ساخت واکسن ها بسیار پیچیده است و برای اثبات اثربخشی و ایمنی ویروس نیاز به آزمایش های مختلفی دارد. دانشمندان پیش بینی می کنند حداقل 12 ماه طول خواهد کشید تا واکسن کرونا آماده شود. البته نباید سخنان آدریانوم ، رئیس سازمان بهداشت جهانی را فراموش کنیم که این هفته گفت که کورونا هرگز نمی تواند واکسینه شود و ما باید برای همیشه با ویروس زندگی کنیم.
  3. امنیت جمعیسومین سناریوی محتمل برای اکثر مردم جهان در برابر بیماری عروق بیماری کرونا قلب و ایمنی بدن است. ایمنی بدن انسان یا حیوان معمولاً در برابر پاتوژن های عفونی یا سموم مقاوم است. امنیت جمعی هنگامی حاصل می شود که این امنیت در 55-70 درصد از مردم وجود داشته باشد.
    با این حال ، عفونت باید به تدریج باشد تا بیماران بتوانند تحت درمان قرار گیرند و فشار زیادی به سیستم درمانی وارد نشود. در این شرایط ، اگر گسترش ویروس تسریع شود ، محدودیت های اجتماعی افزایش می یابد.
    با گذشت زمان ، مرگ و میر coronavirus کاهش می یابد زیرا کشنده ترین ویروس ها میزبان را نیز می کشند. علاوه بر این ، سیستم درمان و مراقبت کارآمد تر می شود و تاج را می توان بهتر کنترل کرد. در پایان این روند ، تاج احتمالاً به یک بیماری عفونی شایع مانند سرماخوردگی تبدیل می شود.

هنوز در مورد رفتار ، شیوع ، میزان مرگ و میر و آسیب پذیری جمعیت های مختلف ویروس شفافیت زیادی وجود دارد و با تحقیقات بیشتر پیش بینی ها ممکن است تغییر کند.

در حال حاضر ، تنها کاری که می توانیم انجام دهیم مراقبت از خودمان است: از ماسک استفاده کنید ، مرتباً دستان خود را بشویید ، از دیگران دور شوید و در صورت لزوم فاصله اجتماعی خود را حفظ کنید.

انتهای پیام / 4106/4106 /

دکمه بازگشت به بالا