اقتصادی

از بازار خودرو چه خبر؟+ آخرین قیمت پرتیراژها

به گفته رئیس اتحادیه فروشندگان و فروشندگان اتومبیل تهران ، پس از چند روز تعطیلات و روزهای عزاداری ، امروز (دوشنبه) بازار خودرو چند ساعت افتتاح شد که قیمت ها نسبت به قبل از تعطیلات تغییر چندانی نکرده اند ، اما این از همان ابتدا وجود داشته است. در این ماه به دلیل نوسانات نرخ ارز ، روند قیمت در بازار خودرو نیز افزایش خواهد یافت.

سعید موتمنی در گفت وگو با رویداد برتر در مورد آخرین وضعیت بازار خودرو اظهار داشت: با توجه به اینکه پس از چند روز تعطیلی تنها چند ساعت بازار فعال بود ، اکنون قیمت ها مانند چهارشنبه و پنجشنبه هفته گذشته است. واقعیت این است که در روزهای آینده می توانیم وضعیت بازار خودرو را از نزدیک بررسی کنیم. اما بررسی روند قیمت بازار در هفته های اخیر نشان می دهد که قیمت ها به دلیل نوسانات نرخ ارز داخلی افزایش یافته اند.

رئیس اتحادیه فروشندگان و نمایشگاه داران تهران – تأکید کرد که هرچند که با کاهش نرخ ارز ، قیمت خودروها نیز کاهش می یابد. وی ادامه داد: از طرف دیگر ، افزایش قیمت نیز به عرضه بستگی دارد ؛ اگر عرضه کافی بود ، هرگز چنین اختلاف فاحشی بین قیمت کارخانه و بازار وجود نداشت ، با این حال ، در حال حاضر فروشندگان بسیار کمی در بازار هستند و خریدار همزمان وجود ندارد.

وی افزود: افرادی که از کارخانه ها یا صاحبان خودرو خودرو دریافت کرده اند به امید افزایش قیمت با کوچکترین نوسان قیمت خودرو خود را نمی فروشند و بسیاری از خریداران به دلیل افزایش قیمت از خرید اجتناب کرده و در بازار خرید و فروش می کنند. به شدت کاهش یافته است به جز افرادی که یک ماشین اضطراری دارند و تعداد آنها بسیار محدود است.

به گفته این مقام اتحادیه ، آخرین قیمت خودروهای داخلی پر حجم در بازار امروز (دوشنبه) به شرح زیر است:

در گروه صنعتی ایران خودرو ، پژو 206 تیپ 5 گرانترین خودروهای موجود در این گزارش است و پس از آن سدان پژو 206 با 198 میلیون گوجه فرنگی قرار دارد.

در بازار امروز ، تمام پژو 206 تیپ 2 با 169 میلیون تومان ، پژو پارس با قیمت 181 میلیون و 500 هزار تومان ، پژو 405GLX و سمند LX با 151 میلیون و 152 میلیون تومان قیمت دارند.

در گروه سایپا گوشی تیبا 97 میلیون تومان و تیبا 2 111 میلیون تومان قیمت دارند. ساینا نیز 112 میلیون تومان ارزش دارد.

علاوه بر این ، با توجه به اینکه 10 روز از خانواده پراید بی شماره مانده است ، در حال حاضر سایپا 111 ، 95 میلیون تومان ، سایپا 131 حدود 83 میلیون و 500 هزار تومان و سایپا 132 84 میلیون تومان تعیین شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا