خارجی

استقبال جو بایدن از توافق امارات و اسرائیل

آفتابنیوز:

جو بایدن ، حریف ترامپ و نامزد دموکراتیک در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، به توافق بین رژیم صهیونیستی و امارات برای عادی سازی روابط پاسخ داد.

به گزارش رویترز ، جو بایدن توافق نامه ابوظبی و تل آویو را “اقدامی تاریخی” توصیف کرد و گفت تصمیم امارات برای به رسمیت شناختن اسرائیل “اقدامی شجاعانه” بود.

جو بایدن از توافقنامه امارات و اسرائیل استقبال می کند

بایدن در بیانیه ای گفت: “پیشنهاد امارات متحده عربی برای به رسمیت شناختن اسرائیل اقدامی شاد ، شجاعانه و بسیار مورد نیاز است.”

در همین حال ، در بیانیه ای ، نامزد ایالات متحده با انتقاد از برنامه رژیم صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری ، گفت: “این برنامه الحاق ضربه ای برای صلح است و به همین دلیل من اکنون با آن مخالف هستم و من مخالف آن هستم.

واکنش بایدن پس از آن اتفاق افتاد که ابوظبی و تل آویو برای عادی سازی روابط سیاسی توافق کردند.

روزنامه “جروزالم پست” گزارش داد که روز پنجشنبه در توافق میان تل آویو و ابوظبی به دست آمده است که روابط بین دو طرف به سمت عادی سازی کامل روابط دیپلماتیک پیش می رود.

این توافق توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریكا واسطه شد.

براساس این اطلاعیه ، در نتیجه توافق طرفین و به درخواست رئیس جمهور آمریكا و با حمایت امارات متحده عربی ، اعلامیه حاکمیت تل آویو بر “برنامه صلح” ترامپ به جای متمرکز شدن صهیونیست ها در سایر کشورهای عربی و اسلامی متوقف خواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا