خبرهای کلی

اسکوچیچ اخراج می‌شود؟ – رویداد برتر

به نظر می رسد کار اسکوچیچ در فوتبال ایران در مرحله عجیبی قرار دارد.

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه شرق ارسال شده توسط اتحادیه فوتبال اوضاع به قدری بد است که نمی توان پیش بینی کرد که طی 24 ساعت آینده چه خواهد شد. داستان آنقدر پیچیده است که مشخص نیست تصمیم گیرنده نهایی اتحاد کیست. مهدی تاج ، رئیس جمهور پیشین فدراسیون فوتبال ، مدت طولانی است که به بهانه درد دل از صندلی خود استعفا داد. علیرغم اینکه طبق مقالات مورد بحث در مورد قانون اساسی (!) بیان شد كه علی كفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال باید رهبر باشد اما در آن زمان خبری از كفاشیان نبود. بنابراین مدتی قبل استعفا داد ، از فدراسیون فوتبال و مهدی تاج کنار رفت. بعداً وقتی موضوع فساد و اتلاف پول مربوط به پخش تلویزیونی بازی ملی سن مطرح شد ، کفاشیان مجبور شد با یک ممنوعیت یک ساله روبرو شود و مانع رسیدن وی به رئیس انجمن شود.

باز هم ، تحت همان مقررات قانون اساسی ناشناخته ، بیان شد كه حیدر بهاروند ، نایب رئیس دوم انجمن مهدی تاج ، باید یك پاسدار باشد. باجاروند که از دوستان اصلی تاج بود ، به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال شروع به کار کرد تا اینکه دوباره علی کفاشیان انتخاب شد. مردی که گفت: “دیوانه نیست اگر بخواهیم دوباره به فوتبال برگردیم” ، با حمایت “برخی” در اطراف فدراسیون فوتبال ، آفتابی شد و اعلام کرد که طبق قانون وی هنوز می خواهد معاون اول رئیس جمهور و رئیس باشد! وی به بهانه عدم استعفا در نوشتن ، تصمیم به بازگشت به قدرت گرفت.

گزارش شده است که حامیان و مخالفان بازگشت کفش به فدراسیون فوتبال تا زمانی که تنش ها تمام نشوند ، با یکدیگر روبرو شدند و هیچ کس استدلال های جدیدی از کفش شنید. اکنون حیدر بهاروند ، همکار سابق مهدی تاج عهده دار مسئولیت است ، اما هنوز هم جای سوال دارد که آیا او تمام تصمیمات را خواهد گرفت یا آنها را در پشت صحنه اجرا خواهد کرد یا خیر. نقش علی کفاشیان البته هنوز مشخص نشده است و پیش از این نیز گزارش شده بود که در صورت تعلیق اتحادیه فوتبال ایران ، فیفا کمیته نقل و انتقالات را به ریاست علی کفاشیان برگزار خواهد کرد.

در این شرمساری ، فدراسیون فوتبال هنگامی که دراگان اسکوچیچ ، سرمربی کرواتی صنعت نفت آبادان را انتخاب کرد ، جایگزین مارک ویلموتز از بلژیک شد ، تصمیم عجیبی گرفت. این انتخابی است که از روز اول تا به امروز با کلمات و احادیث زیادی همراه بوده است. افراد نزدیک به اتحادیه فوتبال گفتند که اسکوچیچ انتخاب آنها نبود و این فرصت را مجبور به حضور در این انجمن کرد. از طرف دیگر شایعات و شایعات دیگری نیز وجود داشت مبنی بر اینكه اسكوسیكو با حضور یكی از ورزشكنان به عنوان تیم اصلی تیم ملی انتخاب شده بود ، در غیر این صورت انتخابات هفتم یا هشتم این موسسه نبود.

علی رغم همه شایعات و احادیث ، فدراسیون فوتبال که در سالهای اخیر امتناع کرده است (!) ، این شایعات را تکذیب کرده و اعلام کرده است که دراگان اسکوچیچ به صلاحدید فدراسیون فوتبال انتخاب شده است و همچنان با جدیت در ایران ادامه خواهد داد. اسکوچیچ که در فوتبال ایران نسبتاً موفق بوده و بهترین نتیجه را در تاریخ لیگ این باشگاه در کنار صنعت نفت آبادان کسب کرده است ، کار خود را در تیم ملی آغاز کرد. برخلاف مربیان قبلی ، او نه تنها حضور دائمی در ایران داشت؛ او همچنین بیشتر بازی های لیگ را تماشا می کرد.

اما اسکوچیچ در این حال ، تاسف بار بود که ویروس کرونا فوتبال را کشته است ، لیگ به حالت تعلیق درآمده بود و بعدا اردوگاه تیم ملی به تعویق افتاد. او اخبار جدیدی را به کرواسی پخش کرد؛ همچنین ممکن است فدراسیون فوتبال قرارداد دراگان را فسخ کند. البته اتحاد بار دیگر چنین شایعاتی را تکذیب کرد. بازگشت اسکوچیچ به ایران و نظارت دقیق از بازی در لیگ برتر نشان داد که حداقل خبری از قطع همکاری نیست.

براساس گزارش روزانه رسانه ها ، بازگشت وی به ایران و مشاهده بازیکنان جدید نیز باعث شایعات داغ در تیم های باشگاه شده است که دراگان در حال تماشای بازیکنان جدید به اردوی تیم ملی است. البته شانس بار دیگر مرد کرواتی را در تیم ملی به ثمر رساند؛ با شروع اردوی تیم ملی و اولین جلسه تمرینی اسکوچیچ با تیم جدید ، هیچ ارتباطی با فیفا به تعویق افتادن جام جهانی ندارد. مردی که می خواست اولین مسابقه رسمی را با تیم ملی ایران در ماه اکتبر آغاز کند ، اکنون باید برای یک دوره ناشناخته دیگر صبور باشد. بین دو رویداد دیگر رخ داده است. ابتدا سوریه اظهار داشته است تا زمانی که برنامه اولیه اسکوچیچ با تیم ملی نباشد ، بازی دوستانه ای با ایران نخواهد داشت. با یکبار دیگر موکول کردن مرحله مقدماتی جام جهانی ، این بار اعلام شد که یک بازی دوستانه دیگر بین تیم ملی و ازبکستان لغو شده است! آنها زیاد صحبت می کنند و در مورد این استعفا حدیث دارند. برخی گفتند که ازبک می خواهد قطع شود ، برخی دیگر گفتند که این بازی به درخواست اتحادیه فوتبال ایران لغو شده است.

خلاصه این موارد ، به نظر می رسد که کار Skucic در فوتبال ایران به بن بست عجیب رسیده است. آنها ادعا می کنند مبلغ 200000 یورو به آنها پرداخت شده است و فقط فرصتی برای نشستن روی نیمکت تیم ملی ایران داده نشده است. او به اندازه کافی خوش شانس نبود که به اردوگاه آموزشی برسد. در همین حال ، گزارش شده است که فدراسیون فوتبال برای جلوگیری از هزینه های بیشتر به دنبال فسخ قرارداد Skucic است. البته این خبر چیز جدیدی نیست و نیست؛ در حقیقت ، هر بار که چنین شایعه پخش می شود ، اتحادیه فوتبال ایران آن را انکار می کند؛ اما سوال اصلی این است که آیا همه انکارهای صادر شده توسط اتحاد به واقعیت رسیده است یا خیر.

برای پاسخ به این سؤال ، کافی است که چند روز پیش برگردیم ؛ هنگامی که رسانه ها گزارش دادند که مارک ویلتوت بلژیکی برنده دعوی در برابر فدراسیون فوتبال ایران است و فیفا اظهار داشت که ایران باید 6.2 میلیون یورو بازپرداخت کند ، این انجمن خیلی سریع عمل کرد و اخبار را به روش معمول رد کرد. هنوز یک ساعت نگذشته است. این امر به فیفا در مورد خروجی وب سایت خود رای داد. بنابراین ، نمی توان از انکار اتحاد راضی بود. اما داستان Skochic نیز متفاوت است. در حقیقت ، بعد از رسوائی رهبری ، در مورد مارك ویلموتز ، حالا كسانی كه در جذب وی به فدراسیون فوتبال نقش ایفا كرده اند می خواهند قرارداد او را فسخ كنند و از او عذرخواهی كنند. بهانه فعلی آنها این است که در شرایطی مانند این ، بهتر است از پرداخت بیهوده مربی دیگر جلوگیری شود ، اما بدیهی است نگرانی های دیگری نیز وجود دارد. به گفته علی دایی ، اسکوسیکو با حضور یکی از ورزشکاران به عنوان تیم اصلی تیم ملی انتخاب شد و هیئت مدیره فدراسیون فوتبال هیچ نقشی در این انتخاب نداشت. اکنون که تاریخچه ویلموتس فاش شده است و تحقیقات مجرمانه برای عاملان آن آغاز شده است ، این افراد نمی خواهند وارد یک پرونده جدید شوند و نمی خواهند اسکوسیکو را از تیم ملی خارج کنند. امید است که این انتخابات حدیث فصیح با قطع زودهنگام همکاری تا زمان انتخاب رئیس جمهور جدید و سپس معمول ، نادیده گرفته شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا