خارجی

«الخليج الکبیر»، اسم رمز صهیونیست‌ها برای مقابله با ایران/ توطئه جدید آمریکا در غرب آسیا چیست؟

به گزارش گروه بین الملل آنا ، “بدون فکر کردن به چیزی یا تلاش ویژه ، می توانیم ببینیم که هلال جدید منطقه به معنی کشورهایی است که می توانند روابط خود را با دشمن صهیونیستی عادی کنند.” هلال توسط مایك پومپئو وزیر امور خارجه آمریكا هنگام بازدید از منطقه نقشه برداری شد.


بیشتر بخوانید:

پیگرد قانونی وزیر امور خارجه اسرائیل


براساس این گزارش ، سفر وزیر امور خارجه آمریكا خطوط تماس و همگرایی بین هواداران و مخالفان روند عادی سازی را نشان داده و نشان می دهد كه هلال احمر ناقص بوده و بازدید آن از تل آویو به خارطوم كه مخالف عادی سازی سودان است. برخلاف موضع امارات متحده عربی ، بحرین و عربستان سعودی ، مخالفت در میان اعراب است.

مایک پومپئو - بنیامین نتانیاهو

مایک پومپئو و بنیامین نتانیاهو

المیادین در پاسخ به این سوال که چرا در این دوره چنین هلال رخ داده است ، می نویسد: پاسخ این سؤال را باید در تفسیر تحلیلگران آمریکایی و اسرائیلی جستجو کرد. همچنین در میان اظهارات سازمان های عربی ، که اساساً با سیاست ایالات متحده مرتبط است و می توان از نظر مالی و رسانه ای برای آنها در نظر گرفت. در سال های اخیر ، هیچ تلاشی برای ادغام اصطلاح هلال شیعه در سیستم فکری منطقه صورت نگرفته است. هدف از این فرصت های رسانه ای ایجاد چنین محوری در برابر محور مقاومت به منظور ترویج فرقه گرایی و فرقه گرایی مبتنی بر قطب نمای اسرائیلی است.

این گزارش می افزاید: دستور کار دستگاه رسانه عربی محدود به قلب مفاهیم یا تحریف واقعیت ها و همچنین معرفی اصطلاحات و مفاهیم تحریک آمیز مانند هلال شیعه است. به نظر می رسد حضور مقاومت در برابر مسئله فلسطین عمل می کند یا مربوط به یک قبیله یا مذهب خاص است. علاوه بر این ، یکی از اهداف رسانه های عربی اختلال در افکار عمومی از نظر فرهنگ و اندیشه و دشمنی با اسرائیل است تا به منظور عادی سازی روابط با این رژیم و خصومت با ایران بر خلاف دوستی با این کشور انجام شود.

المیادین گفت که حتی یک برنامه امنیتی آشکار و فوری در حمایت از توافق برای عادی سازی روابط بین امارات و رژیم صهیونیستی خلاف توافق حاصل شده با کشورهای عربی در سالهای گذشته است ، که نشان می دهد آنها از تأثیر ایران در منطقه بسیار نگران هستند. کشورهایی که از عادی سازی حمایت می کنند می خواهند که این توافق موضوعی قطعی باشد و چون آنها ادعا می کنند مسئله فلسطین است ، اما آنها فراموش کرده اند که فلسطین مقر جهان عرب و موضوعی است که وجدان عرب بیدار را نگران می کند.

توافق برای عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر در اورشلیم عادی سازی سازمان ها است نه ملت ها.

المیادین نوشت: “طبق اسرائیل ، کلید واژه الخلیج الکبیر (خلیج فارس) کشورهایی را شامل می شود که مانند امارات متحده عربی امضای توافق صلح با این رژیم را امضا کرده یا مطابقت دارند.” اردن و مصر پیش از این دو توافق نامه ، کمپ دیوید و وادی عرب را امضا کردند ، اما نکته اینجاست که این توافق نامه های کتبی نام عملی برای اسرائیل نداشتند و گردشگران اسرائیلی مجاز به سفر آزادانه در اردن نبودند. و حتی در یک کافه در این کشور ، آنها روی سر او نخواهند نوشت ، “اسرائیلی ها نمی توانند به من اجازه دهند وارد شوم.”

کمپ دیوید

کمپ دیوید

این گزارش نتیجه گیری می کند: اسرائیل آرزوهای طولانی مدت دارد. به عنوان مثال ، او از دولت ها و ملل مصر و اردن می خواهد كه توافقنامه ای را با رژیم “در چارچوب صلح” امضا كنند كه هنوز به نتیجه نرسیده است. وی همچنین از حضور نظامی و امنیتی خود در خلیج فارس برای ارسال پیام روشن به تهران و خطی برای تقویت مقاومت استقبال کرد. آنها همچنین مرزهای دریایی با امارات ، عمان ، عربستان سعودی یا سایر کشورهای حوزه خلیج فارس را می خواهند.

المیادین نوشت: “شکی نیست که ایالات متحده می خواهد یک مکانیزم ویژه را در منطقه پس از فروپاشی امپراتوری عثمانی پیاده سازی کند.” واشنگتن اکنون به دنبال واگذاری ریاست جمهوری منطقه به یک دیوار امنیتی منطقه ای مانند اسرائیل است تا رقیب آینده کشورهای حوزه خلیج فارس به ایران باشد. ایالات متحده در تلاش است پروژه جدید خود را از سه طریق مجبور کند: ایجاد یک رژیم جدید جدایی ناپذیر اسرائیل ، ایجاد یک اقتصاد پویا مبتنی بر انرژی ، تقویت و کنترل زیرساخت های اسرائیل.

انتهای پیام / 4106/4033 /

دکمه بازگشت به بالا