اقتصادی

بازار سوخت کثیف از رونق افتاد

بهبود غیر منتظره در بازار نفت کوره کثیف با افزایش تولید اوپک پلاس از این ماه تضعیف می شود.

به گزارش رویداد برتر ، کاهش تولید توسط گروه اوپک پلاس و تحریم علیه ایران و ونزوئلا باعث شده است که ذخایر سنگین نفتی خسارت وارد شود و در حال مجبور کردن پالایشگاهها در سراسر جهان ، از ایالات متحده تا هند ، برای خریدن سوخت های گوگردی بالا به عنوان ماده اولیه جایگزین هستند. از پالایشگاه های آنها استفاده کنید. تقاضای زیاد عموماً باعث کمبود بازار می شود ، اما با افزایش تولید اوپک پلاس ، انتظار می رود که عرضه نفت سنگین افزایش یابد.

در گذشته بخش اعظم روغن کوره به عنوان سوخت کشتی ها استفاده می شد ، اما مصرف در این بخش طبق مقررات موجود در سال جدید اعمال می شد که از کشتی ها برای استفاده از سوخت های پاک کننده یا تجهیزات نظافت سوخت استفاده می کردند. کاهش یافته. رشد اخیر روغن کوره نیز همزمان با رشد فصلی تقاضا در خاورمیانه است که در ماههای گرم تابستان روغن کوره برای تولید برق وارد می کند.

عربستان سعودی به دلیل تشدید رقابت ، مجبور شده است نیروگاه های خود را به بازارهای دیگر تبدیل کند و زمان هند برای خرید روغن کوره گوگرد بالا بیش از سه برابر بین ژانویه و ژوئیه است.

پالایشگاه های تایلند و کره جنوبی نیز در ماه های اخیر خرید سوخت خود را افزایش داده اند تا از آنها به عنوان خوراک جایگزین استفاده کنند. زمان واردات آنها همزمان با کاهش شدید عرضه کشورهای صادر کننده روغن های بالای گوگرد مانند عربستان سعودی و عراق بود.

طبق گزارش GBC Energy ، ماه گذشته کسری روزانه بیش از 500000 بشکه در بازار نفت کوره گوگرد بالا وجود داشت ، اما این کسری تا پایان سال رایج تر شد و به 100000 بشکه در روز رسید. پالایشگاه ها می توانند از روغن سوخت به عنوان مواد اولیه در واحدهای ثانویه برای تولید سوخت هایی نظیر دیزل استفاده کنند.

به گفته بلومبرگ ، با کاهش محدودیت های عرضه اوپک پلاس و بازگرداندن موجودی بیشتر ، پالایشگاه ها بار دیگر از روغن سنگین به عنوان مواد اولیه استفاده می کنند و خریدهای نفتی خود را کاهش می دهند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا