خارجی

بازداشت خانگی شماری از مسئولان بندر بیروت

به گفته دولت لبنان ، چندین مقام بندر بیروت در حالی که تحقیقات در مورد انفجار روز سه شنبه در بازداشت هستند ، تحت بازداشت خانگی هستند.

به گزارش رویداد برتر ، شمار تلفات ناشی از انفجار بیروت به 135 نفر رسیده است و تخمین زده می شود 5000 نفر نیز زخمی شده اند. پس از انفجار در بندر بیروت ، آمبولانس ها هنوز در جستجوی ده ها نفر هستند.

دولت لبنان چهارشنبه یک مجمع سه روزه را اعلام کرد. دولت همچنین اضطراری دو هفته ای اعلام کرد.

به گزارش بی بی سی ، کابینه لبنان اعلام کرد که دو فرمانده ارتش تا پایان تحقیقات ، در حالی که با مواد منفجره نیترات آمونیوم در بندر بیروت اتفاق افتاده ، در بازداشت خانگی قرار گرفته اند.

کمی بعد از ساعت 6 بعد از ساعت 7 بعد از ظهر ، بمبی در بندری در نزدیکی منطقه توریستی و ساختمان های دولتی منفجر شد. این انفجار چنان قوی بود که کل شهر بیروت را لرزاند و ستونی از ابرهای قارچ دودی را در منطقه بندر ایجاد کرد. در شعاع 10 کیلومتری ، بسیاری از ساختمان ها آسیب دیدند.

برآوردهای اولیه باعث انفجار 2،750 تن نیترات آمونیوم غیرایمن شده است. نیترات آمونیوم که در کشاورزی به عنوان کود استفاده می شود ، به عنوان ماده منفجره نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

رئیس جمهور لبنان ، میشل عون در یک سخنرانی تلویزیونی قبل از جلسه کابینه اظهار داشت: این تحقیق علل انفجار هولناک در بیروت را مشخص می کند و نتیجه آن علنی خواهد شد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: این انبار 2،750 تن نیترات آمونیوم را بدون رعایت نکات ایمنی ذخیره می کند.

بدری داهر ، مدیر گمرک لبنان گفت این سازمان درخواست حمل و نقل مواد شیمیایی را داده است ، اما “این اتفاق نیفتاد”.

عون گفت: “وحشتی که دیشب بیروت را به وجود آورد و فاجعه ای را در شهر ما ایجاد کرد ، غیرقابل توصیف است.”

در انگلستان ، کارشناسان دانشگاه شفیلد تخمین می زنند که انفجار روز سه‌شنبه حدود یک دهم بمب اتمی بود که در جنگ جهانی دوم روی هیروشیما سقوط کرد و “بدون شک قویترین تاریخ” بود.

بندر بیروت برای لبنان نقش اساسی دارد و شریان تغذیه است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا