خارجی

تحریم رئیس اجرایی هنگ‌کنگ، وی‌چت و تیک تاک، پکن را برافروخت/افزایش تنش در روابط آمریکا و چین

به گزارش روزنامه لبنانی «الاخبار» ، روزنامه آمریکایی «الاخبار» در گزارشی نوشت: “همزمان با اعلام وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر تحریم کری لام ، مدیر عامل هنگ کنگ ، رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ تحریم کامل همه دو شرکت چینی آمریکایی را صادر کرد معامله. ” WeChat “و” Tick Tack “گزارش شده است.


بیشتر بخوانید:

چرا ترامپ “بحث حرف زدن” را در آمریکا ممنوع اعلام کرد؟


براساس این گزارش ، وزارت خزانه داری ایالات متحده در وب سایت خود اعلام کرد که دارایی های لام و 10 مقام ارشد دیگر از جمله رئیس دفتر ارتباطات پکن در هنگ کنگ را مسدود می کند. یخ زدن دارایی های لام و دیگر مقامات ارشد هنگ کنگ و چینی مهمترین قدم برای ایالات متحده است زیرا چین قوانین امنیتی خود را در برابر واشنگتن سفت کرده است. دولت ایالات متحده همچنین معاملات مالی ایالات متحده را با آنها جرم شمرده است. واشنگتن ادعا کرد که مدیر عامل هنگ کنگ به طور مستقیم مسئول پکن برای سیاست سرکوب آزادی ها و دموکراتیک سازی است.

وزارت امور مالی

وزارت امور مالی

الاخبار گزارش داد که مأمورین تحت تحریم ایالات متحده بین مأمور پلیس هنگ کنگ کریس تانگ و رئیس هیات پکن لیو هویینگ وجود دارند. استیو مانوچین ، وزیر خزانه‌داری آمریكا گفت كه واشنگتن در كنار مردم هنگ كنگ است و از وسایل خود برای جلوگیری از نقض حاكمیت استفاده می كند.

از طرف دیگر ، مایك پومپئو ، وزیر امور خارجه آمریكا ، علاوه بر مداخله در امور داخلی چین ، پیامی را در حساب توییتر خود منتشر كرد كه در آن اظهار داشت: “ما بسیار نگران هستیم كه چهار دانشجو تحت قانون امنیت ملی چین در هنگ كنگ نگهداری می شوند.”

وی با نقض قوانین بین المللی در مورد لزوم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل ، افزود: “پکن همچنان به نقض توافق خود در مورد نقض استقلال هنگ کنگ ادامه می دهد.” ایالات متحده با اقدام چین در برابر نقض حاکمیت هنگ کنگ مخالف است و پکن را به قتل می رساند.

پومپئو

وزیر امور خارجه مایک پومپئو

پومپئو اظهار داشت: “اقدام امروز ، پیام واضحی است مبنی بر این که اقدام دولت هنگ کنگ غیرقابل قبول است و با شرایط جمهوری خلق چین مطابق آنچه در اعلامیه ساخت دو دولت توافق شده است ، مغایر است.”

الاخبار می نویسد: اقدام دولت آمریكا با تنش های فزاینده و روزانه بین واشنگتن و پكن مطابقت دارد. در همین حال ، دونالد ترامپ محدودیت ها و تحریم های گسترده ای را درباره معاملات ایالات متحده با دو شرکت چینی که صاحب برنامه های WeChat و Tic Tac هستند اعلام کرده است. این اقدام می تواند آینده صنعت فن آوری رسانه ای چین را در سراسر جهان مبهم کند.

این گزارش می افزاید: ترامپ دیروز دو دستور اجرای برجام را امضا كرد كه باید طی 45 روز اجرا شود. این دستورالعمل ها هنگامی صورت می گیرد که دولت ترامپ هفته گذشته اعلام کرد که تلاش های خود را برای حذف برنامه های “غیر قابل اعتماد” چینی از شبکه های دیجیتال ایالات متحده افزایش می دهد. وی سپس Tik Tak و WeChat را تهدیدآمیز توصیف کرد.

پکن با مخالفت شدید با دو دستورالعمل ترامپ ، آنها را تبعیض آمیز خواند.

در مقابل ، دولت چین اظهار داشته است كه تمام اقدامات دولت آمریكا را علیه شركتهای نرم افزاری چینی انجام خواهد داد. وانگ Wenbin ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: “پکن به شدت با دو دستورالعمل ترامپ مخالف است.” ما امیدواریم که ایالات متحده سیاست تبعیض آمیز خود را کنار بگذارد. ما از حقوق قانونی و منافع شرکتهای چینی محافظت می کنیم.

این گزارش می افزاید: پنجشنبه گذشته ، رئیس جمهور آمریكا دو دستور اعدام را با هدف ممنوعیت تاكس و علفهای هرز صادر كرد و گفت كه آمریكا باید علیه برنامه های رسانه های اجتماعی چین برای امنیت ملی اقدام كند. این حرکت بدان معنی است که TickTock و WeChat باید طی 45 روز وارد ایالات متحده شوند و اگر در آن زمان نتوانند این کار را انجام دهند ، در ایالات متحده مسدود خواهند شد.

Tick ​​Tack یک برنامه کوتاه ویدئو به اشتراک گذاری است که با نسل جوان آمریکایی ها و سایر نقاط جهان بسیار محبوب است. WeChat همچنین یک برنامه پیام رسانی است که افراد برای ارتباط با خانواده و دوستان از آن استفاده می کنند.

انتهای پیام / 4106/4033 / پ

دکمه بازگشت به بالا