ورزش

تعویض علیپور و رسن اشتباه بزرگ گل‌محمدی بود/ دروازه‌بان استقلال خطاهایش را جبران کرد

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری آنا ، تیم های پرسپولیس و استقلال دیروز 92 دربی خود را در ورزشگاه آزادی برگزار کردند که پس از تساوی 2-2 در زمان معمول ، ضربات پنالتی آبی ها را از آن خود کرد و آن را به دیدار نهایی رساند. امین سبحانی ، مربی فولاد خوزستان ، مربی تیم های زسکا تاجیکستان و ماجیس عمان و در حال حاضر سرمربی فیضکند تاجیکستان ، بحث سرخاب را به دقت مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است.

آنا سبحانی در مورد تقابل پرسپولیس و استقلال در دربی 92 به خبرنگار ورزشی گفت: استقلال در چند بازی اخیر به بازی زنده علاقه نشان داده است. مخصوصاً در لحظه پاس دادن توپ که با یک ضد حمله یا حمله سریع مهاجم هدف اکنون در خط دفاعی حریف قرار دارد و دربی مجبور شد این کار را در برابر بهترین خط دفاعی لیگ در کنار سید جلال و کنعانی انجام دهد.

وی افزود: شاید برنامه مجیدی استفاده از دیابات به عنوان بازیکن اشاره یا مهاجم قلابی برای جمع آوری دفاع میانی حریف و ایجاد فضا در کانال های کناری به ویژه کانال سمت راست برای انتقال وریا غفور یا افزودن هافبک به موج دوم حمله بود.

مهدی قائدی را دیدیم که در سمت چپ یک بازی انجام داد و جایگیری صحیح دیاباته در عمق دفاع پرسپولیس دفاع تیم را کمی بازتر کرد و از فضای ایجاد شده مهدی قائدی در اوایل مسابقه موفق به گلزنی شد. در بیشتر مسابقات قبلی ، استقلال مالکیت توپ را نشان می داد و هنگامی که صاحب توپ بود ، بازی را تسریع کرد تا موقعیت هایی ایجاد کند.

سبحانی درباره شکل بازی پرسپولیس گفت: در پرسپولیس ، گلمحمدی همیشه به سبک مالکیت علاقه داشته است و همیشه تعداد زیادی پاس در پرسپولیس می بینیم ، اگرچه پاس ها برای حفظ نتیجه و اغلب اوقات به عقب یا گسترده بود. اما تیم گل محمدی در دربی چنین شرایطی را نداشت ، زیرا شرایط این مسابقه به دلیل حساسیت بالا اجازه آن را نداد.

مربی لژیونر ایرانی خاطرنشان کرد: این نکته مهمی برای تیم استقلال بود که با سیستم 2-4-4 بازی می کند (مانند پرسپولیس). تیم قائدی و تمایل متمایل به سمت راست پرسپولیس که اول می خواست مانع بازی حریف در سمت راست شود و دوم اینکه از فضای موجود به دلیل نفوذ مهدی شیری استفاده کند که اگر نفوذ کند ، قائدی با تکنیک و سرعت عالی برمی گردد. او می توانست از آن مکان استفاده کند. تیم استقلال از نظر میانی و کناری بسیار خوب بود و تمرکز این پرس در سمت راست پرسپولیس بود.

وی ادامه داد: “برتری عددی وقتی توپ به کناره ها رسید و توپ های پرسپولیس را قطع کرد که پس از دریافت آن ، استقلال یک حمله سریع و ضد حمله را آغاز کرد.” در نیمه اول برتری خط هافبک استقلال ، نسبت بالای پاس های صحیح و پاس خوب بازی کاملاً مشهود بود. ادامه بازی ، به دلیل استقلال استقلال ، بازیکنان این تیم سعی در کنترل بازی و حریف داشتند.

وی افزود: در این بازی در نیمه اول شاهد بازی آهسته و کندی از سوی تیم پرسپولیس بودیم و خبری از بازی خودمان و همیشه ترکیبی نبود. در دقیقه اول مهدی قائدی بازی کرد. پس از گلزنی ، پرسپولیس همچنان گیج و درست بود گهگاه سعی می کرد به تنهایی با مهدی ترابی از سمت چپ به دروازه استقلال حمله کند.

امین سبحانی

کارشناس فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: وقتی گل محمدی در نیمه اول توپ و مرکز زمین را از دست داد ، تصمیم گرفت کامیابی نیا را جایگزین شیری کند. پس از تغییر بازی از دقیقه 30 تعادل برقرار شد و در آخرین دقیقه پرسپولیس با سومین فشار خط دفاعی استقلال بر بازی مسلط شد و یکی دو موقعیت خوب به ثمر رساند که نتوانستند به گل تبدیل شوند. من باید به عدم تمرکز و ضعف بشار رسن در میانه میدان (فقط در نیمه اول) که بیشتر توپهایش قطع شده یا به هدف نرسیدند ، اشاره کنم. با این وجود گل محمدی باید بتواند با تغییر روش و انرژی خط میانی خود نتیجه بازی را تغییر دهد.

سبحانی یادآوری کرد که در نیمه دوم پرسپولیس در دقایق ابتدایی با یک بازی مستقیم هافبک قدرتمند استقلال را از بین برد و یک اقدام نزدیک در خط دفاعی این تیم زمینه را برای آنها تنگ کرد و در دقیقه 49 بشار رسن با یک ضربه زیبا از محوطه جریمه گل تساوی را به ثمر رساند. او گل زد.

سرمربی فیضکند تاجیکستان در تحلیل دربی خاطرنشان کرد: به لطف بازی روان و شناور تیم پرسپولیس ، حرکت بال های تیم و تزریق های مکرر و ایجاد موقعیت های فراوان ، آنها در دقیقه 88 توانستند با سیامک نعمتی و کمال کار کنند. کامیابی نیا و ارسال توپ از سمت راست و پای راست علیپور دروازه استقلال را باز می کند. مشخصه این بازی خشن و چالشهای جسمانی زیادی در زمین خیس هست ، اما تیم استقلال قلب خوبی رو نشان میده و بازی خوبی رو ارائه میده.

مربی لژیونر ایرانی گفت: از آنجا که کاملاً واضح بود که این بازی به دلیل افت شدید قدرت بدنی هر دو تیم منجر به پنالتی می شود ، دلیلی بر این نبود که گل محمدی جای دو ستاره خوب گلزنی تیمش را بگیرد. در ضمن دروازه بان استقلال بعد از یکی دو اشتباه در دیدارهای قبلی سعی در جبران این اشتباهات داشت و انگیزه و روحیه داشت تا در ضربات پنالتی خود را ثابت کند و فکر می کنم این مرد دردسر را کشید.

انتهای پیام / 4048 /

دکمه بازگشت به بالا