خارجی

تلاش سوریه برای آبرسانی به ساکنان حسکه در دهمین روز قطعی آب/ مذاکرات روسیه و آنکارا برای وصل آب

آنکارا برای دهمین روز متوالی آب را برای مردم استان هاساکا بست و نماینده دائم سازمان ملل متحد در سوریه از این سازمان خواست تا برای جلوگیری از این جنایت جنگ اقدامات لازم را انجام دهد.

به گزارش رویداد برتر ، روزنامه «رای آل یوم» نوشت: ترکیه مجازات گسترده غیرانسانی و غیراخلاقی را به منظور فشار آوردن به افرادی که در مناطقی تحت کنترل نیروهای کرد زندگی می کنند تحمیل کرده است و برای دهمین روز متوالی نیروگاه آلوک در حومه استان هاسکه پمپ آب. و مردم این استان بدون آب مانده بودند. اقدامی که در روزهای اخیر به فاجعه ای در حوضه ها و حومه های آن منجر شده است.

پس از اقدام غیر انسانی در ترکیه ، مردم هسکه در رسانه های اجتماعی از کلیه رسانه ها و سازمان های حقوق بشری و همچنین جامعه بین المللی خواستند که بر انکارارا فشار بیاورند تا از مجازات مردم استان هسکه متوقف شود.

گسترده ترین کار همبستگی با جمعیت هاسکا در شبکه های اجتماعی در سوریه راه اندازی شده است و “تشنگی فرومایه” برای هش از روند مرسوم گرفته است.

در عین حال ، طبق منابع آگاه از بحران آب در هاساکاکا ، طرف روسی مذاکرات با آنکارا را برای اتصال آب آغاز کرده است ، اما تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.

دولت سوریه همچنین آب را با تانکر به ساکنان استان منتقل می کند ، اما بخش اعظم استان توسط نیروهای دموکراتیک سوریه و گروه های کرد کنترل می شود.

به نظر می رسد که ترکیه به دلیل قطع برق توسط دولت خودمختار کرد ، آب را در استان حساکا در مناطق راس العین و تل ابیاد جدا کرده است.

از طرف دیگر ، اداره خودمختار اعلام کرد که در واکنش به اقدام ترکیه ، که مقدار آب منتقل شده به هازا از نیروگاه آلوک را به کمتر از 10 درصد کاهش داده است ، برق در این دو منطقه قطع شده است.

بشار الجعفری ، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد ، از این سازمان خواست تا برای پایان دادن به بحران قدم بردارد.

وی در گفتگوی تلفنی خود با دبیرکل سازمان ملل متحد ، آنتونیو گوترس ، این اقدام ترکیه را یک جنایت جنگی و غیرانسانی توصیف کرد و اظهار داشت که وضعیت ناشی از جنایات ترکیه غیرقابل تحمل است ، خصوصاً با شیوع ویروس کورونا.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا