جامعه

روحانی برای بیمه دارو و درمان چه کرد؟

شکی نیست که دولت های یازدهم و دوازدهم توانسته اند تغییرات مثبتی در سیستم بهداشت و درمان کشور ایجاد کنند. وقایع و اصلاحاتی که می تواند به عنوان یک عمل جراحی جدی در بدن سلامت کشور توصیف شود. بنابراین بیمه درمانی رایگان در قلب برنامه تحول نظام سلامت قرار داشت و پس از آن بیمه اساسی اجباری به همراه تست ارزیابی جامع یکی از بزرگترین تغییرات در سازمان بهداشت و درمان کشور بود.

به گزارش رویداد برتر اقداماتی مانند جراحی بر روی بدن سیستم بهداشت و درمان هنوز در حال انجام است ، اما در این میان ، معضلی به نام کرونا پدید آمده است تا تأیید شود که ادعاهای مربوط به نتایج یک تغییر اساسی با دقت انجام می شود. البته طی هفت سال گذشته ، سازمان بیمه سلامت نیز فراز و نشیب های بسیاری را تجربه کرده است و سرانجام توانسته است این مشکلات را برطرف کند.

حدود یک سال پس از به قدرت رسیدن دولت های تدبیر و امید ، پس از شروع صدور گواهینامه مکانیزه داران ، بیمه نامه رایگان در سال 2014 و بر اساس پرس و جو از پایگاه داده سازمان ثبت احوال ، راه اندازی شد. این طرح برای پوشش دادن به پنج میلیون نفر آغاز شد و بودجه متناسب با آن جمعیت بود ، اما با راه اندازی این طرح ، 11 میلیون نفر در سراسر کشور تحت پوشش بیمه درمانی رایگان قرار گرفتند و این یک چالش شد. شروع بدهی های سازمان بیمه درمانی به مراکز طرف متعاهد. زیرا بودجه این سازمان متناسب با رشد جمعیت آماری بیمه شده تغییر نکرده است.

بیمه اجباری و شروع ارزیابی جامع بیمه شدگان

به منظور جلوگیری از مشکلات در پرونده ، و از آنجا که سازمان بیمه درمانی اعلام کرده است که تقریبا. حتی پس از اجرای بیمه رایگان ، از تاریخ 17 اوت به پیشنهاد مشترک وزارت بهداشت و درمان ، 6-7 میلیون نفر پوشش بیمه ای ندارند. مطابق با آموزش پزشکی کشور و تصویب سازمان همکاری ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه کشور و ماده 70 (الف) قانون برنامه ششم توسعه پنجم ، آیین نامه اجرایی بیمه درمانی اجباری اساسی و جامع ارزیابی: درمانگران باید به پیشخوان دولت بروند و خود را بیمه کنند.

یکی از اهداف قطعنامه اجرای پوشش بیمه ایران بود. از طرف دیگر ، اهدافی چون از بین بردن همپوشانی بیمه و کاهش هزینه ها را دنبال می کرد به طوری که اگر شخصی بتواند حق بیمه خود را بپردازد ، نمی توانست تحت پوشش بیمه های رایگان قرار گیرد. در همین راستا ، آزمون جامع ارزیابی ، کمک کننده ای بود که راه را برای این مهم هموار کرد. بر این اساس ، با روی کار آمدن وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی؛ متقاضیان بیمه سلامت به دلیل رضایت از جدول درآمد خود توسط وزارتخانه مورد ارزیابی گسترده قرار گرفته اند و در صورت دریافت کمک های درآمدی اول-سوم ، تمام حق بیمه آنها توسط دولت پرداخت می شود. همچنین ، کسانی که 40 درصد حداقل دستمزد را دریافت کرده اند و در دهک 4 درآمد بودند ، 50 درصد حق بیمه خود را پرداخت می کردند ، و مابقی آن نیز توسط دولت پرداخت می شود. اما افرادی که دستمزد آنها بالاتر از حداقل دستمزد مصوب است ، خودشان 100٪ از هزینه سرانه خود را پرداخت می کنند. این شاید مهمترین گامی باشد که سازمان بیمه سلامت بین سالهای 1992 تا 1400 برداشته است.

همپوشانی و پوشش مشتری های کمیته کمک را از بین ببرید

فعالیت دیگر این سازمان جلوگیری از بروز همپوشانی بیمه های جدید از سال 1393 به صورت مکانیزه و تعریف وظیفه همپوشانی های موجود از سال 1397 بود که هدف از این کار جلوگیری از اتلاف هزینه‌ها بود. پوشش بیمه برای اقشار کم درآمد مانند بیمه برای زندانیان و خانواده های آنها ، پوشش بیمه ای برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) از سال 2009 و شروع بیمه برای اتباع بیگانه در سال 2016 در دستور کار سازمان بیمه سلامت قرار گرفته است.

یکی از چالش های سیستم اداری و به ویژه پزشکی کشور طی سالها با آن روبرو است از سیستم های دستی و کاغذ گرفته تا برنامه های الکترونیکی و اینترنتی. این موضوعی است ، اجرای آن از یک سو به روابط صحیح و از سوی دیگر ایجاد فرهنگ بین مردم نیاز دارد. در طی این سالها ، بیمه درمانی قادر به ارزیابی صلاحیت بیمه شده در مراکز بهداشت عمومی ، جمع آوری داده های بیمه شده برای ارائه خدمات الکترونیکی ، انجام ارزیابی های گسترده ، از بین بردن همپوشانی بیمه نامه بیمه با سایر سازمانهای اساسی بیمه ، کنترل مکانیزه همپوشانی بیمه ، ارتباط مکانیزه ثبت احوال برای تأیید هویت و ارائه ثبت نام آنلاین برای كسانی كه پوشش بیمه ندارند.

استفاده از کتابچه های کاغذی را کاهش دهید

اقدام مهم دیگر سازمان از بین بردن کتابچه های کاغذی یا کاهش استفاده از جزوات از طریق سرویس مجوز است. خدمات حق بیمه درمانی آنلاین ، با استعلام آنلاین هویت و مشخصات بیمه شخص مرجع از بانکهای اطلاعاتی سازمانهای بیمه با استفاده از کد ملی ، دفترچه بیمه را در حین ارائه خدمات در مراکز درمانی حذف یا کاهش می دهد. این سرویس می تواند از طریق سیستم عامل های مختلفی مانند وب سایت ، برنامه موبایل یا نرم افزار بیمارستان جهت بستری در بیمارستان و تأیید یک سرپرست بیمه انجام شود. در این سیستم ، اطلاعات و خدمات ارائه شده به سیاست گذاران در مراکز مختلف بهداشتی می تواند به صورت الکترونیکی و فوری ، بهبود کارآیی ، بهره وری ، نظارت و کنترل ، رسیدگی و دریافت پرداخت از بیماران و مراکز درمانی و نتایج حاصل شود. شفافیت خدمات درمانی ارائه می دهد.

نوشتن مقاله آنلاین

از طرف دیگر ، نسخه الکترونیکی از جمله نسخه برداری ، نوشتن نسخه و بررسی آنلاین موضوع مهمی است که سازمان بیمه سلامت با استفاده از توان بخش خصوصی ، نسخه الکترونیکی سیستم مبتنی بر خدمات را تهیه و به عنوان پایلوت در استان کرمان اجرا کرد. پس از آن ، از ابتدای سال 1398 ، در 30٪ از شهرهای کشور ، در 50٪ دفاتر طرفهای متعاهد ، تا پایان سال 1398 و در 100٪ از ارائه دهندگان خدمات درمانی سرپایی تا پایان سال 1400 تأسیس می شود. در حال حاضر زیرساخت های لازم برای اجرای این موضوع در کلیه موسسات تشخیصی و پزشکی طرف متعاهد در دسترس است. در این سیستم ، مسئله مشخصات و پیچ خوردگی انجام می شود و کنترل هزینه در ابتدای تولید و خدمات مدیریت می شود و از دستورالعمل های خارج از استانداردهای مصوب جلوگیری می شود. این عملیات توسط برنامه موبایل ایجاد شده و برای کپی کردن و پیچ کردن استفاده می شود.

مدیریت سوابق بیمارستانی بیمارستان ها و مراکز پزشکی به خودی خود یک چالش بزرگ است ، جایی که بیشتر مدارک روی کاغذ تهیه می شود. در همین راستا ، سازمان بیمه سلامت یک سیستم الکترونیکی پردازش اسناد را برای معالجه بیمارستان در استان اصفهان معرفی و به صورت آزمایشی معرفی کرده است. پس از اطمینان از تکمیل ، در اوایل سال 1398 ، برنامه ریزی برای تأسیس در کلیه استان های کشور آغاز شد. با استفاده از این سیستم ، روند پردازش اسناد بیمارستان از دریافت اسناد به مرحله پردازش ، که حدود 3 ماه به طول انجامید ، برای کمتر از 20 روز برنامه ریزی شده است. در همین حال ، بیمه درمانی اعلام کرده است که با استفاده از این سیستم ، مصرف کاغذ 85 درصد کاهش می یابد. علاوه بر این ، کار در سال 1998 برای مدیریت منابع بیمه شده پزشکی و هزینه های ارائه شده در کشور ، بهبود کیفیت خدمات و همچنین بهبود پوشش بیمه ای برای اختصاص صفحه جدیدی به ارائه خدمات الکترونیکی در این سازمان آغاز شد.

کرونا و توافق نامه های بیمه

در همین حال ، در ماه های منتهی به پایان دولت ، تاج ویرانگری مضراتی بود که به حوزه پزشکی کشور وارد شد. ویروس ای که وضعیت آن غیرقابل پیش بینی است و برای مبارزه با آن باید اقدامات ویژه ای انجام شود.

از پایگاه رفاه ایران ، ارزیابی گسترده متقاضیان بیمه رایگان در شرایط عادی به طور معمول 30 روز طول می کشد ، در حالی که در بیماران شریان بیماری کرونا ، مدت مراقبت های بیمارستانی در حدود 6 تا 14 روز و حتی کوتاه تر از دوره ارزیابی گسترده است. در نتیجه ، انتظار برای بیمار مضر بود ، از طرف دیگر ، بیمار قبل از بیماری هنوز برای خودش بیمه نشده بود ، بنابراین او مجبور شد مسیری را بین شرایط خاص کشور و قوانین بیمه ای و خط قرمز بیمه سلامت انتخاب کند. و به همت وزارت رفاه ، وی با ارائه هر كسی كه تشخیص داده شده تاج را در بستر بیمارستانی با بیمارستان و مراقبت های اضطراری برای این منظور در اختیار دارد ، این دوره را به یك روز تمدید كرد. بر این اساس ، از زمان شروع تاج حدود 48000 نفر تحت این اوراق بیمه شده اند.

هزینه تشخیص و درمان تاج و رفع برخی محدودیت ها

از طرف دیگر ، علاوه بر خدمات مورد نیاز برای بحث در مورد تشخیص و مقابله با تاج ، که تحت پوشش بیمه از جمله سی تی اسکن و PCR ، CBC ، ICU و غیره هستند ، اقدامات مهم برای پوشش داروهای مورد استفاده در این بیماری است. این مورد پس از آن بود که این سازمان توانست 90٪ از هزینه ها را با تعرفه بیمارستان و 70٪ از هزینه های آزمایشگاه سرپایی بازپرداخت کند ، که بیشتر آنها در بخش دولتی بود.

در زمان اپیدمی کورنا ، گام مهم دیگر در بیمه درمانی حذف برخی دستورالعمل های مربوط به خدمات تشخیصی و رفع محدودیت ها در انجام آنها بود. به عنوان مثال ، مدت زمان انجام سی تی اسکن معمولاً 180 روز است ، اما نیاز به ارائه این سرویس به بیمار کرون این محدودیت ها را برطرف کرده است. ارائه خدمات مراقبت در منزل به شورای عالی بیمه مبنی بر هزینه بسیار کمتر مراقبت های بیمارستانی در بیماران شریان بیماری کرونا و ارائه خدمات مراقبت از منزل برای بیماران نیازمند به ICU بر اساس دستورالعمل ها و استانداردهای خدمات. از مزایای این کار می توان با هزینه مراقبت های بیمارستانی ، رهایی از تختخواب های ICU و افزایش ظرفیت بیمارستان در اسکان بیماران به دلیل حضور زیاد و مراجعه بیماران به بیماری عروق بیماری کرونا ، راندمان سایت و خانواده در میزان بهبودی را کاهش داد. .. نقل کرد

تمدید دفترچه بیمه کارتهای سفید ، که تا 20 ژوئن امسال دو بار منقضی می شود ، در 235 شهر کوچک با عمق 50٪ از سال قبل ، نسخه الکترونیکی را برای پشتیبانی از شهرهای کوچک به عنوان خلبانان اجتماعی که از تولد مجدد حمایت می کنند ، راه اندازی کرد. ارزیابی واجد شرایط بودن اجباری بدان معنی است که از ابتدای تیرماه تأیید با کد ملی انجام می شود که دیگر نیازی به تأیید اعتبار و یا نبود کتاب بیمه نیست. مشخص شده است که این شخص توسط سازمان بیمه درمانی بیمه شده است و تحت پوشش بیمه های دیگر نمی باشد. ، برداشتن جزوه كاغذ از ابتداي اوت در بخش سرپايي نيز يكي از اقدامات مهم اين سازمان در اپيدمي كويد 19 است.

علاوه بر این ، هر استانی که قادر به تولید نسخه الکترونیکی و نسخه های الکترونیکی باشد ، می تواند دفترچه بیمه کاغذ را که مشوق های پرداخت برای آنها فراهم شده است برای موفقیت پروژه حذف کند ، اما مواردی که در حال حاضر قادر به کپی کردن نسخه الکترونیکی الکترونیکی هستند همزمان با تکمیل نسخه کاغذ. آنها باید یک نسخه تهیه کنند.

ایجاد سیستم الکترونیکی برای مدیریت سوابق بیمارستانی کلیه بیمارستانهای کشور (بجز 20 بیمارستان) با استفاده از سیستم رز ، گسترش پروتکل برای داروهای تجویزی یا داروهای ویژه در هنگام بروز بیماریهای عروق بیماری کرونا ، سایر اقدامات بیمه درمانی برای تلقیح بیماری کرونا. در حالی که به طور معمول پروتکل ویژه ای برای دریافت این داروها وجود دارد ، بیمار باید هر سه ماه یکبار برای بهبود بیماری و استفاده یا عدم استفاده از داروها بررسی کند ، اثربخشی داروها مانند داروهای شیمی درمانی ، اما در صورت شیوع در کرونا است. به طوری که بیماران مجبور به مراجعه به پزشک نشوند.

بیمه درمانی با اعمال پروتکل های بهداشتی در سراسر کشور برای کارکنان خود و تجهیزات محافظتی از قبیل ماسک ، ضد تب ، اسپری مه ، و غیره اقدامات احتیاطی را انجام داده است ، اما متأسفانه سه رهبر گروه و یک متخصص جان خود را از دست داده اند. کم شده.

1666 سیستم و خدمات “پزشکی”

دستگاه پاسخگو 1666 را برای سؤالات عروق بیماری کرونا انسانی فعال کنید و در ابتدای شیوع بیماری عروق بیماری کرونا کشور ، 130 پاسخ خط جدید به سیستم پاسخگویی 1666 اضافه کنید و 30 پرستار شیفت و 10 پزشک عمومی را در 3 شیفت استخدام کرده و تیمی از پزشکان بیماری های عفونی تشکیل دهید. و یک متخصص مغز و اعصاب که قصد دارد آخرین اطلاعات در مورد این بیماری و راهنمایی را به 1616 کارشناسان سیستم جهت هدایت بهتر و دقیق تر مردم ، نظارت نامرئی از متخصصان در پاسخگویی به مردم ، راه اندازی مرحله حل سوال در وب سایت سازمان بیمه سلامت ، 120 میلیون پیامک ارسال کند ارسال آن به بیمه شدگان در روزهای اول شیوع ، تهیه و ارائه کلیپ های آموزشی در رسانه ها ، از جمله تلویزیون و فضای مجازی ، با رویکردی برای پرداختن به مسائل بهداشت روان و با افرادی که اوقات فراغت خود را در کورونا می گذرانند. برای پرداختن به خط مشی “# خانه پایدار” ، وزارت بهداشت توصیه كرده است كه از ظرفیتهای موجود برای ترك داروی دارا در كشور استفاده كند ، زیرا نسخه الکترونیکی اجرای Telemicicine و telehales و شروع مشکلات احتمالی پاییز را تضمین می كند. این یکی از اقدامات بیمه درمانی علیه کرونا بود.

در شرایطی که درآمد بیمارستان به دلیل تاج گذاری به دلیل کاهش عملکردهای اختیاری در بیمارستان ها رو به کاهش است ، خرید تضمین 90٪ توسط بیمارستان ها و پزشکان مشروط به ارائه خدمات از طریق سیستم ارجاع است و GP یک سرویس مهم بیمه درمانی در صورت بروز بحران بزرگ عروق بیماری کرونا است. . علیرغم افزایش هزینه ها در بخش های ICU ، سی تی اسکن و آزمایشگاه ها به دلیل تعطیلی سایر بخش ها در بیمارستان ها ، مراجعه ها کاهش یافته و به دنبال آن درآمدهای 40٪ در مارس 2017 و تقریبا 50٪ در آوریل 2016 ، برای جبران این مسئله ، و به منظور جلوگیری از افزایش قیمت خدمات برای سازمان بیمه درمانی ، خرید تضمینی 90٪ مشروط به ارائه توسط سرویس دهنده و پزشک عمومی با در نظر گرفتن 1200 سرویس دهنده 16 ساعته و 24 ساعته است. فعالیت های مرکز. علاوه بر اقدامات صورت گرفته ، بیش از 110،000 بيمه کننده بيماری عروق بیماری کرونا تحت مداوا قرار گرفتند.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا