خبرهای کلی

ریشه‌های واقعه کربلا -۱ – رویداد برتر

“واقعه کربلا در ابتدا یک رویداد مقیم نیست ، اما ریشه دارد. ریشه های اصلی آن را باید در زمان پیروزی اسلام در برابر جاهلیت عرب یافت.”

به گزارش رویداد برتر ، علی مطهری ، عضو پیشین مجلس ، یادداشت خود را در این روزنامه ادامه داد اعتماد وی نوشت: “در نهمین سال هجری قمری ، هنگامی که ارتش اسلامی پشت دروازه مکه بود ، رهبران کفر مانند ابوسفیان ، چاره ای جز تسلیم ندارند ، به قول عمار یاسر ،” استلموا و لامیسمالووا “. اما تبدیل نشدند. سیاست پیامبر (ص) البته تسخیر مکه بدون خونریزی و با قلب بود ، بنابراین وقتی خالد بن ولید سه مرد مکه را در گوشه و کنار شهر از خشم کشت ، پیامبر اکرم بسیار عصبی بود و او را بهانه کرد. در حقیقت ، حزب بنی امیه که قدرت ظالمانه خود را با ظهور اسلام از دست داد ، ظاهراً اسلام را پذیرفت تا در زمان مناسب انتقام بگیرد. بنابراین ، پس از وفات پیامبر ، دو و نیم ماه پس از حوادث غدیر خم و پیامبر گرامی علی (ع) جانشین علی (ع) و امام را بعد از او معرفی کرد و همه به وی تبریک گفتند. ابو سفیان و یارانش داستان سقیفه را مطرح کردند و خدا را نادیده گرفتند دستور صریح گل سرخ او. به تعبیر شهید آیت الله مطهری ، “اقلیت ریاکارانه حیله گر فریب اکثر مؤمنان” بود و دولت جهان اسلام آن را فریب داد.

ما باید به همه ما که ادعای همراهی با او داریم ، علی (ع) را بیاموزیم. وی وحدت مسلمانان و حفظ پایه و اساس اسلام را قبل از اعمال حق خود می دانست و علی رغم سرکوب وی ، گاهی با خلیفه های معاصر همکاری می کرد ، گاهی به آنها توصیه می کرد و گاه مشکلات علمی و حقوقی آنها را برطرف می کرد. کسانی که امروز به دلیل از بین رفتن حق امام علی (ع) وحدت شیعیان و سنی ها را می شکنند و دائماً تضادها را مطرح می کنند ، باید این سنت از امام را که مدعی حمایت از او و به نفع آمریکا و اسرائیل است ، برقرار کنند. a در جهان اسلام به شکلی تفرقه افکن عمل نکنید. هنگامی که خلیفه سوم به قدرت رسید ، ابوسفیان پیر و نابینا ، ابتدا در دیداری با سران بنیامینیه اعلام کرد: آیا بین ما غریبه ای وجود دارد؟ آنها گفتند ، نه ، سپس گفت: اکنون كه توپ خلافت به یك دست شما رسیده است ، سعی كنید آن توپ را مانند یكدیگر قرار دهید و اجازه ندهید كه از دست شما خارج شود. وی ادامه داد: این وضعیت تا زمانی که به شورش مردم علیه خلیفه سوم رسیدیم ادامه یافت.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا