خبرهای کلی

قالیباف: تحول قریب الوقوع است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
متن کامل سخنان قبل از آقای قالیباف ، گزارشگر مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز مجمع به شرح زیر است:

به نام خدا
از مؤمنان گرفته تا مردان ما صادق هستیم و میثاق می گیریم ، خدا در برابر آنها است.

تبریک به مردم محترم ایران ، عید قربان. این عید به معنای واقعی کلمه یک آزمایش الهی است. اگر با ایمان کامل به وعده ها و سنت های خدا موفق شویم این مشکلات را بر طرف کنیم ، ایمان و قدرت جدیدی کسب خواهیم کرد.

پس از طاعون هایی که منجر به انقلاب شکوهمند اسلامی شد ، مردم ما برای محافظت از انقلاب قدرت معجزه آسایی به دست آوردند و پس از گذشت فتنه های سالهای ابتدایی انقلاب ، شجاعانه در دفاع مقدس مقاومت کردند. با مقاومت مردم در دهه های دوم و سوم انقلاب ، ما در مدت زمان کوتاهی به قدرت رسیدیم تا به پیچیده ترین برنامه های دشمنان حمله کنیم و نظم جدیدی را در منطقه غرب آسیا ایجاد کنیم.

حتی امروز ، دشمنان ملت ایران نقشه پیچیده ای را برای خسارت اقتصادی مردم ترسیم کرده اند. بنابراین آنها در معرض آزمایش عالی کارآیی و حل مشکلات اجتماعی قرار دارند. آموزش عید قربان برای همه ما در کشور این است که اگر به وعده های نقض ناپذیر خداوند ایمان داشته باشیم ، می توانیم اراده الهی را به معنای واقعی کلمه ، بدون فریب و تظاهر تحقق بخشیم و به جای خود محوری و خودمختاری ، ایثار و فداکاری عنوان عمل و رفتار ما است. ما تلاش می کنیم تا به مردم خدمت کنیم ، یعنی وظیفه شرعی ما ، پیروزی ما حتمی است و اگر این مرحله را پشت سر بگذاریم ، طبق خواست خدا ، مردم ایران دارای قدرت دوگانه خواهند بود و مشکلات کشور کاهش می یابد.

نقش مجلس شورای اسلامی و نمایندگان محترم مردم مهربان ایران برای غلبه بر این مرحله دشوار بسیار مهم و اساسی است. اگر ما پارلمان را تغییر دهیم و با مشکلات معیشت مردم برخورد کنیم ، موتور تحول و حل مسئله در کشور شروع خواهد شد و اگر مجلس ضعیفی داشته باشیم ، موتور پیشرفت کشور متوقف خواهد شد. بنابراین تحول مجلس و تأسیس پارلمان قوی و فعال برای تحول در اقتصاد کشور ضروری است.

خدا را شکر که مردم نسبت به دوره های قبلی کنترل بیشتری بر رفتار و تصمیمات مجلس دارند و ما این را یک نعمت الهی می دانیم. ما مشاهده مردمی را گامی اساسی در جهت پیشرفت کشور می بینیم. وقتی انتظار زیادی از مرد دارد و به اعمال خود امیدوار است ، علیه او رفتارهای سختی انجام می دهد. توجه مردم به همه تصمیمات دوره پارلمان نشان از این امید و انتظار عمومی دارد و همه ما نمایندگان مجلس نسبت به این انتظار وظیفه شرعی داریم. به همین دلیل است که ما نیازهای مردم را سرمایه واقعی این مجلس می دانیم. ما از توجه ، نیازها ، نگرانی ها و همدردی های مردم قدردانی می کنیم و از همه مردم عزیز می خواهیم تا با همان سخت گیری از مجلس پیروی کنند ، نسبت به کوچکترین نکات حساس باشند و خواستار بلند و واضح باشند تا بتوانند یک قطار پارلمانی – با کمک مردم – نباید از درجه راه آهن اصلی و قانونی منحرف شود.

رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود در مورد عید قربان ، در مورد دو جریان موازی تحریم و تحریف ، نکات بسیار مهمی را بیان کردند. این دو جریان دو طرف قیچی است که مانع از پیشرفت ملت ایران شده و کشور را به سمت فروپاشی اقتصادی سوق می دهد. راه تحریم ها تعطیل کردن اقتصاد کشور و سوق دادن دولت به ورشکستگی کامل بود که به لطف خدا شکست خورد و موفق نخواهد شد. برای خاتمه دادن به تحریم ها ، آنها شروع به تعصب كردند تا بتوانند نیازهای مردم را به خود اختصاص دهند و نیازهای مورد حمایت دشمنان ملت ایران را با واژگونی و نمایندگی رسانه ها به مردم نشان دهند. و برانگیختن احساس ناامیدی و بی حسی مردم از ناامیدی از تغییر. آنها به خوبی می دانند که تا زمانی که جوانان این کشور امیدوار باشند که تغییر کنند و خوشحال باشند ، توطئه را نابود می کنند.

مشکلات وجود دارد ، خصومت وجود دارد ، جریان های نفوذی وجود دارد ، خرابکاری ها وجود دارد ، اما می دانیم که تغییر قریب الوقوع است. امید برای آینده ، افراد ضعیف ، ناکارآمد ، ناامیدکننده و یکنواخت را از رهبری کشور در زمینه های مختلف دور می کند و با استعدادی خلاق ، امیدوار و انقلابی قدرت جوانی را به قدرت می رساند. افراد دارای معلولیت حذف خواهند شد و افراد دارای معلولیت چرخ تحول قریب الوقوع را به نفع مردم حرکت می دهند. فرآیند سوم وجود دارد که دو روند تحریم و تعصب را تکمیل می کند ، و آن یک جریان کارآیی است. جریانی که مسئولیت را به عهده می گیرد اما اولویت های کشور را نادیده می گیرد و تحریم ها را عملی می کند ، و تحریف ها به نظر واقعی می رسد و کشور را به سمت فروپاشی روانی سوق می دهد.

افراد ناکارآمد می دانند که سوت قطار قدم دوم انقلاب اسلامی را به حرکت درآورد و جوانان کارآمد و انقلابی اجازه نخواهند داد که حرکت این راه آهن پر سرعت کند شود و به ستون پنجم دشمن شیطانی ملت ایران تبدیل شود. کار و تلاش آغاز شده است ، و همچنین ردیابی مشکلات اقتصادی مردم. فقط طبیعی است که در این راستا نقص ها و ضعف هایی وجود دارد ، اما شکی نیست که قدم کلی در پیش روی ما تقویت مردم و در نتیجه ایجاد یک ایران قوی و یک ایران قوی است که با تقویت هر یک از ملت های ایرانی می توان به آن دست یافت. پیروزی ما در جنگ اراده ها و شکست دو جریان تحریف و تحریم شده است.

رهبر معظم انقلاب ، مانند گذشته ، در سخنان خود عید قربان به وضوح اولویت های کشور را در زمینه مسائل اقتصادی بیان کرد. من تکرار می کنم ، همه اعضای گروه و همچنین سازمان مجرب و حرفه ای گروه معتقدند که وظیفه آنهاست که در صدر مسئله خود به این اولویت ها توجه کنند و با تمام توان خود زندگی کنند ، تکرار می کنم که آنها را با استفاده از تمام ظرفیت های مجلس شورای اسلامی توسعه دهیم. .

بسته اقتصاد ملی برای اجرای و ترویج این اولویت های اقتصادی به صورت گام به گام ، هم مطابق با مقررات قانونی و هم نظارتی قانون مجلس و استفاده از ظرفیت شورای هماهنگی اقتصادی با تغییرات اساسی در وضعیت اقتصادی کشور در دستور کار مجلس قرار دارد. آنها مزایای نیازمندان و مستضعفان را تعیین می کنند و ما متعهد هستیم که این خط ریلی را با دقت انجام دهیم و به طور جدی بر اجرای آن نظارت کنیم.

تغییر بنیادی مستلزم اراده قوی است و مجلس یازدهم آن اراده و تغییر را دارد.

در بعد نظارتی ، ما همه جزئیات را با روشی شفاف ، دقیق و به روز رصد خواهیم کرد و با توجه به اولویت های فوری اقتصاد ، تقاضای اصلی خواهیم بود.

از طرف دیگر ، رهبر معظم انقلاب خواستار تشکیل کارگروه جداگانه از سران سه قوه برای رفع موانع جهش در تولید بودند. من اعلام می کنم که به زودی این کارگروه با گروهی از متخصصان با تجربه و جوان تشکیل می شود و کار آنها تصمیمات بزرگی می گیرد. آنها علنی خواهند شد.

سرانجام ، باید متذکر شوم که نگران عدم رعایت پروتکل های دقیق بهداشت در هنگام معاینه ورودی ملی هستیم متأسفانه وعده های مربوط به قبولی در آزمون ورودی دکترا تحقق نیافته و سهل انگاری ناگوار در قبولی در آزمون ورودی وجود دارد که خود نیاز به بررسی و نظارت دقیق تر دارد. این کاستی ها توجه عمومی را به برگزاری آزمون ورودی ملی جلب کرده است و بسیاری از نمایندگان به نگرانی والدین درمورد سلامت فرزندانشان گوش فرا دادند. به نظر می رسد که پایان امتحان ورودی باید تا زمان خنک شدن نوک تاج و هوا به تعویق بیفتد و اجازه دهید ماسک برای چند ساعت استفاده شود.

سلامتی دانشجویان عزیز ما خط قرمز مجلس است و کمیته های بهداشت و آموزش مجلس وظیفه دارند بر نیاز مردم مراجع ذیصلاح نظارت داشته باشند تا از بهترین تصمیم در این زمینه اطمینان حاصل شود.

و از الله التوفیق

دکمه بازگشت به بالا