ورزش

معمای پسر آقای رئیس؛ چه کسی ویلموتس را به ایران آورد؟

اخبار آفتاب:

سه شنبه در این هفته یک روز مهم برای فوتبالیست ها بود. نه اینکه تیم آنها بتواند حریف را در زمین شکست دهد ، یا حاشیه ای در زمین سبز وجود دارد ، اما داستان درباره سخنان غلامحسین اسماعیلی ، سخنگوی دستگاه قضا در بحث خود با رسانه ها است؛ وی همچنین در میان اخبار مهم درباره موضوعات اقتصادی و سیاسی ، در مورد فوتبال صحبت کرد و درباره پرونده مارک ویلموتس ، سرمربی سابق تیم ایران صحبت کرد؛ همان مرد بلژیکی که حدود شش ماه در قرارداد خود با ایران اصرار داشت و بعد از آن بدون نگاه عقب ماند.

ویلموتس از فیفا شکایت کرده و ادعا کرده است که طرف ایرانی به این قرارداد عمل نکرده است و اکنون علاوه بر 2 میلیون یورویی که وی از فدراسیون فوتبال ایران دریافت کرده است خواهان 6 میلیون یورو خسارت است. اگرچه مسئولان فدراسیون فوتبال ایران به ویژه مهدی تاج رئیس جمهور پیشین انجمن ادعا می کنند که ادعای ویلموتس نادرست است و ایران مبلغ زیادی به این مربی پرداخت کرده است ، اما به نظر می رسد این پرونده بعد پیچیده تری دارد که منجر به ورشکستگی اتحادیه فوتبال می شود. رهبری.

معمای پسر آقای رئیس جمهور؛ چه کسی ویلموت را به ایران برد؟

از روز ورود ویلموتس به ایران تا وداع با آنها ، در رسانه ها شایعات زیادی درباره دستمزد مربیان منتشر شد. با وجود تکذیب های مکرر از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال ، سرانجام این شایعات تحقق پیدا کرد و مرد بلژیکی که تحت پیمان عظیمی به جدول اصلی ایران تبدیل شد ، با فعال کردن یکی از بندها و ادعای جبران خسارت ، توانست یکی از بندهای خود را به طور یک جانبه محکوم کند. این پرونده تا آنجا پیش رفته است که توجه اعضای پارلمان و کل نهاد نظارت بر کشور را به خود جلب می کند.

اکنون سخنگوی دادگستری وارد پرونده ویلموتس شده و به وضوح در مورد اشتباهات صحبت می کند. وی در بخشی از روز سه شنبه گفت: «سازمان بازرسی قرارداد را مورد بازنگری قرار داد و تعدادی از خطاها شناسایی شد. “با توجه به حضور 63 روزه مربی ، هزینه های جدی در کشور متحمل شده است. شکاف ها و مشکلات موجود در کار بررسی شده و سریع تصمیم گیری درستی گرفته شده است.”

این به خودی خود یک قدم مهم و دور از دسترس است که یک سخنگوی دادگستری اعلام کند که تصمیم صحیح “سریع” اتخاذ خواهد شد. پیش از این شایعه شده بود که مقامات مسئول این پرونده برای تأمین هزینه های جدی پرونده از حساب های شخصی افراد امضا کننده چنین قراردادی برنامه ریزی کرده اند و این مربی به ایران منتقل شده است.

چه کسی ویلموت را به ایران برد؟

با این حال ، در این حالت ، مسئله اصلی نقش کسانی است که درهای ویلموتس ، سناتور پیشین بلژیکی در ایران را باز کردند. شایعات زیادی درباره این که چه کسی اردوگاه عمومی ویلموتس ایران را تشکیل داده ، شایع شده است. به طور کلی ، وقتی تیم ملی یک سرمربی را ارائه می دهد ، همه نگاه ها به فدراسیون فوتبال کشور ، رئیس جمهور و کمیته فنی آن است. با این حال ، در ایران همیشه همه چیز به شکلی اتفاق می افتد که در کمال تعجب پایان یابد ورود Wilmots یکی از این معجزات است؛ از آنجا که رئیس کمیته فنی فدراسیون فوتبال اظهارات عجیبی کرد ، این کمیته اصلاً در انتخاب مارک ویلموتس نبود! تاکنون وضعیت کمیته فنی واضح است ، به شرط اینکه نظرات افراد ذیربط صحیح باشد. گفته شد رئیس جمهور فدراسیون فوتبال از حضور ویلموتس در ایران پیروی کرد. رئیس انجمن ، که وقتی ویلموتز به انجمن پیوست ، حضور داشت ، مهدی تاج بود. مردی که البته مدتی بعد به دلیل آنچه که به عنوان یک مشکل قلبی توصیف شده بود ، تسلیم شد. تاج بعداً هنگام حضور در “ساعت 20:30” تحت فشار قرار گرفت و توپ را به سمت وزیر ورزش پرتاب كرد و گفت: ویلموتس توسط وزیر ورزش توصیه شده است! مهدی تاج در نمایش خود “بدون تعارف” گفت: “هیچ کس ویلموت را معرفی نکرد. آقای وزیر نامه ای را برای من نوشت و کسی آن را معرفی کرد. این طبیعی است.” شرایط Wilmots. “رئیس جمهور سابق اتحادیه فوتبال همچنین توضیح داد که ویلیموتس را به وزیر چه پیشنهادی داده است:” این نامه توسط مرکز فرهنگی ایران و هلند نوشته شده است. ویلموتز ، رناردو و لوپتگی توسط این مرکز توصیه شدند. “آنها گفتند که بهترین ها هستند.”

ضد حمله مهدی تاج علیه وزیر ورزش خیلی ها را غافلگیر کرد. با این حال ، این شگفتی گسترده تر است. ابتدا ، وزارت ورزش و مسعود سلطانی فر خود به پاسخگویی به اظهارات مهدی تاج پاسخ دادند. در مورد نقش وزارت ورزش در انتخاب ویلموت ، مسعود سلطانی فر گفت: “بسیاری از اینگونه روزنامه ها به وزارت ورزش می رسند. این نامه ها نیز به انجمن ها ارجاع می شود ؛ زیرا آنها تصمیم گیرنده اصلی هستند و نقش این وزارتخانه نظارت است. علاوه بر سه گزینه ذکر شده در نامه ، تیم فوتبال در آن زمان نامه های دیگری نیز داشت ، تقریباً نه ، و در نهایت این انجمن تصمیم گرفت تا با ویلموتز قرارداد ببندد. و خود انجمن همه موارد را بررسی کرده است. قرارداد Wilmots مسئولیت اتحادیه فوتبال است و مطمئناً می تواند در برابر خود تنظیم کننده ها پاسخگو باشد.

تعجب عالی!

مهدی تاج ، رئیس جمهور فدراسیون فوتبال ، خیلی کوتاه گفت که ویلموتس توسط مسعود سلطانی فر ، وزیر ورزش توصیه شده است. وزیر ورزش همچنین بسیار شدیدا پاسخ داد كه این توصیه “لازم” را ندارد و برای بررسی معرفی شده است و خود این انجمن باید در قبال دستگاههای نظارتی پاسخگو باشد. در این گشت ها ، بیانیه مازیار تاشریت تیمجانی ، رئیس مرکز تجاری و فرهنگی ایران و هلند منتشر شد و پیچیدگی این پرونده صد برابر افزایش یافته است. در آن بیانیه ، ابتدا دلیل درگیری مرکز در بحث فوتبال ذکر شد و سپس مدیر مرکز ، مهدی تاج ، با طعنه شدید پاسخ داد. “به نظر می رسد که هم واگذاری این قرارداد به مراکز تجاری ایران و هلند و هم رد آنها توسط آنها با اهداف و مقاصد دیگر و با هدف جلوگیری از مسئولیت قانونی آنها در یک رقابت مسخره است.”

تعجب اصلی اما مربوط به بخشی از بیانیه ای است که در آن تاشکریمجانی ادعا می کند هنگام انتخاب ویلموتس به عنوان سرمربی تیم ملی ایران ، این مرکز “شکست” خورد. تیمجانی می گوید: “از طریق رسانه ها به ما اطلاع داده شده است که ویلموتس با عقد و حقوق و دستمزدی شگفت انگیز و باورنکردنی به عنوان تیم اصلی تیم ملی فوتبال ایران انتخاب شده است ؛ و در پشت صحنه نامه جدید و فوق العاده ای ظاهر می شود و هر روز شنیده می شود!” به دلایلی ، وی از طریق کانالهای دیگر به مذاکره با آقای ویلموتس ادامه داد و عجیب است که امروز عنوان و پروژه اشتباه به واسطه های معرفی و انتخاب آن داده می شود. ” و از نظر تعداد ، ارزش آن تقریباً دو برابر است! اما سؤال بزرگ هنوز هم باقی است: چه کسانی “افراد ویژه” بودند؟

داستان پسر آقای رئیس

به هر حال ، داستان دیگر مشخص نیست. گزارش شده است که مهدی تاج بهروز با مردی به نام زنجانی به بروکسل سفر کرده و کارهای مقدماتی را برای عقد قرارداد با ویلموتز در سفارت ایران بلژیک انجام داده است. بهروز زنجانی که به عنوان دوست کارلوس کی‌روش به فدراسیون فوتبال ایران معرفی شد ، به جای وکیل ورزش در این جلسه حضور داشت که این خود به خود ابهام زیادی دارد. به نظر می رسد بهروز زنجانی در این پرونده نقش مهمی ندارد. زیرا کدهای جدیدی که توسط دستگاه قضا صادر شده است ، باید نقش “فرزند رئیس جمهور” یکی از انجمن ها را ارزیابی کنند. روز سه شنبه سخنگوی دادگستری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه گفته می شود رئیس جمهور سابق فدراسیون ورزشی فاسد استعفا استعفا وی دلیل استعفای وی است: “در رابطه با این پرونده با فرزند یکی از روسای جمهور روسای جمهور مشکلاتی وجود داشت.

سخنگوی قوه قضاییه به وضوح علاقه ای به بحث و تبادل نظر نداشت ، اما تاکنون كدهایی را ارائه كرده است كه تحقیقات را چندان پیچیده جلوه نمی دهد. سؤال كننده به رئیس اتحادیه می گوید كه به دلیل “فساد” از یكی از انجمن ها استعفا داده است. سخنگوی پاسخ داد كه این موضوع “بدهی فوق العاده” نیست.

تاکنون این بحث درباره رئیس جمهور یک انجمن استعفا داده است و به هر حال استعفای وی به بدهی بیش از حد مربوط نمی شود. سخنگوی دادگستری در ادامه به نقل از پسر رئیس جمهور عنوان كرد: “استعفا یا استعفا” هیچ تاثیری در این پرونده ندارد. این به خودی خود باعث ایجاد یک اشتباه جدید می شود زیرا دلیل استعفای رئیس جمهور مورد نظر همان چیزی نیست که گفته شد! برای خلاصه کردن این موارد ، می توانیم به پسران جنجالی کارفرمایان در سالهای اخیر برگردیم که اخبار زیادی را به دست آورده اند. از شایعات درباره نقش آنها در جلسات گرفته تا شایعات مبنی بر اینکه از اجاره پدرشان برای منافع شخصی استفاده می شود. پدر دو پسر از این پسران هنوز کار می کند. بنابراین چشم پوشی وجود ندارد و “احتمالاً” در این مورد قوه قضاییه آنها را در نظر نخواهد گرفت. او فرزند یک ، دو رئیس جمهور سابق استعفا یافته است ، که می توانند پس از بررسی اخبار سال گذشته اخراج شوند.

دکمه بازگشت به بالا