خارجی

گزارش گاردین از تقلای ناامیدکننده هوک علیه ایران

به گزارش پایگاه خبری آنلاین ، وب سایت روزنامه گاردین در گزارشی درباره سفر برایان هوک به اروپا این سفر را بی فایده توصیف کرد و نوشت: روسیه و چین از تلاش خود وتو می کنند ، در حالی که کشورهای اروپایی پاسخ مطلوبی به نماینده ایران وزارت خارجه آمریكا نداده اند. وی پس از دیدار با رهبران اروپا ، اظهارات خود را علیه ایران مجددا تکرار کرد.

گاردین گزارش داد كه ایالات متحده در تلاش است تا اعضای اروپایی را برای گسترش تحریم تسلیحاتی ایران در سازمان ملل متحد ترغیب كند. نمایندگان مجلس شورای اسلامی ترس دارند كه تصویب چنین تحریم هایی می تواند به خروج ایران از تجارت هسته ای منجر شود. از سوی دیگر ، آنها امیدوارند که ایالات متحده در ماه نوامبر با دموکرات های قدرت به شورای امنیت سازمان ملل بازگردد و ایران روابط خود را با غرب ادامه دهد.

برایان هوک که روز چهارشنبه برای ترغیب اعضای اروپایی در لندن بود ، گفت: ایالات متحده به زودی پیش نویس قطعنامه ای را برای ارسال به شورای امنیت سازمان ملل صادر می کند. روسیه یا چین می توانند قطعنامه و سازش را وتو کنند. چین برای تقویت روابط در حال مذاکره با ایران است.

برایان هوک پیشنهاد تحریم تسلیحاتی اروپا را رد کرد زیرا این طرح اروپایی یک بار دیگر به ایران امکان خرید سلاح از خارج از اروپا و ایالات متحده را می دهد. هوک گفت: “این به یک تحریم جهانی احتیاج دارد ، در غیر این صورت ایران می تواند به آن اجازه دهد سلاح بخرد.”موضوعی که جامعه جهانی با آن روبروست ، گسترش تحریم تسلیحاتی نیست ، بلکه نحوه و زمان اجرای آن است. وی پیشنهاد یک سازوکار حل اختلاف را رد کرد و معرفی تحریم تسلیحاتی را مسئله ای غیرقابل قبول دانست.

برایان هوک با تکرار ادعاهای دروغین خود درباره فعالیت های ایران در یمن و حمله به کارخانه های نفتی عربستان گفت: “اگر تحریم تسلیح برداشته شود ، وضعیت منطقه را تصور کنید.” در صورت برداشته شدن تحریم ها ، ایران همچنان در روز روشن ، به آنچه را که مخفیانه انجام می دهد ، ادامه خواهد داد. هوک در دفاع از خروج خود از شورای امنیت سازمان ملل ، این توافق را موافقتنامه موقت منع گسترش سلاح های هسته ای می نامد که هیچگونه وضعیت قانونی در سازمان ملل یا ایالات متحده ندارد.

310 310

دکمه بازگشت به بالا