استان ها

10 انفجار بزرگ و مرگبار صد سال اخیر+ببینید

به گزارش خبرگزاری بورنا ؛ انفجار گسترده ای در بندر بیروت ، پایتخت لبنان رخ داد و چندین ساختمان را در این میدان ویران کرد تا موج انفجار در مایل ها دورتر از محل انفجار شنیده شود. در این حادثه مرگبار بیش از 100 نفر کشته و هزاران نفر زخمی شدند.

اما بمباران بیروت فقط در قرن امروز از نوع خود نیست. بنابراین ، در این گزارش ، 10 عنصر آشکار این انفجارها را بررسی می کنیم.

بمباران اتمی هیروشیما و ناگازاکی

[1945augusztus6on(1024augusztus)aIIVilágháborúközepénazakkoriamerikaielnökHarryTrumanelrendelteaJapánBirodalomellenkétnukleárismûveletet-HirosimaésNagasaki[1945augusztus6-án(1024augusztus)aIIVilágháborúközepénazakkoriamerikaielnökHarryTrumanelrendelteaJapánBirodalomellenkétnukleárismûveletet-HirosimaésNagasaki

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

دو بمب هسته ای در هیروشیما و ناگازاکی سه روز پیش باعث کشته شدن بیش از 220،000 نفر شد. حدود 100000 نفر از این شهروندان بلافاصله در انفجار کشته شدند و بقیه تا پایان سال 1945 به علت تابش رادیواکتیو ناشی از بمبگذاری ، جان باختند.

تا به امروز ، این دو انفجار تنها استفاده از سلاح های هسته ای بوده است ، پس از آن ژاپن از جنگ جهانی اول دست کشید و جنگ را پایان داد.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

اولین عملیات در تاریخ 6 اوت سال 1945 انجام شد ، هنگامی که یک بمب اتمی به نام “پسر کوچک” روی شهر هیروشیما ریخته شد و دو سوم ساختمان های این شهر از جمله فولاد و کارخانه های صنعتی مانند میتسوبیشی نابود شدند.

دو روز بعد ، اتحاد جماهیر شوروی جنگ را به ژاپن اعلام کرد و ارتش این کشور منچوری (شمال شرقی چین) را اشغال کرد. در 9 آگوست ، ایالات متحده دوباره از سلاح های هسته ای خود استفاده کرد ، این بار بمباران ناگازاکی با یک بمب “مرد چاق”. اندکی پس از ظهر قبل از اعتراض در منطقه کوکور ، بمب منفجر شد ، اما به دلیل شرایط بد آب و هوایی و نامرئی بودن ، ناگازاکی توسط یک بمب منفجر شد.

خسارات و تلفات ناشی از بمبگذاری ناگازاکی به مراتب کمتر از هیروشیما بود زیرا هیروشیما صاف و ناگازاکی بین دو دره قرار داشت. پس از بمباران دوم ، ژاپن از جنگ جهانی دوم چشم پوشی کرد.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

در پی این ماجرا دختری به نام “ساداکو” یک سال بعد و در سن 12 سالگی با اشعه رادیواکتیو مبتلا به سرطان خون شد و جان خود را از دست داد. قبل از مرگ وی ، بنا بر اعتقاد ژاپنی ها ، 644 درنا را بنا كرد ، “اگر هزار درنا بسازیم ، آرزوی او برآورده می شود.” اما پس از مرگ وی و تعمیق فاجعه بشردوستانه ، مردم در سراسر جهان هر سال برای ابراز همدردی با قربانیان و همدردی خود با سلاح های هسته ای ، “هواپیماهای بدون سرنشین” ساختند و آنرا در یادبود ساداکو در پارک جنگ ناگازاکی بنا کردند. فرستاده خواهد شد.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

انفجار بیروت

شامگاه سه‌شنبه (5 اوت 2014) ، انفجار بزرگی در بندر بیروت رخ داد و خسارات و خسارات شدید وارد کرد. اکنون کارشناسان این انفجار را سومین سریال در تاریخ پس از هیروشیما و ناگازاکی می دانند.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

بنا بر گزارش ها ، این انفجارها مایل دورتر از صحنه بوده و تعداد زیادی از مردم کشته و زخمی شده اند.

این حادثه پیامدهای عمده ای در منطقه و سراسر جهان دارد و تصاویر و فیلم های منتشر شده از انفجار نشان می دهد که این حادثه خسارات و خسارات بسیار شدیدی وارد کرده است.

طی دو هفته نخست وزیر لبنان وضعیت اضطراری را در این کشور اعلام کرد که برخی از مقامات کشورهای مختلف از جمله پاپ فرانسیس ، رهبر کاتولیک جهان با تسلیت خود به مردم لبنان و برخی سازمان ها از جمله صندوق بین المللی پول و بنیاد کمک های بشردوستانه ترکیه ابراز تسلیت کردند. آغاز شده.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

با این وجود ، در میان همه اظهارنظرها درباره انفجار ، اظهارات کور دونالد ترامپ متناقض است. رئیس جمهور در گزارش روزانه خود با استناد به این انفجار بدون نگاه به متنی كه ساخته شده گفت: “این به نظر می رسد یك حمله وحشتناك است.” “و ژنرال های بزرگ می گویند که این انفجار مربوط به صنعت و تولید نیست و این حمله ، نوعی بمب است.”

انفجار حلیفاکس ، بزرگترین انفجار غیر هسته ای است

بمباران حلیفاکس یکی از فاجعه بارترین و مهمترین انفجارهای غیر هسته ای در تاریخ بشری است. این رویداد قبل از اختراع بمب اتمی به عنوان بزرگترین فاجعه انسانی شناخته شده بود.

بندر هالیفاکس در II اسکوا در نوا اسکوشیا (شرق کانادا) بود. این مهمترین پایگاه حمل و نقل و نظامی در طول جنگ جهانی دوم بود. در آن زمان ، اگرچه متعلق به کانادا بود ، اما ایالات متحده و انگلیس به طور مستقل مورد استفاده قرار می گرفتند. امروز هنوز هم یکی از ثروتمندترین بنادر جهان است و به دلیل حضور در این شهر ، شهر هالیفاکس بسیار شلوغ است.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

اما انفجار بندر به تاریخ 6 دسامبر 1917 (دسامبر 1296) و جنگ جهانی اول باز می گردد. در 3 دسامبر همان سال ، یک کشتی بلژیکی وارد بندر شد ، اما تأخیر در ارسال بخشی از محموله ، آن را مجبور کرد دو روز دیگر را در بندر بگذراند. در 5 دسامبر ، یک کشتی فرانسوی دیگر که مواد “قابل اشتعال” بسیار خطرناکی با “Tiananti” داشت ، مجبور شد وارد همان بندری شود که بخاطر عدم اسکورت تصمیم به اسکله گرفت.

قبل از جنگ جهانی اول کشتی های حامل کالاهای خطرناک مجاز به بندر نمی شدند اما در طول جنگ این مجوز به دلیل خطر زیر دریایی های آلمان اعطا می شد. در همان روز ، کشتی بلژیکی مجاز شد پس از اتمام محموله ، از بندر خارج شود ، اما خروج این کشتی به دلیل ترافیک سنگین به تأخیر افتاد. ترافیک در آن لحظه چنان سنگین بود که یک کشتی باری کوچک برای کمک به کشتی بلژیکی و یک خدمه 12 نفری که آن را هدایت می کرد ، وارد آب شد.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

طبق قانون ، یک کشتی کوچک باید یک کشتی باری خطرناک فرانسوی را که در اثر ترافیک مسدود شده بود حمل کند. با این حال ، کشتی بلژیکی در عجله برای ترک بیش از حد سریع حرکت کرد و با کشتی فرانسوی و نفتکش آن از سمت استادی سقوط کرد و در ساعت 8:45 شب 6 دسامبر 1917 باعث انفجار و آتش سوزی وحشتناک شد. ایجاد.

اما 13 ساعت بعد ، در حالی که بسیاری از مردم هنوز در بندر بودند ، کشتی فرانسوی آتش گرفت و یک انفجار بسیار مرگبارتر در ساعت 9:35 دقیقه بعد از ظهر رخ داد. اندکی پس از ظهر گذشته بمبی در مقابل یک کشتی فرانسوی منفجر شد: شعاع 500 متری آن به 5000 درجه سانتیگراد رسید. بخشی از کمان کشتی با وزن 700 کیلوگرم از آن جدا شد و در خانه شهر فرو ریخت و سایر قسمتها 3 کیلومتر دورتر دور شدند.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

قارچ ناشی از انفجار به ارتفاع حدود 4000 متر افزایش یافت. در نتیجه این انفجار و کم عمق ، زلزله ای به بزرگی 4.5 ریشتر اتفاق افتاد که باعث شکاف عمیق در پایین بندر و یک سونامی 18 متری به شهر و بندر شد.

در نتیجه انفجار ، 7 کشتی و یک کشتی فرانسوی کاملاً نابود شدند و وقتی موج انفجار به شعاع 2.5 کیلومتر رسید ، همه نابود شدند. با این حال ، 1600 نفر در این انفجار کشته شدند و 500 نفر ساعت ها کشته و زخمی شدند. خسارت اقتصادی 23 میلیون دلار تخمین زده شده است. به دلیل گرمای این انفجار ، مسیرهای ریلی نزدیک بندر کاملاً ذوب شده است. افرادی که از این حادثه دورتر شدند نیز به طور موقت از دید انفجار کور شدند و 3،000 نفر از آنها را برای همیشه ناشنوا کردند.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

مقیاس ویرانی که قبل از کشف بمب اتمی به عنوان وحشتناک ترین رویداد تاریخ خوانده می شد ، به حدی بزرگ بود که 20 سال طول کشید تا این شهر دوباره رونق سابق خود را بدست آورد. در آن زمان بیست و پنج هزار نفر بی خانمان بودند و حداقل 150 نفر مفقود گزارش شدند. در پی این واقعه ، بسیاری از بنادر در سراسر جهان برای ورود و خروج کشتی ها قوانینی سختگیرانه وضع کرده اند.

انفجار چرنوبیل ، بزرگترین انفجار غیرنظامی است

فاجعه چرنوبیل یک حادثه هسته ای بود که در 26 آوریل 1986 در راکتور 4 چرنوبیل ، در نیروگاه هسته ای چرنوبیل در نزدیکی شهر شمالی پریپات اوکراین رخ داد و به یک شهر ارواح متروکه تبدیل شد. .

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

با توجه به مقیاس فاجعه بین المللی ، هسته اصلی این فاجعه به بالاترین سطح اعلام شده است و به دلیل انتشار قابل توجه مواد رادیواکتیو و اثرات گسترده ای بر سلامتی و محیطی که نیاز به پاسخ برنامه ریزی فوری و طولانی مدت دارد ، “یک تصادف بزرگ” محسوب می شود. تنها واقعه دیگر مشابه وضعیت چرنوبیل “حادثه هسته ای” فوکوشیما 1 “در سال 2011 بود.

اکنون بیش از سه دهه پس از این حادثه ، پرتوهای رادیواکتیوی آن در سطح شهر باقی مانده است.

انفجار هسته ای 90 ثانیه ای در 26 آوریل 1986 ، در ساعت 1:24 دقیقه بعد از ظهر اتفاق افتاد و پس از آن تابش رنگین کمان در ارتفاع 1000 متری در اوکراین رخ داد. گفته می شود در آن زمان ، بیش از 8 ماه ، 800 هزار نفر [سربازان جوان، کارگران معدن و حتی شهروندان عادی از گوشه و کنار شوروی]آنها سعی در کنترل اشعه داشتند و در همان محل قبرستانی ساخته اند تا مردگان را دفن کنند و از حادثه دیگری دوری کنند.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

در زمان وقوع یک انفجار دوم ، اوکراین نیمی از اروپا را نابود می کرد. به همین دلیل قاره سبز 200 میلیارد دلار برای جلوگیری از وقوع انفجار دوم هزینه کرد و آن را به عنوان پرهزینه ترین رویداد تاریخ تبدیل کرد.

این رویداد در 25 و 26 آوریل 1986 رخ داد ، هنگامی که راکتورهای راکتور 4 سیستم ایمنی راکتور را غیرفعال کردند. در نتیجه دمای رآکتور از سطح کنترل بالاتر رفته و انفجار ناشی از شروع کاهش عملکرد تست و تقصیر افراد مسئول آزمایش انجام شده است.

24 ساعت پس از انفجار ، 132 نفر در بیمارستان بستری شدند. پس از انفجار ، امواج رادیواکتیو ابتدا آلوده کننده مناطق اطراف و سپس مناطق دور افتاده تر و با باران ، این آلودگی در بسیاری از اروپا رواج یافت.

در آن زمان تمام اخبار این حادثه ممنوع اعلام شد و این موضوع شایعات متعددی را برانگیخت. اتحاد جماهیر شوروی همچنین از پذیرش حمایت جامعه جهانی خودداری كرد. از میزان سوخت سوخت هسته ای در اثر حادثه اطلاعی در دست نیست. اگرچه بیش از 30 سال از این حادثه نگذشته است ، اکنون بیش از 9 میلیون نفر در این منطقه زندگی می کنند و تخمین زده می شود 66000 نفر در سال های آینده بر اثر سرطان ناشی از اشعه درگذشت.

گفته می شود دو کارگر راکتور در زمان حادثه جان خود را از دست داده اند و 28 آتش نشان و کارگر تمیز کننده راکتور کمتر از سه ماه بعد در اثر بیماری های ناشی از مواد رادیواکتیو و ایست قلبی جان باختند. آنها به من دادند. در منطقه تقریبی جمعیتی 50 هزار نفری ، در شعاع 3 كیلومتری ، 36 ساعت را پشت سر می گذارد و در ماه های بعد نیز این تعداد به 70 هزار نفر رسیده است. تعداد آوارگان توسط چرنوبیل 200000 نفر است.

حداقل 1800 مورد سرطان تیروئید در نوزادان و کودکان زیر 14 سال از این انفجار گزارش شده است و جهش های ژنتیکی در حیوانات مشاهده شده است. برگهای روی درختان تغییر کرده و حیوانات نادرست به دنیا آمده اند. وی تقریباً 400 برابر قویتر از هیروشیما اعلام شد.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

آزمایش ترینیتی ، اولین انفجار هسته ای

ترینیتی یا “Trinity Core Experiment” (یعنی تثلیث) نام رمزگذاری اولین انفجار هسته ای در تاریخ است. کمی بعد از ظهر روز 16 ژوئیه 1945 ، ساعت 5:29 بعدازظهر ، بمبی در مقابل پایگاه نظامی آمریکا منفجر شد. بمباران هسته های هیروشیما و ناگازاکی تنها چند هفته پس از بررسی صورت گرفت.

بمبی که در این آزمایش استفاده شده است دستگاهی نامیده می شود که منفجر شد و تقریباً باعث شد. ظرفیت 22 کیلوگرم را صادر کرد. بمب به ساده ترین شکل ممکن ساخته شد ، و از آنجا که یک “رابرت اف.” ساخته شده توسط مردی به نام. کریستی آن را طراحی کرد و آن را “کریستی هسته” نامید.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

پس از آزمایش در بیابان ، ماسه “سیلیس” در بیابان به شیشه رادیواکتیو سبز بنام “تریتینیت” تبدیل شد. در نتیجه انفجار ، کوههای اطراف برای چند ثانیه روشن شدند و رنگ مشاهده شده در آنها از بنفش به سبز و سپس به رنگ سفید تغییر یافت.

در آن زمان ، هنگامی که ارتش آمریكا قصد داشت هیروشیما را بمباران كند ، آن را انفجار را به عنوان انبار مهمات گزارش كرد و تنها پس از بمب گذاری ، حقیقت را علنی كرد.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

انفجار تانگوسکا

در تاریخ 30 ژوئن سال 1908 ، ساعت 7:17 بامداد ، انفجار وحشتناکی بر روی یک جنگل دوردست در نزدیکی رودخانه تونگوسکا در Podkamnaya ، Krasnoyarsk Krai ، روسیه رخ داد. علت این انفجار هنوز مورد اختلاف است ، اما به طور کلی تصور می شود قطعه آسمانی و دنباله دار 5 تا 10 کیلومتری بالاتر از زمین منفجر شود. گفته می شود که دنباله دار (اثری که هنوز کشف نشده است) ده ها متر در هوا منفجر شده است و تأثیر مستقیمی روی سطح زمین ندارد ، اما هنوز هم به این برخورد گفته می شود.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

این رویداد 2،000 مایل مربع از جنگل های taiga منطقه را نابود کرده و 80 میلیون درخت برجای گذاشت. منطقه عظیم انفجار غیر مسکونی بود ، اما در اطراف این انفجار برخی از ساکنان گرمای این انفجار را احساس کردند ، برخی دیگر زمین را چند اینچ از زمین دور کردند.

خسارتی گزارش نشده است ، اما برخی معتقدند یک چوپان درگذشت و صدها گوزن او در خاکستر افتاد. مرکز زمین لرزه زیر سطح زمین اعلام شد ، اما هیچ هشدار تسونامی صادر نشده است.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

کوه تامبورا و سال تابستان

در 15 آوریل 1815 (25 آوریل 1194) ، کوه تامبورا ، یک فوران مرگبار در سمبوا ، اندونزی رخ داد و صدای او به 1.500 مایل افزایش یافت. به دلیل انفجار یک سال تابستان نداشته است ، به همین دلیل آن را “سال فقر” و “سال بی تاب بودن” نیز می نامند زیرا در تابستان در نیویورک برف گرفت و اروپا سقوط کرد.

قبل از فوران ، کوه آتشفشانی 4،300 متر ارتفاع داشت و یکی از بالاترین نقاط در مجمع الجزایر اندونزی بود ، اما فوران سال 1816 منجر به از بین رفتن جان بسیاری از مردم ، خاکستر و ذرات موجود در آسمان شد. او به شدت تاریک شد و نور خورشید زمین را کاهش داد. با این ذرات ، شهرها با خاکستر پوشانده شده و به خاک سپرده شدند و اقیانوس این منطقه نیز خاکستری بود.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

اما این ذرات به حدی سبک بودند که در کل جو زمین پراکنده شدند و تأثیر چشمگیری بر آب و هوای کره زمین داشتند. با گذشت زمان خاکستر بر روی سطح قاره ، اروپا و آمریکای شمالی از گرما گرسنه بودند.

مطالعه فوران سال 2004 ، بزرگترین در ده هزار سال گذشته ، این روستا را که زیر خاکسترها دفن شده بود کشف کرد ، که بعداً به عنوان پادشاهی دفن شده توسط فوران کشف شد. پس از مدتی ، بقایای خانه ای که زیر خاکستر دفن شده بود ، پیدا شد.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

برج برج گرنفل

در تاریخ 14 ژوئن 2017 (24 ژوئن 2017) ساعت 1 بامداد ، آتش سوزی بزرگ در یک برج مسکونی در غرب لندن رخ داد. در یک ساختمان 24 طبقه ، آتش سوزی به نام گرنفل حداقل 80 نفر را کشته ، 70 نفر را ناپدید و مجروح کرد. آنها مرگبارترین آتش سوزی در یک ساختمان مسکونی از زمان جنگ جهانی دوم محسوب می شوند که علت آن هنوز مشخص نیست.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

بیش از 24 ساعت طول کشید تا آتش سوزی شود. تعداد دقیق کشته ها و مفقودین در این حادثه و هویت آنها ناشناخته است و فقط مقدار تخمین زده شده گزارش شده است. با این حال ، برخی از مطالعات ، شروع آتش سوزی را به یخچال فریزر در یکی از واحدها نسبت داده و علاوه بر نوع کاشی به کار رفته در آن ، آن را نیز به عنوان عاملی در تسریع در آتش سوزی در نظر گرفته است. گفته می شود ششصد نفر در این مجتمع ساخته شده در سال 1974 زندگی می کردند.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

فاجعه تگزاس

در سال 1947 ، آتش سوزی در کشتی باری SS Grandcamp رخ داد و باعث کشته شدن 2300 تن نیترات آمونیاک شد.

10 انفجار بزرگ و کشنده در صد سال گذشته + تصاویر ////

اندکی پس از ظهر گذشته بمبی در مقابل یک کشتی باری که حاوی 1000 تن نیترات آمونیاک بود منفجر شد. این انفجار باعث کشته شدن 600 نفر و زخمی شدن 3500 نفر شد. این آتش سوزی کشنده ترین حادثه صنعتی است.

دکمه بازگشت به بالا