خبرهای کلی

افزایش تسهیلات نوسازی مسکن روستایی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر

رئیس اداره کل وام و تأمین مالی بانک مسکن اظهار داشت: در سالهای اخیر بانک مسکن فرصت های پشتیبانی را در قالب تسهیلات نوسازی و مرمت منازل در مناطق روستایی کشور در دستور کار قرار داده است.

بنابراین امسال مطابق مصوبه هیئت وزیران و ابلاغیه بانک مرکزی ، مدیریت شعب استان های کشور ابلاغ و سقف برخی تسهیلات نوسازی و بهسازی مسکن روستایی از 40 میلیون تومان به 50 میلیون واحد مسکونی افزایش یافت.

رضا صالحی شهرابی با بیان اینکه این آیین نامه از تاریخ ابلاغ یعنی 16 سپتامبر سال جاری لازم الاجرا می شود ، اظهار داشت: این گزینه ها همانند سال های گذشته با نرخ واحد (5٪) به متقاضیان اعطا می شود.

با این وجود وی تأکید کرد: طبق این ابلاغیه ، سقف جدیدی برای تسهیلات فردی برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی به کلیه متقاضیان و مناطق پروژه از جمله املاک در جزایر ، روستاهای مرزی و سایر شهرها و روستاها اختصاص خواهد یافت.

رئیس اداره کل وام و تأمین مالی بانک مسکن در پاسخ به این س whetherال که آیا سقف جدید شامل متقاضیانی می شود که متقاضی درخواست شده اند اما هنوز مراحل پرداخت آنها تکمیل نشده است؟ وی اظهار داشت: متقاضیانی که نامه های ارسالی آنها قبل از ابلاغ نامه عمومی به بانک ارسال و ثبت شده و وضعیت پرونده آنها در حال حاضر نامشخص است (پرونده در حال انجام ، ارزیابی ، دفتر و غیره) ، در صورت ارائه معرفی نامه جدید توسط بنیاد خانه انقلاب اسلامی ایران (اعتبار اعلان 1999) ، آنها می توانند از گزینه اطلاع رسانی جدید استفاده کنند.

وی ادامه داد: البته اگر آنها نمی خواهند ضمن اخذ تعهد کتبی از خود ، سقف جدیدی برای تسهیلات بگیرند ، قرارداد آنها برای تسهیلات باید حداکثر ظرف دو ماه از تاریخ تسلیم و ثبت نام در بانک نهایی شود. در غیر این صورت ، این مهلت به هیچ وجه قابل تمدید نیست و معرفی نامه جدید بنیاد خانه انقلاب اسلامی برای درخواست تسهیلات لازم است.

به گفته وی ، افزایش سقف اعتبار در مورد متقاضیانی که قرارداد آنها در سیستم دارایی بانک منعقد شده قابل اعمال نخواهد بود.

در متن بخشنامه آمده است: “سقف هر تسهیلات برای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی برای هر واحد 50 میلیون تومان افزایش می یابد. هزینه این تسهیلات را پرداخت کنید.” مشخص است که سقف این تسهیلات به کلیه متقاضیان و مناطق پروژه از جمله جزایر ، روستاهای مرزی و سایر شهرها و روستاها. “

دکمه بازگشت به بالا