ورزش

افشای محتوای جلسه مخفیانه تاج با ویلموتس درمیلان!

اتحادیه فوتبال در حال حاضر منتظر یک گرند اسلم (حکم اصلی) است تا دلیل دقیق اعتقاد خود را مشخص کند ، پس از آن اقدامات لازم را برای تجدید نظر در دادگاه عالی ورزش (CAS) انجام خواهد داد.

طبق گزارش ها شفافشواهد و البته سوابق شکایات فوتبال ایران از فیفا نشان می دهد که دلیل محکومیت اتحادیه فوتبال در پرونده مارک ویلموتس ، کمبود دستمزد مربی است. قوانین فیفا به همه افراد این حق را می دهد که بر اساس قرارداد خارجی با کارفرمای خود (در هر کجای دنیا) به طور یکجانبه قرارداد را فسخ کنند ، در صورتی که ظرف دو ماه از مهلت پرداخت پول خود را دریافت نکنند و می توانند قرارداد کامل را مطالبه کنند. کردن یعنی اگر ویلموتس توسط اتحادیه فوتبال با عقد قراردادی یک یا ده ساله اجاره شده بود و شکایت داشت که دو ماه پس از پایان مهلت پرداخت ، وجه خود را دریافت نمی کند ، اتحادیه ملزم به پرداخت کل مبلغ قرارداد تا پایان دوره کار خود بود. همانطور که اکنون محکوم به پرداخت مبلغ کامل قرارداد چهار ساله است.

مارک ویلموتس با اعمال همین قانون ، در 1 نوامبر 2019 (10 نوامبر 1998) قرارداد خود را فسخ کرد و به اتحادیه فوتبال اطلاع داد. با این حال ، اتحادیه فوتبال در تاریخ 8 نوامبر (18 نوامبر) 2 میلیون یورو در بانک کشاورزی ترکیه به این مربی پرداخت و ویلموتس را ترغیب کرد تا برای بازی 13 نوامبر برابر عراق روی نیمکت بنشیند.

این توافق برای نیمکت نشینی تاثیری در فسخ سرمربی سابق تیم ملی با اتحادیه فوتبال نداشت و این مربی تا زمان رای گیری جدی فیفا به فسخ قرارداد خود ادامه داد.

حال ، پس از بررسی چگونگی ترک ویلموتس از فدراسیون ساحل عاج پس از اخراج به دلیل نتایج ضعیف همراه با توافق جدایی ، این سال مطرح می شود که چرا اتحادیه فوتبال ایران اقدامات مشابهی انجام نداده است؟

رسانه های محلی می نویسند ، ساحل عاج با عقد قراردادی دو ساله به ارزش 60 هزار یورو (720 هزار یورو در سال) با مارك ویلموتس ، پس از جدایی از مرد بلژیکی پس از هفت ماه كار با مربی ، حاضر به پرداخت 800 هزار یورو شد. اگرچه شکایت ویلموتس ممکن بود بیش از یک میلیون یورو برای ساحل عاج هزینه داشته باشد ، اما توافق و جدایی مسالمت آمیز نتیجه ای در پی نداشت. آیا مهدی تاج ، به عنوان رئیس اتحادیه فوتبال در آن زمان ، نمی توانست با مارك ویلموتس ، كه او را نجیب می دانست ، توافق نامه جدایی صلح آمیز بنویسد؟ چرا این اتفاق نیفتاده است تا اتحادیه فوتبال اکنون این همه رنج بکشد؟

داستان در مورد عزیمت مهدی تاج به هنگ کنگ برای شرکت در مسابقات قهرمانی فوتبال آسیا در تاریخ 2 دسامبر (11 دسامبر 1998) است و در پایان مراسم ، بدون بازگشت به ایران ، برای برگزاری جلسه راهی اروپا شد. با ویلموتس جلسه ای که در 3 دسامبر 2019 (12 دسامبر 1998) در میلان ، ایتالیا برگزار شد “مارک ویلموتس” ، “پدرو پریرا” (نماینده مارک ویلموتس) ، “آرمین اوگنوویچ” (نماینده) ، “مهدی تاج” (اتحادیه فوتبال ایران) در حضور رئیس جمهور و “بوروسا” وی (که به عنوان مشاور اتحادیه فوتبال منصوب شده بود) حفظ شد. رئیس وقت اتحادیه فوتبال ، مانند “بهروز زنجانی” یا “بوروس زای” درباره مذاکره با ویلموتس برای عقد قرارداد ، نتوانست با آن مربی توافق کند. در این جلسه ، تاج علی رغم اینکه می دانست نمی تواند با ویلموتس کار خود را ادامه دهد ، دوباره به او پیشنهاد همکاری و امضای قرارداد جدید داد. به گفته مهدی تاج ، این پیشنهاد به این منظور طراحی شده است که نشان می دهد اتحادیه فوتبال ایران علاقه ای به پایان همکاری ندارد!

آنچه ویلموتس و نمایندگان وی پس از پیشنهاد ایران پیشنهاد می دهند ، امضای قرارداد جدید با تضمین های لازم برای پرداخت است که اتحادیه فوتبال خود آن را ارائه می دهد و اطمینان می دهد که می تواند با چنین شرایطی پرداخت کند.

پیشنهاد دیگر ویلموتس و نماینده او این بود که اگر اتحادیه فوتبال ایران تحت هیچ شرایطی نتوانست به او پول بدهد ، سازش صورت گیرد و اتحادیه فوتبال ایران با ارائه پیشنهاد مالی و پرداخت آن مبلغ به جدایی مسالمت آمیز برسد. مانند آنچه در ساحل عاج برای او اتفاق افتاد.

روز بعد ، 4 دسامبر 2019 (13 دسامبر 1998) ، پیامی از میلان به تهران ارسال شد که در آن جلسه با ویلموتس توافق حاصل شده است. اکثر رسانه های محلی با اطمینان این خبر را به منبع اعلام کردند ، اما ویلموتس بلافاصله خبر را تکذیب کرد. تصویر زیر واکنش ویلموتس به خبر توافق با ایران را نشان می دهد:

ویملوتس در صفحه توئیتر خود نوشت: “با وجود اخبار رسانه های ایرانی ، هنوز هیچ توافقی بین ما و اتحادیه فوتبال ایران حاصل نشده است ، اما ما در حال مذاکره برای دستیابی به توافق هستیم.” اتحادیه فوتبال ایران به اصول حرفه ای پایبند نبوده و به محض رعایت نکردن قرارداد ، می توانیم قرارداد را فسخ کنیم. “البته ، در این مورد ، وکیل من کار را انجام می دهد و من دیگر حرفی برای گفتن ندارم.”

س isال این است که چرا این توافق حاصل نشد؟ داستان از این قرار است که پس از این واکنش ویلموتس ، وکلای وی جزئیات جلسه میلان را برای توصیف همه چیز به انجمن ارسال کردند. مهدی تاج که پس از جلسه برای پیگیری روند توافق با ویلموتس در اتحادیه فوتبال به ایران بازگشت ، ظاهراً موضوع را در هیئت مدیره مطرح کرد ، اما به نظر می رسد مبلغی به مارک ویلموت پرداخت شده است که با توافق طرفین صورت گرفته است. آنها بین اتحادیه فوتبال و مارک ویلموتس اختلاف نظر دارند) و نتیجه جدایی مسالمت آمیز با این مربی است. پس از این حادثه ، مهدی تاج نیز موقعیت خود را تغییر داد ، صداقت ویلموتس به یک کلاهبرداری تبدیل شد و وی در مصاحبه رسمی خود حتی اعلام کرد که ویلموتس پول اضافی دریافت کرده و باید سه ماه حقوق خود را به اتحادیه فوتبال برگرداند.

محتوای دیدار مخفی تاج با ویلموتس در میلان!

در پاسخ به این س ،ال ، ولیعهد و هیئت مدیره باید پاسخ دهند که چرا این کار را نکردند ، علی رغم مذاکره در مورد توافق ، و حتی نمایندگان ویلموتس پیشنهاد کردند که آنها مبلغ توافق شده را به صورت مسالمت آمیز جدا کنند. چرا اتحادیه فوتبال موضوع را بدون بررسی تمام شرایط موجود ، ملاحظات و قوانین به جایی رساند كه هم اكنون هزینه های سنگینی را به اتحادیه فوتبال تحمیل می كند؟ تاج تمام جزئیات را به هیئت مدیره ارائه داده است و آیا مخالفت با ویلموتس علی رغم پیشنهاد وی قابل قبول نیست؟ حال که تاج و هیئت مدیره علی رغم چنین فرصتی حاضر به توافق با ویلموت نبودند ، چرا آنها حاضر به بازپرداخت این بدهی سنگین از حساب شخصی خود نیستند؟

رئیس وقت اتحادیه فوتبال ، که از قرارداد ویلموتس دفاع می کند ، این بند را در قرارداد ویلموتس دانست که در صورت فسخ قرارداد سه ماه حقوق قابل پرداخت است که شاهکار قرارداد است ، اما به نظر می رسد اکنون انگشت شست در جای دیگری است. پیشنهاد توافق نامه . اگر این غیرممکن نیست ، پس چه می توانیم آن را بنامیم؟

دکمه بازگشت به بالا