خبرهای کلی

اما و اگرهای بازگشایی مدارس!

توسعه کشور مستلزم آموزش فرزندان این منطقه است و آینده ایران را نسلی خواهد ساخت که از امروز فصل دیگری از دانش را آغاز کرده است.
امسال ، نیم سال پس از فروپاشی تاج و فراز و نشیب های اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن ، بازگشایی مدارس با تصمیمات عجولانه و برخی ناسازگاری ها و تضادها همراه بود که این روز را برای دانش آموزان و والدین آنها چندان خوشایند نکرد. برخی از این ملاحظات و ملاحظات بیشتر را می توان با دقت و احتیاط بیشتری جلوگیری کرد تا فشار روانی و ناامنی در جامعه ایجاد نشود:

هفته ها است که مسئولان آموزش و پرورش در مورد بازگشایی مجدد مدارس صحبت می کنند و تفاوت آموزش در مناطق سفید ، نارنجی و قرمز را توضیح می دهند ، اما ناگهان دو روز پس از بازگشایی مدارس ، اعلام بازگشایی مدارس موجی از نگرانی خانواده ها را برانگیخته است.
در مناطق قرمز ، بسیاری از مدارس آماده پذیرایی از دانش آموزان نبودند و خانواده هانیزتاماهدی تصور نمی کردند که فرزندانشان به مدرسه بروند و از همه مهمتر سلامتی فرزندان آنها نیز نگران کننده است.

2 سطح ناسازگاری به حدی بود که رئیس مرکز هماهنگی وزارت آموزش و پرورش از والدین خواست تا صبح روز 6 سپتامبر قبل از ورود فرزندان خود با مدرسه تماس بگیرند و باز بودن مدرسه را بررسی کنند. چنین درخواستی ، حتی در صورت امکان ، روایت آشکاری از برنامه نویسی و عجله است.

3- نقش اصلی یادگیری شخصی همزمان با اعلام حضور اختیاری دانش آموزان ، نشانه دیگری از تناقض است که فقط منجر به مهاجرت در اردوگاه والدین می شود.

بحث بازگشایی حضوری کمتر از 50 مدرسه را مورد مطالعه قرار داد و همین نسخه را برای مدارس شلوغ پیچیده کرد – که البته بی اهمیت هم نیست. در مدارس شلوغ 400 ، 500 یا 1000 نفری ، به دلیل روحیه دانش آموزان ، پیروی از پروتکل های بهداشتی – به ویژه در مدارس ابتدایی – واقعاً امکان پذیر نیست. آیا اقدامات انضباطی مانند مراکز آموزش نیروهای مسلح مدارس می تواند به رئیس جمهور پیشنهاد شود؟

6 رئیس نظام بهداشتی کشور که دلیل این تصمیم مشخص نیست ، خطاب به وزیر آموزش و پرورش می نویسد: “بیماران همچنان مجبور به ورود به جامعه پزشکی ، پرستاری و پزشکی می شوند. شما به خوبی می دانید که حضور دانش آموزان در مدارس ، به ویژه دبستان ، علی رغم صدور بخشنامه ، نمی توان به سه اصل حفاظت و سلامت پایبند بود ” دکتر متخصص در درمان تاجگذاری متخصصان و مراقبان نگرانی مردم را در مورد سلامتی خود و فرزندانشان افزایش می دهند.
نیاز به بازگشایی مدارس به وضوح فوریت تصمیم گیری و عدم توجه کامل را نشان می دهد.
انتظار می رود مقامات وزارت آموزش و پرورش با ارزیابی عواقب احتمالی این تصمیم ، راه حلی ارزان تر در نظر بگیرند که حداقل در یک مورد می تواند فاجعه بار باشد.
در این راستا ، شاید یکی از بهترین راه ها برای گسترش مدرسه تلویزیون در رسانه ملی ، استفاده از فضای مجازی و یک سیستم شاد است و قرار است با برنامه ریزی و شماره دانش آموزان و امکان نظارت دقیق مسئولان و معلمان ، به مشکلات حضور هفتگی دانش آموزان بپردازیم. بهبود یافته اند پروتکل های پزشکی را دنبال کنید.
تصمیمات مربوط به سال تحصیلی جدید باید در “نمره قبولی” وزارت آموزش و پرورش گرفته شود. نمی توان تعلیم و تربیت را تعطیل کرد ، اما “خدای ناکرده” “آزمون و خطا” در این مورد می تواند منجر به فاجعه شود.

دکمه بازگشت به بالا