اقتصادی

امضای مجازی ۳ سند همکاری کشاورزی ایران و برزیل

ایران و برزیل سه سند همکاری مشترک را امضا کردند.

به گزارش رویداد برتر ، رودریگو دی آزردو سانتوس ، سفیر برزیل در ایران امروز با علیمراد سرافرازی ، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی دیدار کرد.

هدف از این دیدار همکاری و تعامل دو کشور در زمینه کشاورزی بود و طرفین تأکید کردند که در تلاشند از ظرفیت های دو کشور برای توسعه روابط تجاری استفاده کنند.

همچنین رایزنی هایی با هدف فرض امضای سه سند همکاری بین ایران و برزیل در زمینه همکاری تحقیقاتی با مرکز آمبراپای برزیل انجام شد که به دلیل محدودیت های بهداشتی ، بهداشتی حیوانات و بیماری کرونا ، سکوت اختیار شد. قالب سه کنفرانس ویدیویی با طرف برزیلی تنظیم می شود و توافق نهایی عملاً امضا می شود تا طرفین بتوانند این اسناد را در دومین کمیته مشترکی که در این زمینه برگزار می شود ، امضا کنند.

موضوع دیگر بحث ، برگزاری جلسات کنفرانس ویدیویی در مناطق مورد علاقه متقابل به منظور انتقال کارشناسان ایرانی و برزیلی با تجربه و دانش موجود در زمینه کشاورزی سنتی ، ترویج کشاورزی و انتقال فناوری محصولات حفاظت گیاهان کشاورزی بود.

همچنین بحث در مورد نظارت بر واردات ذرت از ایران و رطوبت نسبی محصول مورد توافق طرفین صورت گرفت و تصمیم بر این شد که این مرکز برای هماهنگی حداکثر میزان رطوبت ذرت جهت آماده سازی واردات ذرت از برزیل ، با سازمانهای مربوطه مشورت کند. به ایران باز است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا