خارجی

ترامپ به سرنوشت نیکسون دچار می‌شود؟

آفتاب‌‌نیوز:

گاردین گزارش داد که باب وودوارد ، خبرنگار آمریکایی که رئیس جمهور وقت ریچارد نیکسون را برکنار کرد و رسوایی واترگیت را افشا کرد ، ترامپ را “دینامیت” خواند و وی را شایسته ریاست جمهوری نمی دانست.

باب وودوارد ، یکی از افشاگران رسوایی واترگیت ، گفت: “دونالد ترامپ از من خواست که توافق نامه بین اسرائیل و امارات را در کتاب من” خشم “وارد کنم و وقتی این امکان وجود نداشت ، او با توییت کردن توییتر کتاب را توئیت کرد.” خواندن.

کتاب وودوارد ، روزنامه نگار باسابقه ، بر اساس 17 مکالمه ضبط شده با رئیس جمهور ایالات متحده بحث و جدال زیادی برانگیخت و به نظر می رسد وقتی سه شنبه در قفسه های کتابفروشی ظاهر شد ، فروش خوبی داشته است.

از طرف دیگر ، اعتراف ترامپ مبنی بر اینکه خطر ابتلا به ویروس کرونا در ایالات متحده را به دلیل رقابت با جو بایدن رقیب خود دست کم می گیرد ، او را سخت تحت تأثیر قرار داد.

وودوارد اخیراً در مصاحبه 60 دقیقه ای با CBS News در مورد آخرین مصاحبه خود با ترامپ در 14 آگوست صحبت کرد. خبرنگاری در مقابل کسوت در مصاحبه ای گفت که وی به ترامپ گفته بود که این کتاب تیز خواهد بود. قضاوتهایی که من کردم و برخی دیگر از مواردی که در این کتاب ذکر کردم را دوست ندارید. رئیس جمهور پاسخ داد: “من شما را درگیر این کتاب نکردم ، اما شما می توانید این کار را در کتاب بعدی انجام دهید.”

اما فقط یک ساعت و نیم پس از مصاحبه ، ترامپ در توییتی نوشت: “این کتاب ، مانند بقیه کتاب هایش جعلی خواهد بود.”

وودوارد ریچارد نیکسون رئیس جمهور وقت آمریکا را تقریباً 50 سال پیش با رونمایی از ماجرای واترگیت برکنار کرد. وی برنده دو جایزه پولیتزر (جایزه بزرگ روزنامه نگاری ، ادبیات و موسیقی) شده است و انتظار می رود پس از ترس به عنوان دومین کتاب وودوارد شناخته شود.

رئیس جمهور آمریكا در گفتگویی بین وودوارد و ترامپ در مورد رابطه خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه گفت: “من با اردوغان خیلی خوب می شوم. گرچه همه تصور می كنند كه او شخص وحشتناكی است ، اما او به جای من جواب می دهد. “من رهبران دیگری را که خیلی لجباز نیستند دوست ندارم یا خوب نیستم.”

وی گفت: “رئیس جمهور به طور یك جانبه روابط خارجی را كنترل می كند و تصمیم دارد كه با ولادیمیر پوتین (رئیس جمهور روسیه) بیرون بیاید. محمد بن سلمان مدتی است كه با ولیعهد عربستان سعودی روابط خوبی داشته است.” کیم جونگ اون می خواهد با یک رهبر کره شمالی کنار بیاید ، اما این در مورد کره جنوبی صدق نمی کند. ترامپ در مصاحبه های خود با من چندین بار انگ کره جنوبی را انگ زده است.

وودوارد در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به ترور “جمال خاشقچی” گفت: “این جنایت به دستور بن سلمان انجام شد و وی شخصاً دستور داد جسد روزنامه نگار واشنگتن پست را قطع کنند اما ترامپ گفت خوشحال است که ولیعهد سعودی قتل ، و او همچنین در مورد شاهزاده گفت: من به او کمک کردم.

وی در مصاحبه ای با رسوایی واترگیت گفت: “او چهره ایالات متحده در مقابل جهان است و من فکر می کنم وقتی عملکرد ترامپ را ارزیابی می کنم ، فقط می توانم به یک نتیجه برسم:” ترامپ در این موقعیت شخص بدی است. “

وی در پایان مصاحبه خود افزود: “یکی از مواردی که ترامپ به من گفت این بود که در دوران ریاست جمهوری ، اوضاع همیشه به گونه ای است که گویا پشت آن دینامیت وجود دارد.

اما دینامیت واقعی رئیس جمهور ترامپ است. شما دینامیت هستید.

دکمه بازگشت به بالا