خارجی

ترامپ رسما شمشیر را از رو بست؛ بدهی 60 میلیون دلاری سازمان جهانی بهداشت را نمی‌دهیم!

یک روز پس از آنکه ایالات متحده اعلام کرد در برنامه سازمان بهداشت جهانی برای تولید و توزیع واکسن کرونا مشارکت ندارد ، رئیس جمهور دونالد ترامپ اعلام کرد که بیش از 60 میلیون دلار بدهی به سازمان بهداشت جهانی پرداخت نخواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس ، ترامپ روز گذشته در اظهارات خود گفت قصد دارد 60 میلیون دلار برای کاهش برخی از تعهدات خود در قبال سایر آژانس های سازمان ملل متحد هزینه کند.

تصمیم ترامپ مبنی بر عدم پرداخت 62 میلیون دلار به سازمان بهداشت جهانی ، در واقع بخشی از تصمیم خروج از سازمان بهداشت جهانی است..

در اواسط ماه ژوئیه ، ایالات متحده از سازمان بهداشت جهانی (WHO) خارج شد و چین را به جلوگیری از گسترش ویروس کرونا متهم کرد و اظهار داشت که سهم خود را از بودجه سازمان بهداشت جهانی به واشنگتن پرداخت نخواهد کرد.

علی رغم خروج ایالات متحده از سازمان بهداشت جهانی ، مقامات آمریکایی گفتند که واشنگتن در جلسه سازمان شرکت می کند و بخشی از برنامه های سازمان بهداشت جهانی را پرداخت می کند.

برنامه های ویژه سازمان بهداشت جهانی ، که توسط ایالات متحده تأمین می شود ، شامل پروژه های ریشه کنی فلج اطفال در افغانستان و پاکستان ، کمک های بشردوستانه در لیبی و سوریه و تلاش برای مبارزه با آنفلوانزا است.

در زمان اعلام خروج آمریكا از سازمان بهداشت جهانی ، واشنگتن 52 میلیون دلار از 120 میلیون دلار برجسته این سازمان تا سال 2020 پرداخت كرده بود.

طبق پروژه تولید و توزیع واکسن کرونا که از اوایل سال جاری توسط سازمان بهداشت جهانی آغاز شده است ، آنها واکسن آزمایشی بر اساس خطر برای افراد در سراسر جهان دریافت می کنند ، اما کاخ سفید می گوید ایالات متحده این کار را نخواهد کرد.

310 310

دکمه بازگشت به بالا