خبرهای کلی

تکذیب خبر فوت ۱۳ کودک کرمانشاهی بر اثر ابتلا به کرونا – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

ابراهیم شکیبا در گفتگو با خبرنگار آنلاین اظهار داشت: از زمان شروع اپیدمی کرونا ، در هفت ماه گذشته ، ما سه غربالگری روی 7129 کودک زیر 5 سال در استان کرمانشاه انجام داده ایم که 178 نفر آنها باید در بیمارستان بستری شوند.

وی افزود: متأسفانه در این مدت 7 ماهه 8 كودك از این تعداد فوت كردند كه همه آنها بیماری زمینه ای جدی داشتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: این اعداد و ارقام با موضوع بازگشایی مدارس ارتباطی ندارند زیرا این کودکان کمتر از 5 سال داشتند و به مدرسه نمی رفتند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس و نگرانی والدین افزود: در منطقه مدرسه اگر والدین نگران باشند ، آزادند فرزندشان را به مدرسه بفرستند یا نه. فرا گرفتن به مدرسه بفرستید ، از فرصت های یادگیری مجازی استفاده کنید.

شکیبا با اشاره به اینکه مدارس باید از نظر استانداردهای بهداشتی آماده شوند گفت: “اگر والدین می خواهند بدانند فرا گرفتن آنها وظیفه دارند فضای کافی و پایبندی به اقدامات پزشکی را فراهم کنند.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از اصحاب رسانه ، با سو mis تعبیر گزارش ارائه شده در ستاد استانی تاج ، به تعداد بی ربط و اشتباه فرزندان مبتلا شده اند یا فوت کرده اند ، که نامناسب است و انتقال اطلاعات مشاهده نشده است ، ما این را دنبال خواهیم کرد.

رئیس بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از زمان شیوع بیماری ، سیستم بهداشت به صورت روزانه و بدون وقفه مردم را در جریان بیماری قرار می دهد و این روند ادامه خواهد داشت.

دکمه بازگشت به بالا