اقتصادی

رزم‌حسینی وزارت صمت را متحول خواهد کرد/شاخص‌ترین گزینه به مجلس معرفی شد

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت: اطمینان داریم رزم حسینی وزارت صنعت ، معدن و تجارت را متحول خواهد کرد.

غلامحسین شافعی در مصاحبه با رویداد برتر با بیان اینکه اولویت اصلی کشور مسائل اقتصادی است اظهار داشت: بخش خصوصی بارها به دولت هشدار داده است که در انتخاب استانداران و سفرا دیدگاه سیاسی نداشته باشد و ملاحظات اقتصادی را بر سایر موضوعات اولویت دهد. “

وی افزود: انتخاب آقای رزم حسینی به عنوان استاندار خراسان رضوی مصداق بارز اقدامات دولت در انتخاب استانداران جدا از ملاحظات اقتصادی و سیاسی بود. وی همچنین در زمان استانداری کرمان به موفقیت چشمگیری دست یافت.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران گفت: خراسان رضوی با بقیه کشور متفاوت است و مدیریت آن حتی دشوارتر از وزارتخانه است ، آقای رزم حسینی این استان را با موفقیت مدیریت کرده است.

وی در ادامه با بیان اینکه وزارت صامت بیش از سایر وزارتخانه ها در اقتصاد کشور تأثیر دارد ، با اشاره به برخی از اولویت های کاری این وزارتخانه ، افزود: آقای حسینی در تجارب مختلف رهبری نشان داده که مردی با برنامه است.

وی اظهار داشت: وزیر پیشنهادی صنعت ، معدن و تجارت حوزه تولید را می شناسد و در این زمینه تجربه دارد ؛ علاوه بر این ، وی در بخش تجارت تخصص دارد و با مسائل در این زمینه کاملاً آشنا است.

رئیس اتاق بازرگانی ، صنایع ، معادن و کشاورزی ایران خاطرنشان کرد: از گزینه هایی که در اختیار وزارت صنعت ، معدن و تجارت قرار دارد ، آقای رزم حسینی مهمترین گزینه بود و در این مورد دولت به نظر من تصمیم درستی گرفت.

وی تأکید کرد: اگر آنها از آقای رزم حسینی حمایت می کنند ، تغییر در این وزارتخانه دور از انتظار نیست. با دانستن اینکه ما آنها را داریم ، ما معتقدیم که زمینه برای تعامل و گفتگوی سازنده بین وزارت و بخش خصوصی ایجاد می شود. سازمان های بخش خصوصی نیز می توانند نظارت خود را تحویل دهند و من مطمئن هستم که به آنها توجه خواهد شد.

شافعی با بیان اینکه بخش تجارت کشور در شرایط فعلی بسیار ناسالم است ، ادامه داد: “در شرایطی که ما با درآمد ارزی مشکل داریم ، حل مشکلات ارزی اولویت بالاتر از توسعه صادرات نیست ؛ امیدوارم آقای رزم حسینی بتواند کارهای سازنده انجام دهد با بانک مرکزی هماهنگی سیاست های ارزی و تجاری را انجام دهید.

وی اظهار داشت: آقای رزم حسینی بسیاری از این خصوصیات را دارد و امیدواریم در آینده با همکاری آقای رزم حسینی مشکلات گذشته را برطرف کرده و راه های جدیدی برای بهبود صادرات ارائه دهیم.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا