استان ها

رییس جدید دانشگاه علوم پزشکی البرز با حضور استاندار معارفه شد

به گزارش رویداد برتر و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل دولت البرز ، شهبازی روز دوشنبه در مراسمی با تقدیر از تلاش های کادر پزشکی البرز برای حل این مشکل در مراسمی به افتخار رئیس دانشگاه پزشکی سخنرانی کرد. وی با کرونا افزود: “من خوشحالم که میزبان دکتر تقوی نژاد ، معاون وزیر توسعه وزارت بهداشت ، در این مراسم هستم.”

وی با تأکید بر لزوم پایبندی به پروتکل های بهداشتی در جلسات ، ادامه داد: البرز فاصله زیادی با پایتخت ندارد اما از نظر سرانه تخت بیمارستان و امکانات بهداشتی برابر استان های محروم سیستان و بلوچستان است.

شهبازی گفت: در زمان دولت تلاش زیادی برای البرز انجام شد و در آن دوره بیش از هزار و 600 تخت بیمارستانی با استانداردهای لازم به تخت های استان اضافه شد.

وی با اشاره به اینکه در شهر فردیس با حدود 700 هزار نفر جمعیت هیچ تخت بیمارستانی وجود ندارد ، افزود: در دانشگاه پزشکی تعیین شده است.

فرماندار البرز گفت: با تعهد دانشگاه علوم پزشکی استان ، تصمیم بر این شده است که بیمارستان فردیس تا پایان سال به بهره برداری برسد و دهکده بهداشت استان به زودی ایجاد شود.

وی با بیان اینکه البرز واقعاً ایران کوچکی است و به طور ملی به اقوام ایرانی خدمت می کند ، افزود: “در جریان کنترل موج اول اپیدمی تاج ، استان البرز بسیار خوش درخشید و 3.5 میلیون ساکن البرز او را همراهی می کردند. مردم و کادر پزشکی تلاش ها و همچنین برنامه ریزی مسئولان با تلفات جدی دیده نشده است.

شهبازی اظهار داشت: البته 4 پزشک و یک داروساز در این زمینه به شهادت رسیدند.

وی گفت: در این مدت دکتر کریم ایثار و مبارزه زیادی با کرونا داشت و علی رغم اینکه می خواست در سایر رشته ها خدمت کند ، شبانه روز کار کرد.

فرماندار البرز افزود: اکنون دکتر فتحی در این سمت است ، 2 برادر شهید بزرگوار دارد و همچنین در البرز سابقه خدمت دارند و قطعاً از استراتژی خوبی برای بهبود خدمات ، تجهیزات و نیروی انسانی دانشگاه علوم پزشکی استان برخوردار هستند.

در این مراسم ، با قدردانی از زحمات دکتر کریم ، رئیس سابق دانشگاه پزشکی ، دکتر فتحیت به عنوان رئیس جدید معرفی شد.

48

دکمه بازگشت به بالا