هنر و فرهنگ

عشق و انتظار در آخرین روزهای تابستان

اکنون که تابستان به پایان رسیده ، اجاق تئاتر به وضوح کمی گرم تر از ماه های گذشته است. اگرچه با آمدن کرونا و تعطیلی سالن های تئاتر ، تئاتر ایران و جهان در ر dreamیایی عمیق و خواب زمستانی فرو رفتند ، اما اکنون با ورود برخی از هنرمندان شناخته شده ، انتظار می رود روح کوچکی در پیکر تئاتر ایران دمیده شود.

رویداد برتر گفت که هفته گذشته با حضور دو قطعه جدید از هنرمندان سرشناس تئاتر اجرا در فضاهای آزاد را آغاز کرد.

منتظر آمدن گودو به باغ کتاب

آخرین قطعه امیررضا کوهستانی ، هنرمند تئاتر جهان ایران ، برداشتی آزاد از نمایش معروف “در انتظار گودوترا” ساموئل بکت است که در آن بازیگران زن برخلاف متن اصلی بازی می کنند.

لیلی رشیدی ، مهین صدری ، الهام کردا ، مونا احمدی و خزر معصومی بازیگران اجرای جدید کوه هستند. این قطعه ساعت 20 در فضای باز تئاتر و پردیس موسیقی باغ کتاب (مجموعه دکر پارس) به نمایش در می آید.

شش داستان عاشقانه در روزهای کرونا

قطعه “عشق روزهای تاج” به نویسندگی و کارگردانی محمد رحمانیان به تازگی اجرا در فضای باز تالار وحدت آغاز شده است. همانطور که از نام آن پیداست ، این قطعه شش داستان عاشقانه از دوران کرونا است که هر شب در ساعت 7:30 عصر ارائه می شود و شخصیت های آن به ترتیب حروف الفبا ذکر شده اند: امیرکاوه آهنینجان ، نوشین اعتماد ، سیما تیرانداز ، سعید توکلی ، آرمین رحیمیان ، راحیل زمانی ، غزل شاکری ، بهنوش طباطبایی ، مبینا طبایی ، نیما طیبی ، مانیا علیجانی ، مهتاب نصیرپور ، افشین هاشمی و احترام برومند.

بیداری و یک دسته ماهی در تئاتر شهر
در حالی که سالن اصلی مجموعه تئاتر شهر هنوز خالی است ، سالن های قشقایی و سایه برای تولیدات نمایشی باز است.

تالار قشقایی قطعه “بیداری” نوشته جولیان گارنر و داوود دانشور است. این قطعه در مورد مردی با معلولیت ذهنی است که به دلیل ارتکاب جرمی در زندانی از او مراقبت می شود اما آشنایی او با یک زن یک اتفاق خارق العاده است. این نمایش با بازی رضا امامی ، گیلدا حمیدی ، افشین زارعی ، فرزانه نشاط خواه از هفتم شهریور ساعت 19:30 به مدت یک ساعت روی صحنه می رود.

تالار سایه همچنین قطعه “بین دنیای ماهیان نوشته شده” و اثر امیر دلفانی را با اجرای خشایار قائد رحمتی ، مهدی یگانه ، امیر دلفانی و ایمان عبدی در خود جای داده است. خلاصه داستان این قطعه به شرح زیر است: شایعات جنگی که جدی شده است ، تعداد پرندگان مهاجر در جنوب افزایش یافته است و همه ما با هم تیم شده و جنگ کرده ایم … این قطعه از 9 سپتامبر تا 11 اکتبر ساعت 19 پخش می شود.

“عمو هاشم” در تماشاخانه “سنگلج”

تئاتر سنگلج در حال حاضر مستند “عمو هاشم” را به نویسندگی و کارگردانی داوود فتحعلی بیگی کارگردانی می کند. این قطعه به بخشهایی از زندگی آخرین نسل بازمانده از تعزیه خوان باسابقه “هاشم فیاض” و تعزیه خوانان گرایش به دولت متمرکز است که در سال 2004 در تهران درگذشت. این قطعه ساعت 19 توسط منیژه داوری ، حمید مدنکان و امیر آزاد روستا اجرا می شود.

دو اجرا در سالن مولوی

دو قطعه از “گذرگاه” و “دوستان کمدی” هنوز در سالن اصلی تالار مولوی بازی می کنند.

“گذرنامه” هوگو سالسدو و کارهای بهروز سرو علیشاهی داستانی واقعی با موضوع مهاجرت و با بازی هدی استواری ، الهام پرویزی ، احمد حامدی ، طاها حامدی ، امیر سجاد دبیریان ، بهروز سرو علیشاهی ، ملیکا شهاب ، بابک غک است. ، سهیلا مفیدی ، شاهین ملک زاده ، معصومه میراشه ، سعید نبوی روی صحنه می روند. این نمایش ساعت 8:30 شب اجرا می شود.

قطعه “دوستان کمدی” به کارگردانی امیر محمد ابراهیمی قطعه دیگری است که در این اتاق پخش می شود. خلاصه داستان این قطعه به شرح زیر است: خلاصه: جک و اودیل در شرف تبلیغ شرکتی هستند که در آستانه جدایی دوست خود را می فروشد …

بازیگران این قطعه علی قانعی ، صبا پویشمن ، عباس صابری ، مهشید آقاخانی هستند. “دوستان کمدی” ساعت 6 عصر روی صحنه می رود.

عزاداری رومی و سیگار کشیدن در ایرانشهر

نمایش “مرثیه ای برای ژاله م و آدمکش” به نویسندگی و کارگردانی میلاد فرج زاده در سالن نرمرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر نمایش داده می شود. این قطعه براساس داستانی به همین نام نوشته ابوتراب خسروی و توسط صبا سرور ، سپهر زمانی ، نغمه طوسی ، علی پوراحمدیان ، الهه فرازمند ، رضا مرشد ساعت 20 ارائه شده است.

تالار سمندریان همچنین میزبان نمایش “اتاق سیگار کشیدن” به کارگردانی مهدی زندیه و کارگردانی سعید زارعی امیر امرینیا ، محمدامین افشار ، مریم بهمن پور ، الهه پورسند ، سویل جعفری ، مهبد جهاننوش ، فاطمه حسین زاده ، فرنا است. ، علیرضا صمدزاده ، بیتا طالشی ، آهو قلندر.

داستان های افراد خردمند در فضای باز در نیاوران

محوطه باز فرهنگسرای نیاوران هنوز شاهد اجرای نمایش “داستان های سرزمین خردمندان” به کارگردانی سعید چنگیزیان است. این قطعه که داستان “شاهنامه فردوس” است ، به صورت گروهی نگاشته شده و سعید چنگیزیان با بازی علی ایزدی ، رهله تبادی ، محمد دارآفرین ، مهدی صنعتی ، داوود ونداده ، مهسا قریشی ، طلیعه ایمانی ، سونا احمدپور ملکی طراحی و کارگردانی شده است. ساعت 20 حامد رجایی ، مبینا آقاخانی ، سپاس رضایی ، سپهر سهرابی ، ستاره بذرافشان ، امیر بیرانوند به اجرای برنامه می پردازند.

“غرب واقعی” و “نویسنده” در تئاتر مستقل

تئاتر مستقل میزبان نمایش جدیدی به نام غرب واقعی است که توسط سام شپرد به نویسندگی سام شپرد در تاریخ 20 سپتامبر به کارگردانی امید سعیدپور ساخته شده است و داستان سقوط شخصیت و ساختارهای رفتاری مردم در شرایط بی رحمانه شکست اجتماعی و سقوط ارزشهای والای انسانی را روایت می کند. بازیگران این نمایش محمد چرختاب ، امید سعیدپور و بیتا آزادی هستند که از آن تاریخ ساعت 6.30 عصر روی صحنه می روند.

نویسنده ، به نویسندگی و اجرای محمد نیما مظاهری ، قطعه دیگری است که در این اتاق ارائه می شود. خلاصه داستان به شرح زیر است: او در حال برنامه ریزی چند سفر مهم در یک روز خاص است ، در همان روز مشکلی برای مرد وجود دارد و آنها 4 ساعت فرصت دارند تا مشکل را حل کنند. این نمایش ساعت 6 عصر اجرا می شود.

اثر “سان سی” و مجتبی راوش ، نوشته علی دلپیشه ، آخرین اجرای امروز ، 30 شهریورماه ، با داستانی درباره یک دستگاه خالی روی خانه است – ماشین آماده حرکت است ، اما یک چیز درست نیست. این قطعه ساعت 21 توسط علی دلپیشه ، فائزه یوسفی ، حامد شریف پور ، خالق استواری ، امید دانشوران اجرا می شود.

مرگ مشکوک بر دیوار چهارم

خنکای پایان خاطره ، نوشته حمیدرضا آذرنگ و پوریا جلالوند ، مهمان تئاتر دیوار چهارم بود. این بازی ساعت 19 توسط علیرضا زنده دل ، بهار ودادی ، پوریا جلالوندی ، آوا والدیان ، فاروق محمدی ، الهام غریب ، مجید اقبالی ، مهسا انصاری ، علی دبستانی ، یاسمن حسینی انجام می شود. «حقایق یک ماهی مرده» نوشته محمد چارموشیر و علی روان باد ، قطعه دیگری است که در این اتاق اجرا می شود. ابوالفضل سلحشور ، میترا بازیگران نمایشی هستند که ساعت 21:30 برگزار می شود.

قطعه “مرگ مشکوک” نوشته مهدی ملکی و کار ساشا کشوادی قطعه دیگری است که در این اتاق اجرا می شود. پگاه الله وردی ، فاطمه نوروزی ، رضوان عباسی بخشی بازیگران این بازیگر هستند که از 1 تا 23 مهرماه ساعت 19.30 در این تئاتر اجرا می شوند.

مرغ ماهی خوار به تماشاخانه سپند رفت

“مرغ ماهی خوار” به نویسندگی و کارگردانی آرش سنجابی عنوان قطعه ای است که در تماشاخانه سپند روی صحنه می رود. این قطعه را حمیدرضا نعیمی ، سیاوش مفیدی ، ایمان اصفهانی ، رازیما میرزایی ، پریسا محسنی ، محدثه حیرت ، یاسمین خلخالی بازی می کنند. در خلاصه داستان آمده است: رنج شخصی همیشه در جایی عبور می کند! این قطعه ساعت 21 برگزار می شود.

نمایش جدید در خانه نمایش “دا”

“هفت ویش” به نویسندگی نگین احمد خانی و علیرضا یاسری قطعه جدیدی است که تا 2 اکتبر در سالن نمایش “دا” روی صحنه می رود. خلاصه داستان این قطعه به شرح زیر است: این اثر مبتنی بر ناهنجاری های اخلاقی و اجتماعی است و با مراجعه به وضعیت فعلی جهان در رابطه با ویروس کرونا باعث شده این ناهنجاری ها شبیه ویروس و … باشد.

مائده ابراهیمی ، نگین آرمان نژاد ، افسون اسدی ، عارفه دشت پیما ، مهدا دشت پیما ، حنانه زارع ، پروا محمودی ، تفاوت های آتنا مقیمی ، علیرضا یاسری بازیگران. زمان نمایش 19 ساعت و زمان نمایش یک ساعت است.

“سوund تفاهم” به نویسندگی آلبر کامو و کارگردانی نیما ذاکر قطعه دیگری است که تا 25 اکتبر ساعت 20:30 در این اتاق روی صحنه می رود. بازیگران این قطعه: لیلا بروفه ، شبنم صادق زاده ، ملیکا گل محمدی ، فرید گلریز ، نیما ذاکر ، بابک بینش ، محمد حسین علیزاده ، علیرضا ولی پور ، عاطفه موسوی ، فرزانه سیری ، مهدی عباسی ، شکیلا تویلی.

تئاتر ملک محل برگزاری “مجمع آذر” است.

تئاتر ملک در حال حاضر میزبان نمایشی به نام “مجلس آذر” به نویسندگی و کارگردانی حامد شیخی است. داستان او درباره آذر است ، بازیگری که پس از سالها تصمیم گرفت سخنور شود. این اثر توسط پرهام دلدار ، ویدا لقمانی ، حامد شیخی ، علی اسدیان و مجتبی جعفری پور ساعت 19 ارائه می شود.

اضافه کاری انجام دهید

اثر محمدعلی “بازی در وقت اضافه” به نویسندگی و اجرای نصیری پور ، از 9 سپتامبر تا 20 اکتبر ساعت 20:30 در عمارت روبروی قلعه مقابل وی ظاهر می شود. بازیگران این قطعه حمیدرضا زکیانی ، معصومه ایرانشاهی ، فاطمه عباسی هستند.

افتتاح تئاتر “هلاج” با “علم آنی”

نمایش آنی علم به نویسندگی ، طراحی و کارگردانی نیما صمدی در تئاتر “هلاج” ساخته شده است. بازیگران این قطعه: نیما صمدی ، امیر حسین سید اسماعیل ، شهاب شیرین کلام ، طنین بابایی ، رضا محمدی ، مهتاب باقری ، غزل سلامی زاده ، ابوالفضل محمد کاشی امیرحسین بهرامی ، ایسان قنبرزاده ، اگیسا مارا

“دوستان” به تماشاخانه اهورا آمدند

“دوستان” به نویسندگی کوبو آبه ، ترجمه فردین توسلیان و کارگردانی نادر نادرپور ، اجرای خود را در تئاتر اهورا از 19 شهریور ساعت 21 آغاز کرد.

در خلاصه این قطعه آمده است: “خانواده های هشت نفره بدون دعوت و آگاهی قبلی وارد خانه شخصی به نام هاما می شوند و نظم زندگی را بر هم می زنند.” هاما در مقابل آنها ناامید است و تلاش زیادی می کند تا آنها را بدرقه کند ، اما … “

رامتین سلیمانی ، مهشید دلاوری ، شیما خوش اقبال ، حسین کرمی ، مروارید کفایی ، نفیسه ترحمجو ، مهسان فرخی ، سید پارسا جعفری ، پوریا رحمانی ، ماهان خاتمی ، شهاب کلانتری ، فرهانه کلانتری و نوتاش نیک نژاد بازی می کنند.

تماشای نمایش جرم نیست!

“دیدن نمایش جرم نیست” عنوان نمایشنامه ای است که در تئاتر استاد مشایخی اجرا می شود. این قطعه توسط کامران پورناجی ، با اجرای ساحل نهاوندی ، محمدرضا اکبری و مسعود زندی نوشته و پردازش شده است.

این قطعه داستان عروسک هایی است که وارد زندگی مردم می شود و … این قطعه هر شب ساعت 8 به مدت یک ساعت اجرا می شود.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا