رویدادها

ماجرای مشکوک خرید ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون یورو با رسید جعلی در یک طلافروشی در تهران!

آفتاب‌‌نیوز:

در تاریخ 2 مه ، پرونده پلیس تاجیکستان به پرونده کلاهبرداری ارجاع شد که در آن صاحب یک طلافروشی تحت عنوان خرید 60 سکه بهار آزادی از کلاهبرداری شکایت کرد. در همین راستا ، پرونده به منظور تحقیقات تخصصی به دستور مقام قضایی به مأموران پایگاه اول پلیس آگاهی تهران بزرگ تحویل داده شد.

به گفته مرکز اطلاع رسانی پلیس متروپولیتن ، پس از اطلاع پلیس از این پرونده ، شاکی به پایگاه اول احضار شد و طی آن وی به مأموران گفت: در تاریخ 27 فروردین مرد 99 ساله ای به نام هاشم با طلافروشی تماس گرفت و خواستار 60 خرید شد. قطعه سکه بهار آزادی سه میلیارد و هفتصد میلیون ریال بود. این شخص از من شماره ساتنا دریافت کرد و چند دقیقه بعد از طریق یکی از پیک ها تصویری از واریز معامله را برای من ارسال کرد.

این یک داستان مشکوک است که 3 میلیارد و 700 میلیون یورو با رسید جعلی در یک طلافروشی در تهران خریداری شده است!

شاکی ادامه داد: به دلیل پایان ساعات بانکی نمی توانستم پیگیری کنم و همچنین خریدار اصرار داشت که بلافاصله پس از پرداخت پول سکه ها را به او تحویل دهم و یک موتورسوار در ارتباط با این موضوع به پیک ارسال شد. او آن را به فروشگاه فرستاد و سكه ها را از من گرفت. پس از تحویل سکه ها ، فهمیدم که هیچ پولی به حساب من واریز نشده است و این حقه مرا فریب داده است.

یا در اولین گام ، کارآگاهان توانستند شخصی را که سکه ها را به عنوان پیک موتوری تحویل داده است ، شناسایی کنند. این فرد در 22 آگوست با هماهنگی ضابط قضایی دستگیر و به ستاد یکم پلیس آگاهی منتقل شد. یک فرد دستگیر شده به نام علیرضا پس از انتقال به پایگاه اول پلیس آگاهی در بیانیه ای گفت: “مدتی است که به عنوان موتورسوار زنی به نام میترا کار می کردم و در ازای آن جایزه ای را پیشنهاد کردم که هر بار یک سکه بهار بود. من ارز و طلا را مبادله کردم و برای جلوگیری از دستگیری یک روز ، میترا سیم کارت ها را برای تماس آماده کرد و بعد از این کار ، سیم کارت را خراب کردم.

در مرحله بعدی تحقیقات پلیس ، مخفیگاه میترا مشخص شد و با هماهنگی قضایی وی ، در 23 آگوست در یک عملیات پلیس در حوالی خیابان تهران نو دستگیر شد. با ورود به پلیس ، میترا به جرم خود اعتراف كرد و گفت: “من از شاكی سكه نگرفتم ، اما یورو از او گرفتم.” در همین راستا ، دوباره متقاضی به مرکز تلافی جویی دعوت شد و همچنین تاریخچه فروش ارز را تأیید کرد و گفت که به دلایلی در شکایت خود به جای پول از سکه های طلا نام برد.

در شهادت خود ، متهم دستگیر شده همچنین گفت كه من برای ازدواج مدتی با شخصی به نام داریوش ملاقات كرده ام و كاملا مطابق برنامه او پیش رفته است. اکنون داریوش به یکی از کشورهای اروپایی گریخته است.

وی با تأیید این خبر اعلام کرد که دو متهم دستگیر شده پس از ارسال پرونده برای ادامه تحقیقات جنایی به دادسرا اعزام شده اند و تحقیقات پلیس در مورد شناسایی و دستگیری متهم پناهنده همچنان ادامه دارد.

دکمه بازگشت به بالا