خبرهای کلی

منطقه قره باغ جزء لاینفک آذربایجان است – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری آنلاین ، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در مورد درگیری ها در منطقه قره باغ ، در بیانیه ای گفت: “خبر شیوع و تجدید حیات درگیری ها در منطقه قره باغ توسط ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ریختن خون توسط افراد آسیب پذیر و سربازان در این مناطق درگیری. تالم و تحت تأثیر قرار گرفت.

“مطمئناً ، در زمانی که گفتگو و توافق نامه ها بین کشورها می تواند از درگیری و جنگ جلوگیری کند ، دیدن چنین حوادثی غیرقابل قبول است و انتظار می رود طرفین درگیری در اسرع وقت ضمن حفظ خویشتنداری و پایان دادن به درگیری ها از طریق بحث و گفتگو ، اقدام کنند. حل و فصل شود ، “او گفت. مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در حال مذاکره و توافق بر سر راه حل دیپلماتیک لازم برای پایان دادن به جنگ هستند و به طور فعال از طریق دیپلماسی در زمینه های صلح ، آشتی و حل اختلاف در حال پیگیری و ادامه هستند.

امام جمعه ارومیه می افزاید: این اخبار حاکی از نقش و تحریک استکبار جهانی و صهیونیست ها در منطقه است که هوشیاری مردم و کشورهای همسایه می تواند تأثیر بسزایی در خنثی سازی توطئه ها و اهداف شوم آنها داشته باشد. و ثبات در منطقه.

وی در ادامه گفت که منطقه قره باغ را بخشی جدایی ناپذیر از آذربایجان می داند و اشغال آن و ادامه جنگ را به نفع هر کشوری محکوم می کند. نه میدانم من انتظار دارم كه كشورهاي همسايه و افراد باهوش بحث هاي موجود را براي حفظ آرامش و جلوگيري از خونريزي بيشتر اشتباه نگيرند و دو طرف درگير در حل اختلافات را از طريق گفتگو تشويق و همراهي كنند.

دکمه بازگشت به بالا