خبرهای کلی

پیشرفت کشور در آینه رویان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی رویداد برتر
دکتر عبدالحسین شاهوردی در برنامه اصلی امشب با بیان اینکه نباید به دلیل تاج گذاری کار را تعطیل کرد ، اظهار داشت: امسال کنگره به طور مجازی برگزار شد و جامعه بین المللی و دانش پژوهان از برند معتبر بین المللی تحقیق رویان استقبال کردند. امسال 24 سخنران برجسته جهانی با ما همراه بودیم.

شاهوردی با اشاره به مشارکت دانشمندان داخلی و خارجی در کنگره مجازی گفت: سازمان مجازی کنگره نشان داده است که اگر در ارتباطات مجازی سرمایه گذاری کنیم ارتباط سریع تری با دنیای علم خواهیم داشت.

شاهوردی با اشاره به اینکه در گفتگو درباره ناباروری بهترین خدمات در کشور ارائه می شود ، اظهار داشت: در مورد مسئله تولید مثل و درمان ناباروری ، هم در تحقیقات و آموزش و هم در درمان های خاص ، اقدامات خوبی در سراسر کشور و رویان تحقیق انستیتو اینگونه اتفاق افتاد که بیماران دیگر برای معالجه به خارج از کشور نمی روند.

رئیس پژوهشکده رویان افزود: در کشور 10-15 درصد زوجین نابارور هستند و اکنون 70-80 درصد پس از درمان بچه دار می شوند و میزان موفقیت در مراکز درمانی ما حدود 35-40 درصد است که در دنیا همین است.

شاهوردی گفت: “با توجه به شاخص هایی مانند تولید مقالات علمی و چاپ كتاب و خدمات تخصصی ، ما در زمره كشورهای برجسته منطقه قرار داریم.” “در دهه 1960 ، بیماران ما برای معالجه به خارج از کشور اعزام شدند. اکنون نه تنها بیماران بلکه بسیاری از بیماران خارجی به خارج از کشور می روند.” آنها برای معالجه به ایران می آیند.

دکتر مسعود وثوق ، رئیس مرکز سلول درمانی در پژوهشگاه رویان ، نیز با بیان اینکه برگزاری مجازی کنگره فرصتی برای ادامه کار علمی و تحقیقاتی و تعاملات علمی را فراهم می کند ، و در مورد تحقیقات انجام شده و محورهای تحقیقاتی پژوهشگاه رویان گفت: پزشک پزشک تهران ما شروع کردیم ، در زمینه پوست ، ما در مورد بافتهای جایگزین بحث کردیم و 2 محصول داریم که طی یک سال آینده وارد بازار می شود.

مدیر مرکز سلول درمانی در پژوهشگاه رویان افزود: یکی از مشکلات بحث در مورد آرتروز به ویژه آرتروز زانو است که در آنجا کار بسیار خوبی را شروع کردیم و یکی از بیماری های پوستی بیماری به اصطلاح لکه بینی است که راهی برای درمان آن پیدا می کنیم.

دکمه بازگشت به بالا