اقتصادی

چرا رشد اقتصادی منفی شد؟  

از آنجا که رشد اقتصادی در بهار امسال منفی بود ، همانطور که گزارش بانک مرکزی نشان می دهد ، دلایل اصلی این امر فعالیت های نفتی ، خدمات اجتماعی و شخصی و خانه ، محل کار ، رستوران و هتل و همچنین حمل و نقل ، انبارداری و ارتباطات متقاضی بود.

به گزارش رویداد برتر ، رشد اقتصادی به معنای افزایش ارزش افزوده و افزایش تولید کالاها و خدمات و به عبارتی رشد تولید ناخالص داخلی است که به گفته استاندار تا سه ماهه نخست سال جاری 0.6 درصد منفی خواهد بود. و رشد نفت 2.8 درصد منفی بود.

اما بررسی دقیق سهم رشد اقتصادی از تولید ناخالص داخلی در بهار امسال نشان می دهد تولید ناخالص داخلی با قیمت های پایه و ثابت از 150،000 به 100 میلیارد گوجه فرنگی در سه ماهه اول سال به 145،000 به 9،000 افزایش خواهد یافت. در سه ماهه اول سال جاری.

بنابراین ، دلیل اصلی کاهش رشد تولید ناخالص داخلی را باید در کاهش ارزش فعالیت های نفتی ، خدمات اجتماعی و شخصی و خانگی ، تجارت ، رستوران ها و هتل ها و حمل و نقل ، ذخیره سازی و ارتباطات جستجو کرد. این فعالیت ها به ترتیب منفی 2.3 ، منفی 0.5 ، منفی 0.4 و منفی 0.3 درصد هستند ، در نرخ رشد منفی تولید ناخالص داخلی 2.8 درصد تولید ناخالص داخلی در بهار امسال.

افزایش تولید محصولات زراعی و تولیدات باغی

علاوه بر این ، ارزش افزوده گروه کشاورزی با قیمت های ثابت 11 هزار و 500 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 3.7 درصد افزایش داشته است. علاوه بر این ، طبق آمار وزارت جهاد کشاورزی جهاد ، تولید محصولات کشاورزی و باغی به ترتیب 4.4 و 6.3 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل و تولید محصولات دامی اصلی 2.9 درصد افزایش داشته است.

از سوی دیگر ، ارزش افزوده گروه نفت در بهار امسال با قیمت های ثابت در سال 1390 از 200 میلیارد گوجه فراتر می رود ، که نشان دهنده افزایش منفی 16.0 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است که کاهش تولید و صادرات روغن و در مقایسه با.

گروه صنایع و معادن نیز در این مدت از رشد 2.5 درصدی برخوردار بودند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.6 واحد رشد داشت و در نتیجه منفی رشد اقتصادی 0.6 واحد درصدی را تجربه کرد. وی در دوره مورد بررسی خود را متعهد کرد. در این گروه ، ارزش افزوده صنعت ، معدن ، ساختمان و برق ، گاز و آب به ترتیب 1.3 ، 25.1 ، 3.9 و 3.8 درصد رشد داشتند.

سهم خدمات در رشد اقتصادی در بهار امسال

به گفته بانک مرکزی ، ارزش سرمایه گذاری بخش خصوصی در ساختمانهای شهری در ساخت و ساز در سه ماهه اول سال جاری با به کار بردن مشخصات مناسب قیمت و تنظیم داده ها ، به قیمت های فعلی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. قیمت های ثابت سالانه 2.4 درصد برآورد می شود ، بنابراین با در نظر گرفتن رقم فوق و با در نظر گرفتن ارزش افزوده ساختمان های دولتی ، نرخ رشد صنعت ساخت و ساز با قیمت های ثابت در سال 3 3.9 درصد است.

سرانجام ، مطالعه ارزش افزوده گروه خدمات رشد منفی 1.6 درصدی را در سه ماهه نخست سال جاری نشان می دهد که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی 2.8 درصدی به 0.9 درصد منفی رسیده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا