جامعه

آتش را با انتشار صوت خاموش کنید !

یک محقق ایرانی با همکاری دانشمند ایرانی مقیم خارج از کشور دستگاهی را برای خاموش کردن آتش با استفاده از صدا طراحی کرد و گفت که این دستگاه بر خلاف سایر روش ها در زمینه اطفا حریق هیچ تأثیری ندارد ؛ بنابراین ، این روش سازگار با محیط زیست می تواند در مراکز حساس اعمال شود.

محمد حسین رضایی در مصاحبه با رویداد برتر وی با بیان اینکه بدون اکسیژن و مواد قابل اشتعال آتش ایجاد نمی شود ، گفت: در این دستگاه با جداسازی اکسیژن با ماده قابل اشتعال و استفاده از امواج صوتی (صوتی) آتش را خاموش می کنیم.

وی با بیان اینکه روش های مختلف و استاندارد اطفا fire حریق وجود دارد ، گفت: یکی از مهمترین روشهای اطفا fire حریق استفاده از آب است. با این حال ، این ماده دارای محدودیت های زیادی از جمله حمل و نقل ، دسترسی سخت ، عدم استفاده در مکان های دشوار و تخریب محل آتش سوزی به دلیل فشار زیاد آب است.

رضایی با بیان اینکه آب رسانای جریان الکتریکی است ، خاطرنشان کرد: بنابراین نباید از این ماده برای اطفا fi حریق در قطعات الکترونیکی استفاده شود در حالی که تحت هیچ شرایط آب و هوایی مانند هوای سرد استفاده نمی شود.

مروج پروژه از آب برای آتش سوزی روغن های پخت و پز استفاده نکرد ، محدودیت های دیگری را در مورد مواد ذکر کرد و یادآوری کرد که آب باعث شعله ور شدن در این نوع آتش می شود ، در حالی که این ماده در آتش سوزی های الکلی قابل استفاده نیست. .

وی با اشاره به استفاده از دی اکسیدکربن برای اطفای حریق ، پودرها و سایر مواد شیمیایی خاطرنشان کرد: مهمترین محدودیت استفاده از مواد در محل آتش سوزی تأثیر پایدار دارد ، بنابراین برای خاموش کردن آتش اجاق گاز باید از پودر استفاده شود. هفته ها استفاده کنید.

رضایی با اشاره به طراحی و ساخت کپسول آتش نشانی اظهار داشت: این دستگاه با استفاده از امواج صوتی در فرکانس و دامنه توان مشخص شده و نازل و همچنین مدل سازی و روش های محاسبه بهینه می شود.

به گفته وی ، این دستگاه در فاز اول برای اطفا حریق های گاز و مایع ساخته شده است.

رضایی با تاکید بر اینکه این دستگاه می تواند آتش را تا فاصله دو متری خاموش کند گفت: با اعمال تغییرات این دستگاه می تواند فاصله 5 متری را خاموش کند.

این محقق در ادامه با بیان اینکه این دستگاه برای اطفای حریق از ابعاد کوچک تا متوسط ​​طراحی شده است ، ادامه داد: این دستگاه از طریق برق شهری و باتری تغذیه می شود و می توان آن را برای اطفای حریق بر روی سقف نصب کرد. این دستگاه در حال حاضر تحت حق ثبت اختراع است.

استفاده از خاموش کننده های مایع و گاز در صورت آتش سوزی الکتریکی ، الکترونیکی و رایانه ای ، تأثیری در آتش سوزی ، استفاده در مناطقی که کپسول های آتش نشانی در دسترس و قابل حمل نیستند ، سازگار با محیط بدون استفاده از مواد شیمیایی Bi و آنها در هر شرایط آب و هوایی از دستگاه بهره می برند.

رضایی با تأکید بر اینکه این دستگاه برخلاف سایر روش هایی که به شارژ نیاز دارد ، می تواند به صورت نامحدود مورد استفاده قرار گیرد ، افزود: علاوه بر این ، این دستگاه قابل حمل است و می تواند برای اطفا fi حریق در مراکز ذخیره سازی و سرورهای رایانه ای تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی مورد استفاده قرار گیرد. این مرکز توسط مراکز حساس به آتش برای استفاده از آب و سایر مواد اطفا حریق و همچنین ذخیره سازی اسناد دولتی و غیر دولتی مورد استفاده قرار گرفت.

این پروژه توسط محمد حسین رضایی و دکتر فرزاد جلیلیان ، محقق ایرانی مقیم خارج انجام شده است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا