خبرهای کلی

آخرین وصیت امام مجتبی(ع) چه بود؟

شهادت مظلومانه امام حسن مجتبی (ع) با نقشه معاویه و سرپرستی جعده ، دختر اشعث کندی ، که همسر وی بود ، صورت گرفت.

به گزارش رویداد برتر ، این روزنامه خراسان وی با این مقدمه نوشت: “شیخ مفید در” ارشاد “می نویسد:” هنگامی که کار صلح بین امام حسن (ع) و معاویه به پایان رسید ، همانطور که گفتند ، وی به مدینه رفت و در حالی که خشم خود را سرکوب می کرد ، در خانه ماند و منتظر ماند. خداوند متعال امر فرمود و در آنجا ماند. از طرف دیگر ، همانطور که ده سال از خلافت معاویه می گذشت ، او تصمیم گرفت که از مردم با فرزندش یزید بیعت کند. وی شخصی را مخفیانه به جده دختر اشعث بن قیس و همسر امام حسن (ع) فرستاد تا وی را مجبور به مسموم کردن امام (ع) کند و متعهد شد که [که اگر این کار را بکند] “او با پسر یزید ازدواج کرد و صد هزار درهم برای او فرستاد و جاد that آن امام را مسموم کرد.”

در میان دانشمندان اهل سنت ، ابن عبد البر از کتادا و ابوبکر بن حفص گفتند که آنها گفتند ، “حسن بن علی ، راضیه … آنها را مسموم کرد و همسرش ، جعده ، دختر اشعث بن قیس کندی او را مسموم کرد و یک “همچنین گفته می شود که این جنایت به ابتکار معاویه انجام شده است ، به گونه ای که جعده را مجبور به انجام این کار برای پولی که دریافت کرده است کرده است.”

امام حسن مجتبی (ع) در آخرین لحظات زندگی پر برکت خود ، برادرش حسین امام (ع) را احضار کرد و به او شهادت داد ، “او این کار را به او ، برادر حسن بن علی ، حسین بن علی ، خواهد سپرد ؛ او به او امر می کند شهادت دهد که هیچ خدایی وجود ندارد به جز یكی ، مقاومت ناپذیر ، او آن را دوست دارد زیرا سزاوار پرستش است … من حسین را به خانواده و فرزندانش و به بازماندگان خانواده اش توصیه می كنم كه اعمال بد آنها را ببخشند و کارهای خوب آنها را بپذیرند و برای آنها جانشین و پدر عزیز باشند و من را با رسول خدا دفن کن ، زیرا من از او و خانه او شایسته تر از دیگران هستم. ” که بخاطر من و همینطور خون لیوان اجازه نمی دهید از این طریق “آنها می گیرند ، آنها خون می ریزند تا اینکه با رسول خدا (ص) ملاقات می کنم من نزد او می روم و به او می گویم که بعد از این از ما چه گذشت. “

“امام هامان حسن مجتبی (ع) این را گفت ، و سپس روح او به ملکوت اعلی عروج کرد.”

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا