هنر و فرهنگ

آشنایی با فرهنگ ژاپن در “موزه ملی توکیو”

رویداد برتر / خراسان رضوی تعلق خاطر به گذشته یکی از ویژگی های وجود انسان است ، کسی وجود ندارد که به تاریخ آن علاقه ای نداشته باشد ، بنابراین موزه ها یکی از بهترین مکان ها برای شناخت فرهنگ یک ملت هستند. می توانید در موزه ها بنشینید و از خاطرات افرادی که در گذشته زندگی می کنند و اطراف آنها دیدن کنید.

موزه ملی توکیو یکی از این موزه ها است که در منطقه تیتو و در قلب پارک Oeno توکیو واقع شده است. موزه ملی توکیو قدیمی ترین موزه ژاپن است که در سال 1872 تاسیس شد.

این موزه در سال 1872 زمانی که اولین نمایشگاه به همت اداره موزه وزارت آموزش و پرورش برگزار شد ، تأسیس شد و این نمایشگاه در ابتدا به عنوان افتتاحیه موزه برگزار شد. گفته می شود این موزه پس از افتتاح منتقل شد ، اما در سال 1882 به مکان اصلی خود ، پارک Oeno بازگشت.

حدود 100 سال از ایجاد موزه ملی توکیو می گذرد و در این مدت مجموعه تغییرات و تغییرات سازمانی و طبیعی زیادی داشته است. گفته می شود که موزه ملی توکیو در دو دوره دارای دو نام متفاوت بوده است ، از جمله “امپریالیست” در 1886 و موزه سلطنتی “امپریال توکیو” در سال 1900. نام فعلی موزه از سال 1947 در این مجموعه باقی مانده است.

همانطور که گفته شد ، موزه علاوه بر تغییرات سازمانی که از بدو تأسیس تاکنون رخ داده است ، با بلایای طبیعی مانند زمین لرزه ژاپن در سال 1923 نیز روبرو بوده است ، اگرچه موزه ملی توکیو در طی جنگ جهانی دوم برای یک دوره در سال 1945 بسته شد. با تجربه.

موزه ملی توکیو یک گالری بی نظیر با بیش از 100000 شی Japanese ژاپنی ، چینی و هندی است. این موزه دارای هنر و اشیای عتیقه جمع آوری شده از آسیا با تمرکز ویژه بر ژاپن است. اشیای موزه ملی توکیو شامل 87 گنجینه ملی ژاپن و 610 گنجینه مهم فرهنگی در این کشور است.

علاقه مندان می توانند از هنرهای ژاپنی از جمله سفال ، تندیس های بودایی ، سلاح های تاریخی ، تجهیزات نظامی باستانی ، سفال و سرامیک ویژه ژاپنی و چینی ، شمشیرهای سامورایی و لباس های معروف ژاپنی دیدن کنند و ساعت ها در فرهنگ ژاپنی به سر ببرند. غرق شدن

موزه ملی توکیو در پنج طبقه هونکان ، تیو کان ، هیوکیکان ، هیسیکان ، هوریوجی هوموتسوکان و شیر یوکان و غیره ساخته شده است. با یک عنوان

گالری هنری ژاپن ، گالری هونکان ، توسط یک معمار انگلیسی طراحی شد که در اثر زلزله سال 1923 در کانتو به شدت آسیب دید. در این بخش ، مهمترین ویژگیهای فرهنگ ژاپنی را در دو دسته ارائه می دهیم.

گالری Toyokan ، بخش آسیایی موزه ، در سال 1968 افتتاح شد و دارای 10 سالن نمایشگاهی مختلف است که بازدیدکنندگان می توانند از طریق آن از هنر و باستان شناسی آسیا دیدن کنند ، از جمله چین ، کره ، آسیای جنوب شرقی ، هند ، خاورمیانه و مصر. بنشین

ساختمان هیوهیکان و بخشی از این موزه به عنوان نمونه ای عالی از سبک معماری غربی دوران میجی شناخته می شود و بازدیدکنندگان اغلب در جریان رویدادها و نمایشگاه های موقت از آن بازدید می کنند.

گالری Hisikan در موزه ملی توکیو به عنوان فضایی برای نمایشگاه های ویژه تاسیس شد و محل گالری باستان شناسی ژاپن است. در این بخش ، بازدیدکنندگان می توانند از طریق اشیا ancient باستانی مجموعه تاریخ ژاپن را از دوران باستان تا عصر مدرن دنبال کنند و بدانند. در این بخش ، نمونه هایی از سفال های مربوط به قبل از میلاد را ارائه می دهیم.

هوریوجی هموتسوکان همچنین بخشی از موزه هنر توکیو است که با حضور آثار هنری 319 گنجینه سلطنتی را با آخرین فن آوری حفظ می کند.

از جمله آثار موجود در این موزه اشیایی مانند گنج Shoswein است که قدمت آن به سال میلادی برمی گردد. از دوران ساسانی ، یک فنجان اژدهای شکل و یک کاسه شیشه ای 80 تکه متعلق به قرن ششم. نمایش تمام شد.

قدمت برخی از آثار موجود در موزه ملی توکیو بیش از 140 سال است که برخی از آنها مانند دوره مینگ و هان توسط مجموعه داران به مجموعه اهدا شده است. این موزه همچنین مجموعه بزرگی از مجسمه های بودایی را در خود جای داده است. این می تواند برای بازدیدکنندگان موزه بسیار منحصر به فرد باشد.

منبع:

www.japan-guide.com

www.britannica.com

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا