استان ها

احتمال اعمال محدودیت بیش‌تر در خدمات شهری با افزایش شیوع کرونا

به گزارش اخبار آنلاین تبریز ، محمدحسین حسن زاده در مصاحبه با برنامه تلویزیونی “تبریزیم” اظهار داشت: مرکز تاج استانی و شهرستانی طی هفته های اخیر اقدامی انجام داده است و در صورت ادامه شیوع ویروس کرونا ، محدودیت های موجود در خدمات شهری برمی گردد.

وی با تأکید بر اینکه باید دستورالعمل های اعلام شده توسط ستاد تاج را دنبال کنیم ، افزود: خدمات ، اما به استثنای چند مورد ، شهرداری یک مقام قضایی نیست ، بنابراین ما از نیروهای انتظامی می خواهیم تا امروز همکاری خوب خود با شهرداری را ادامه دهند.

حسن زاده ادامه داد: “وظیفه نگهبانان پارک است که مشاوره های مختلفی ارائه دهند و امنیت مردم ساکن در پارک را حفظ کنند ، اما از نظر قانونی جایگاه نیروهای انتظامی بالاتر است و ما نیز بازوی کمک آنها هستیم.” من از همه آژانس ها و همچنین شهرداری تبریز می خواهم بررسی کنند که آیا تائیدیه تاج مرکز مطابقت دارد یا خیر.

مدیرکل بهداشت و امور اجتماعی شهرداری تبریز اظهار داشت: در برخی پارک ها شاهد تجمعاتی بودیم که به دستور شهردار تبریز تعطیلی آنها را اعلام کردیم. به عنوان مثال ، در اطراف استخر ائل گلی و عینالی ، جایی که مردم جمع شده بودند ، ما یک روبان درخواست کردیم.

حسن زاده با اشاره به وضعیت تاج سرخ در تبریز در روزهای اخیر اظهار داشت: در حالی که تعداد بستری شدن در بیمارستان های تبریز در بالای کرونا بیش از 750 نفر نبود ، به گفته مسئولان دانشگاه پزشکی تبریز ، این تعداد اکنون به 1100 نفر رسیده است.

رئیس بخش پیشگیری از کرونا در شهرداری تبریز در بخشی دیگر از سخنان خود به بی توجهی به موارد بهداشتی در ناوگان حمل و نقل عمومی اشاره کرد و افزود: اگر شرایط به گونه ای باشد که بسیاری از شهروندان به فاصله اجتماعی پایبند باشند و در اتوبوس ها از ماسک استفاده کنند. در صورت عدم رعایت آنها ، ما باید محدودیت یا حتی بسته شدن خدمات را درخواست کنیم.

به گفته وی ، در حال حاضر 85 نفر از سازمان اتوبوسرانی شهرداری تبریز مسئول نظارت بر رعایت اصول و دستورالعمل های بهداشتی ناوگان هستند.

حسن زاده در صحبت با شهروندان تبریز گفت: “ما نباید بگوییم که تاج را نگرفته ایم و آن را نمی گیریم.” در شرایط فعلی ، امن ترین مکان که فکر می کنیم خانه است ، ایمن نیست زیرا اخیراً شاهد واگذاری تاج تاج بوده ایم.

46

دکمه بازگشت به بالا