هنر و فرهنگ

«امامت و ولایت» نرم‌افزار مدیریت تمدن اسلامی

رویداد برتر / همدان معاون فرهنگی و تبلیغی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امامت و ولایت نرم افزاری برای مدیریت تمدن اسلامی و جامعه اسلامی است ، گفت: طرح “امام محله” برای ترویج ائمه جماعات مسجد و جماعت در حال اجرا است.

حجت الاسلام ناصر میرمحمدیان در سفر یک روزه به استان همدان و در دیدار با مدیران دفاتر تبلیغات اسلامی استان و همچنین چگونگی پروژه “محله اسلامی” از چندین پروژه “امام محله” در کبودراهنگ ، همدان و ملایر بازدید کرد. سازمان تبلیغات وی در ادامه گفت که ائمه جماعات منطقه در کنار ائمه جماعت به عنوان راهنما خدمت می کنند تا به آنها کمک کنند تا وظایف خود را بهتر انجام دهند. در طرح “امام محله” از کلمات “روحانی” و “پیشگام” استفاده نشده است بلکه از این کلمه استفاده شده است. کلمه “امام” به معنای خود جهان استفاده می شود.

وی با بیان اینکه امامت و ولایت نرم افزاری برای مدیریت تمدن اسلامی و جامعه اسلامی است ، اظهار داشت: کلمه “امامت” در مفهوم حاکمیت جامعه اسلامی تنها به معنای 14 معصوم نیست. امام کل جهان 14 ابد معصوم و وجود معصوم و ناب از ابدیت تا ابدیت است ، اما این دسته که از ذات حضرت حق سرچشمه می گیرد ، گفت: “اول ما مخلوق خداوند عقل هستیم” و سپس گفت ، “اول ما مخلوق خدا هستیم ، نور محمد (ص) ».

معاون وزیر فرهنگ و تبلیغات سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه برخی مخالف استفاده از کلمه “امام” برای بنیانگذار کبیر انقلاب هستند که البته کاملاً اشتباه است ، افزود: “ولایت” در مقوله مشکوک به معنای امامت در هر سطح است.

میرمحمدیان با اشاره به اینکه ما دارای ولایت و امامت ویژه و همچنین ولایت عمومی ولایت و امامت هستیم ، گفت: ولایت عام نیز دارای مراتب و به طور کامل مسئولیت ولی فقیه در جهان در غیاب وی و سپس ولایت عدالت با ولایت پدر است. در خانه یا بالاتر از زن ، مراقبت از مرد شامل …

وی تأکید کرد ، “از طرف دیگر ، ما” ولایت طولی “و” ولایت عرضی “داریم ، زیرا خداوند در قرآن کریم فرموده است:” ممنان و م believeمنان ولی هستند “، ولایت از بالا در جهان می آید و جریان می یابد ، و این فقط طولی نیست و اتفاقاً دامنه عرضی برای ما جدی است.

میرمحمدیان با بیان اینکه مسئله “اماما محله” ما ولایت و امامت طولی نیست و می گوییم که محله امام آخرین نقطه استان طولی است ، خاطرنشان کرد: امام محلات مجبور بود خصوصیات زیادی را در خود ایجاد کند تا در اطراف کار مردم جمع شود. از این نظر داشتن عنوان “امام” به تنهایی کافی نیست و مردم باید او را بپذیرند و این همان مقبولیت مردم و مردم سالاری دینی است.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی افزود: مردم باید در کار امام محله حضور داشته باشند تا امامت به فعلیت برسد ، من در اینجا با مفهوم امام مطهر کاری ندارم ، اگرچه امامت امیرالم Moمنین (ع) شما چند س questionsال ندارید. مردم کار نمی کنند.

وی با بیان اینکه برای کار مردم ، ائمه باید از ویژگی های خاصی برخوردار باشند ، توضیح داد: امام باید برای عموم مردم باشد ، استان باید در سرزمین عشق تبلور یابد و اگر آن استان طولی باشد ، به این معنی است که ما پیروی می کنیم امام چون او را می پذیریم و اگر متعالی باشد ، تبلور خدمت است ، یعنی اگر او بندگی خدا را بکند و ولایت الهی را برقرار کند.

میرمحمدیان با بیان اینکه وقتی استان به سرزمین می رسد ، مردم سه پیوند اجتماعی ایجاد می کنند که همه “عشق” هستند ، از جمله پیوند بین م believeمنان ، پیوند خانوادگی و پیوند محله ، افزود: البته آخرین پیوند به دلیل بافت است. جامعه چنان ضعیف شده است که متأسفانه در حال حاضر پیوند محله را جدی نمی گیریم و پیوند خانوادگی م betweenمنان و م believeمنان به تدریج در حال ضعیف شدن است که باید نسبت به این موضوع حساس باشد.

وی از اهمیت سه رابطه مورد تأکید در دین مبین اسلام و تحقق آنها در روایت پرهیز کرد و اظهار داشت ، “سلام بر شما و همسایگی خوب عمران البلد” به این معنی است که اگر همسایگان و خانواده های خوبی داشته باشید ، ما یک شهر آباد خواهیم داشت.

میرمحمدیان با بیان اینکه این س whenال وقتی مطرح می شود که می گوییم نقطه مسجد نقطه امام است ، گفت: بزرگی می گوید: “کعبه امام مسجد است و همه مساجد دنیا حافظ کعبه هستند”. . آنها این کار را می کنند

وی با اشاره به اینکه قلمرو عرضی از نقطه مسجد جریان دارد ، خاطرنشان کرد: این نوع قلمرو از نقطه مسجد مومنان به محله منتهی می شود ، جایی که شبکه خانوادگی تشکیل می شود و هر یک شبکه محله ای را تشکیل می دهند.

وی با بیان اینکه اگر این سه رابطه را ضرب کنیم ، از نظر امام به آخرین خانه محله و همه خواهیم رسید و هیچ کس ضرر نخواهد کرد ، افزود: “آنچه در حوزه علمیه به ما یاد نمی دهند این است که ما” امام “هستیم. در سمینار از واکنش ما به همسایه نتیجه می گیرد که وقتی متوجه مشکل او می شویم ، یا خشمگین می شویم یا به او بسیار کمک می کنیم ، اما اینها نمونه هایی از “انسان خوب” و “واعظ خوب” است و نه “امام”.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه واکنش امام در برابر دیگران به دلیل احساس مسئولیت است ، تأکید کرد: “احساس مسئولیت به این معنی است که شخص وظیفه خود برای حل مشکلات را بداند.”

وی با اشاره به تقسیم مساجد به پنج سطح اظهار داشت: “سطح اول مسجدی است که مدت کوتاهی زنده مانده است ، روحانی منبر می رود و نماز می خواند. همچنین در برنامه.

میرمحمدیان در ادامه در مسجد سطح اول حاج آقا را “پیشرو” خواند و “مسجد” نمازخانه است و در مسجد سطح دوم او واقعاً فعال است و حاج آقا را “امام جماعت مسجد” نیز می نامند. سومین تفسیر سردار سلیمانی است که می گوید: “امام منطقه عملیاتی 30 متر 30 متری نیست ، اما مثلاً یک کیلومتر یک کیلومتر است یا 500 کیلومتر 500 کیلومتری شهر است و شما امام هستید.”

وی با بیان اینکه امامت محله از سطح سوم شروع می شود که اکنون خود را مسئول محله می داند و شروع به حل مشکل می کند ، تصریح کرد: در مرحله دوم رویکرد منفعلانه بود و وقتی شخصی برای کمک آمد سعی کرد مشکل را حل کند. در سطح امام ، در حالی که در محله حضور دارد ، خانه های فردی را شناسایی می کند ، ظرفیت ها را تشخیص می دهد ، و سعی می کند آنها را سازماندهی کرده و به مردم در حل مشکلات کمک کند.

معاون سازمان تبلیغات فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: “این مسجد دارای دو سطح دیگر است ، اما ما هنوز مسیری طولانی را سپری می کنیم ، اگرچه فکر می کنم باید افق دید خود را مشخص کرده و برای دستیابی به آنها تلاش کنیم.”

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مساجد در تاج به محلات می رفتند و شناسایی آنها را در نظر می گرفتند و این نمونه ای از یک مسجد سطح سوم است ، گفت: سطح چهارم مسجد و محله در سطح جامعه پذیری است ، یعنی مسجد و محله در یک سطح هستند. این حکمرانی به آنها سپرده شده است.

میرمحمدیان گفت که چندین زیر سیستم در جامعه وجود دارد مانند آموزش ، امور خیریه ، اقتصاد ، بهداشت و ایمنی ، که در حال حاضر توسط یک سیستم بوروکراتیک اداره می شوند و بنابراین بسیاری از آنها آسیب دیده اند. این زیر سیستم ها در حال محبوب شدن هستند و ما می گوییم محبوب شدن آنها به معنای کنترل افراد است.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا