جزئیات همکاری محققان با خودروسازان داخلی

وی با اشاره به محورهای همکاری دانش بنیان و تولید م componentلفه ها توسط محققان جهادگر دانشگاه گفت: “ما در مورد چندین مسئله با این خودروساز کار کرده ایم ، اولویت اول تولید کاتالیزورهای اتومبیل است زیرا آلودگی محیط زیست یک مسئله مهم است.
رهبر جهاد دانشگاهی در خصوص اولویت های همکاری با این تولید کننده خودرو افزود: قرارداد تولید اتصالات هوشمند خودرو ، تولید تجهیزات برای آزمایش خودروها در تصادفات و تأثیر تصادفات بر اتومبیل و افراد ، تسهیل خودروهای دارای آلیاژهای جدید ، تولید انژکتور ، بومی سازی و ساخت قطعات الکترونیکی خودرو ساخت تجهیزات روشنایی خودرو ، وسایل نقلیه برقی و هیبریدی و اجزای سازنده آنها از جمله مباحث این تفاهم نامه است که به صورت اولویت دار تولید می شود.
وی گفت: “اولین برآوردهای ما این است كه قیمت محصولات ما با الگوی چینی قابل رقابت است.”
طیبی افزود: در جلسه سرمایه گذاری با این خودروساز بحث هایی مطرح شد كه یك شركت دانش بنیان باید در قلب این خودروساز تاسیس شود و جهادگران تولید انحصاری برای این خودروساز داشته باشند و ما می خواهیم این دانش را به سایر خودروسازان منتقل كنیم. اجازه دهید.
رئیس جهاد دانشگاهی با بیان اینکه برخی تجهیزات که قصد ساخت آن را داشتیم خارجی بود ، گفت: “حتی دانش اینکه ما این تجهیزات را در ماشین می گذاریم خارجی است و محلی نیست که طبق تفاهم نامه سعی در بومی سازی آن داریم.”
وی با تأکید بر اینکه بسیاری از شرکت های فناوری 20 سال آینده را در نظر دارند ، افزود: در بسیاری از مناطق ما نه تنها در داخل کشور باید تولید کنیم بلکه در رقابت بین المللی با سایر شرکت ها هستیم ؛ مشکل ما در کشور این است که مسئولان ما به ویژه وزارت صنعت به آن توجه نمی کنند. و برای همه ارز تهیه کنید.
طیبی گفت: “به نظر می رسد مانند چین ، ما باید از تولید انبوه بهره ببریم ، كه منجر به كاهش قیمت می شود ، كه نوعی صرفه اقتصادی است و برای توسعه ضروری است.”
وی با تأکید بر اینکه در تلاش هستیم این دستگاه ها را بومی سازی کرده و از ساخت آنها دانش کسب کنیم ، افزود: پس از اجرای این تفاهم نامه می توان قطعات را به سایر خودروسازان نیز تأمین کرد.