استان ها

زالودرمانی برای چه بیماری‌هایی مفید است؟/ مراحل تولید و تکثیر زالوی طبی خزری/ استحصال 120 فرآورده دارویی از بزاق زالو

مجری طرح پیشنهادی اصلاح و پرورش و پرورش زالو خزر ؛

زالو در طب سنتی جایگاه ویژه ای را به خود اختصاص داده و از زالو در درمان هایی مانند مایکروویو یا جراحی میکروسکوپی استفاده می شود و از هروئین موجود در بزاق زالو به عنوان ضد انعقاد مصنوعی به عنوان یک ضد انعقاد طبیعی استفاده می شود.

از زالو برای درمان بیماری های عفونی ، کاهش درد مفاصل و بیماری های التهابی ، مبارزه با بیماری های خود ایمنی مانند آرتریت روماتوئید (از جمله بیماری به نام پسوریازیس) ، بیماری های قلبی عروقی و واریس استفاده می شود که نتایج بسیار خوبی دارند. به دست آورد. استفاده شده.

خبرنگار خبرگزاری آنا در مورد این صنعت (زالو درمانی) برای کسب اطلاعات بیشتر از مصطفی جعفرپور ، دکترای دامپزشکی دانشگاه تهران ، دکترای میکروب شناسی در دانشگاه آزاد اسلامی هسته اصلی فناوری موجود در مرکز رشد واحدهای فناوری شعبه صحبت کرد که در زیر می خوانید.

آنا: ماهیت فناوری را که در آن کار می کنید توضیح دهید.

جعفرپور: این هسته فناوری ، پروژه پرورش و تولید مثل زالوی طبی را در مرکز توسعه واحد فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن اجرا می کند و من و برخی دیگر از همکارانم در حال کار بر روی آن هستیم.

مصطفی جعفرپور

آنا: به نظر می رسد پروژه ای که وی در حال کار آن است زالوی خزر نامیده می شود. آیا می توانید طرح و پروژه را توضیح دهید؟

جعفرپورزالو طبی از زمان های بسیار قدیم به منظور درمان تاریخ زالو مورد استفاده درمانی قرار می گرفت ، 100 سال قبل از میلاد مسیح جالینوس اولین درمانگر آمبولانس بود که در بشر کار می کرد. تصور می شود که هر بیماری یا علتی ، اعم از عفونی ، سکته مغزی یا بیماری صعب العلاج ، به دلیل کمبود تعادل مایعات در بدن ایجاد می شود و زالوها به لطف ترکیبات دارویی موجود در بزاق می توانند به تعادل یا بازگرداندن تعادل مایعات کمک کنند.

آنا: با توجه به ورود داروهای مدرن به مجارستان ، این بخش از درمان مورد غفلت واقع شده است و ما فقط وارد مرحله جدیدی می شویم ، نظر شما در این زمینه چیست؟

جعفرپور: تحقیقات نشان داده است که تاکنون 120 محصول دارویی از بزاق دهان استخراج شده است ، با چندین کاربرد مانند بی دردی ، حلالیت لخته ، استفاده از داروهای طبیعی به جای ترکیبات مصنوعی در جراحی های جزئی و یکی از آنها استفاده از A است. زالو حاوی یک ترکیب ضد انعقادی به نام هروئین است.

آنا: و منطقه فعالیت شما چیست؟

جعفرپوردر واقع وظیفه ما پرورش زالو با تهیه مزرعه و استفاده ، تولید و تولید زالو در مقیاس بزرگ ساخته شده از منطقه خودمان است.

آنا: منظورت این است که شما در حال پرورش زالوی خزر هستید؟

جعفرپورج: بله ، زالوی خزر دو گونه معروف جهان است. Herodotus Orientalis یک زالو بومی خزر است. Herodotus یک تیره و Orientalis نام یک گونه است. در قلب این فناوری ، ما سعی کردیم این گونه بومی و در معرض خطر انقراض را در شمال ایران تحت شرایط آزمایشگاهی تولید کنیم.

آنا: چند سال است که در این زمینه کار می کنید و انگیزه شما برای کار در این وادی چیست؟

جعفرپور: دو سال. این اساس فعالیت من در زمینه دامپزشکی است ، از طرف دیگر خدمات پزشکی را دوست دارم. من دو رساله دانشجویی در این زمینه کار کرده ام. یکی در مورد اثرات ضد میکروبی بزاق زالو ، دیگری در مورد فلور باکتریایی روده زالو است. دو پروژه وجود داشت که دانشجویان من در آن شرکت داشتند. در حال حاضر ، اولین قدم ما این است که بتوانیم این محصول خام را در مقیاس تولید کنیم.

آنا: چه مدت طول می کشد تا زالو تولید مثل کند؟ توضیح.

جعفرپورروند تولید و تولید مثل زالو حداقل هشت ماه است و مرحله به مرحله انجام می شود. ابتدا زالوهای سازنده را بر اساس اندازه انتخاب می کنیم. زالوهایی که غالباً دارای طول 13 سانتی متر یا بیشتر هستند ، دو یا سه سال سن دارند و آماده جفت گیری هستند ، معمولاً با انواع سیستم های تولید مثل که مانند سیستم وان که در آن زالو در وان پرورش داده می شود کار می کنند.

آنا: برای داشتن یک شرکت دانش بنیان به چه فعالیت هایی نیاز دارید؟

جعفرپوربرای تبدیل شدن به یک شرکت دانش بنیان ، باید محصول را از بزاق زالو استخراج کنیم و این محصول به فناوری پیشرفته (فناوری پیشرفته یا فناوری پیشرفته) تبدیل می شود. تا به این مرحله نرسیم ، دانشمند نخواهیم بود. اتفاقاً ما هوشیار بودیم و با پخش شدن تاج روی بزاق زالو و استخراج آن کار می کردیم. ما حتی یک تیم تشکیل دادیم و مقداری بزاق جدا کردیم و سعی کردیم ترکیب ترکیب آن را ارزیابی کنیم ، چه چیزی در آن است؟ ترکیب آن را با ترکیب بزاق زالو در سایر نقاط جهان مقایسه می کند. همه اینها در برنامه های برنامه علمی ما موجود است ، که اگر خدا بخواهد ، به عنوان محصولات تخصصی تر ، بیشتر توسعه یافته و به بازار عرضه می شود ، زیرا روسیه اکنون این محصولات را در بازار جهانی به بازار عرضه می کند.

آنا: به جز ایران و روسیه ، کدام کشورها در این زمینه فعالیت می کنند؟

جعفرپور: کشورهای جنوب شرقی آسیا. به عنوان مثال در چین ، آب و هوا برای این امر مناسب است. البته در اروپا نیز هست. در ایالات متحده ، من همچنین شنیده ام که آنها به تدریج وارد این حرفه می شوند و رشد می کنند. ناگفته نماند که قیمت زالو در کشورهای خارجی نیز بسیار گران است ، بنابراین طبق اطلاعاتی که در دسترس ما است ، هر زالو با قیمت 16 دلار خرید و فروش می شود.

آنا: چقدر می توانید فعالیت های ارز را صادر و مبادله کنید؟

جعفرپور: اگر تولید و تولید مثل زالو در فناوری به مرحله تولید انبوه برسد و بتوانیم مجوزهای لازم را از سازمان مربوطه بگیریم ، آن را صادر خواهیم کرد. دانشگاه آزاد اسلامی امکانات ساختاری را در اختیار ما قرار داده است و چون در دو سال اول فعالیت خود هستیم ، تلاش می کنیم بتوانیم محصولات خود را تولید کنیم و در حال حاضر قادر به تولید و تولید مثل بیش از 8-9 هزار زالو در سال نیستیم.

انتهای پیام / 4117/4062 / ص

دکمه بازگشت به بالا