اقتصادی

هیات دولت به استاندار جدید خراسان رضوی رای اعتماد داد

در جلسه ای به ریاست رئیس جمهور عصر روز یکشنبه (17 آنلاین) هیئت وزیران به محمد صادق معتمدیان که به عنوان استاندار وزارت کشور خراسان رضوی معرفی شده بود رای مثبت داد.

به گزارش رویداد برتر ، دکتر حسن روحانی ضمن تشکر از خدمات رزم حسینی در زمان تصدی استانداری خراسان رضوی ، انتخاب کمیساران را تبریک گفت و خدمت وی ​​در پایتخت فکری جمهوری اسلامی ایران را یک موفقیت بزرگ دانست.

رئیس جمهور اظهار داشت که استان خراسان رضوی از چند جنبه یکی از مهمترین استانهای کشور است. این استان از نظر اقتصادی ، فرهنگی ، الهیاتی ، دانشگاهی ، جهانگردی و زیارت از ویژگی های خاص و گاه منحصر به فردی برخوردار است. بنابراین استاندار باید بتواند با همه جریانات سیاسی ، مذهبی و قومی ارتباط برقرار کند.

روحانی تأکید کرد که استاندار خراسان {رضوی باید بویژه سعی در جذب جوانان ، زنان و اقوام و مذاهب مختلف ، احترام به حقوق طبیعی و انسانی همه شهروندان ، صرف نظر از جنسیت ، مذهب و قومیت آنها و دنیای محمد (ص) داشته باشد. ) ، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) باید اعتدال و اعتدال را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد.

وی همچنین با اشاره به اولویت های دولت در حوزه های اقتصادی و اجتماعی خراسان رضوی ، افزود: احداث خط آهن برقی و سریع السیر در مسیر تهران – مشهد از برنامه های اولویت دار دولت یازدهم و دوازدهم بعد از برجام بود که متأسفانه در ابتدا ما دوباره معلق هستیم

روحانی همچنین به لزوم برنامه ریزی برای حل مشکل آب مشهد ، توسعه معادن استان و رسیدگی به مشکلات حاشیه نشینی اشاره کرد و گفت: اگرچه شاهد پیشرفت صد درصدی صنعت معدن به ویژه صنعت فولاد هستیم اما دولت انتظار توسعه بیشتر دارد. معادن این استان.

سرانجام ، رئیس جمهور اظهار داشت ، “به لطف تلاش های دولت ، راه آهن خواف به زودی به روی هرات گشوده خواهد شد ، كه بودجه بیشتری برای توسعه همکاری های ایران و کشور دوست و همسایه آن ، افغانستان فراهم خواهد کرد.”

پرداخت مطالبات کارخانه های تولید آرد برای سال های 97 و 98

به منظور افزایش 11 درصدی هزینه آرد در سه سال گذشته و کمک به صنعت آرد و نان کشور ، دولت سازمان مصرف کننده و تولیدکننده را موظف به محاسبه دقیق کارخانه های آسیاب بر اساس عملکرد توزیع آرد یارانه ای کرده است. ادعاها. دوره از 1 آوریل 2016 تا پایان ژوئن 2009 ، که طی آن فعالیت و نتایج باید به شرکت مادر شرکت بازرگانی دولتی ایران ارائه شود.

شرکت مادر شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز هنگام تعیین قیمت تخصیص یافته برای سهمیه نانوایی ، آن را به حساب می آورد و تا 20٪ کمتر از قیمت مصوب است.

تصویب تصمیمات جلسه دوم کارگروه رفع موانع جهش تولید

پس از جلسه ، شورای وزیران تصمیمات جلسه دوم کارگروه رفع موانع جهش تولید را بررسی و تصویب کرد.

براساس تصمیمات فوق الذکر ، به منظور ادغام و ادغام سیستم صدور مجوزهای کشور ، مقامات صدور مجوز موظف شدند اطمینان حاصل کنند که کلیه مجوزهای صادر شده ، تمدید یا اصلاح شده پس از ابلاغ این آیین نامه در پورتال ملی مجوزهای کشور ثبت شده اند. و شما یک شناسه مجوز منحصر به فرد دریافت می کنید.

هر مجوزی که پس از چکمه های سیستم صادر شود و دارای شناسه مجوز منحصر به فرد نباشد ، فاقد اعتبار خواهد بود. مقامات صدور مجوز موظفند این شناسه را به دست آورند و با اتصال الکترونیکی سیستم های صدور مجوز خود به درگاه فوق و ارائه داده های درخواستی ، در مجوزهای صادر شده ثبت نام کنند.

همه ابزارها ، که مرجع قانونی ردیابی جرایم و زیرساخت ها هستند ، پس از آماده سازی لایه های اطلاعات مکانی از پیچیدگی های آنها ، باید ظرف چهار ماه پس از اطلاع از مقررات ، به صورت الکترونیکی ، هوشمندانه و بدون دخالت کاربر پاسخ دهند.

مقامات علاقه مند در رابطه با مناطق و زیرساخت ها ، از جمله خطوط لوله گاز و نفت ، منابع آب و خطوط انتقال ، برج های فشار قوی ، میراث فرهنگی ، شهری ، مناطق زیست محیطی ، منابع طبیعی و مناطق مرزی ، صنایع دامپزشکی ، ایمنی ، فرودگاه ها ، راه آهن ، راه ها تأسیسات هسته ای موظف بودند درخواست هایی را که از طریق پورتال مجوز ملی کشور دریافت می کنند دریافت کنند و حداکثر ظرف مدت پنج روز کاری پاسخی واضح ، بدون قید و شرط و غیر قابل درک ارائه دهند.

دولت همچنین به مقامات صدور مجوز در مورد برنامه های تجاری استفاده از منابع طبیعی یا ملی ، عدم اجرای ، تأخیر در اجرا یا پیشرفت قابل توجه مطابق با برنامه تأیید صلاحیت یا تعطیلی بیش از یک سال ، منابع طبیعی یا تخصیص یک کشور محدود ، و منبع را برای سایر متقاضیان آزاد کنید.

علاوه بر این ، با تصویب دولت ، رئیس استاندار استان و دبیر کل اقتصاد و دارایی کارگروهی را تحت عنوان “تسهیل سرمایه گذاری و مقررات زدایی” برای تسریع در شروع کار و توسعه کسب و کار ، تسهیل سرمایه گذاری و شناسایی و انعکاس مقررات مضر معرفی می کند. صدور مجوزهای تجاری برای فسخ آنها را با برگزاری حداقل یک جلسه در ماه تسهیل می کند.

قانون اجرای آیین نامه مربوط به تملک و در برخی موارد ، استفاده از بخشی از درآمد دولت اصلاح شده است

به منظور افزایش رقابت شرکت های هواپیمایی کشور با دیگر خطوط هوایی منطقه و تثبیت موقعیت استراتژیک هوایی کشور برای خطوط هوایی بین المللی و در نتیجه ایجاد و افزایش درآمد پایدار برای صنعت فرودگاه ، وزارت راه و شهرسازی “مقررات” را پیشنهاد می کند. اصالحیه. ماده اجرای قانون قانون جمع آوری و استفاده از بخشی از درآمد دولت در موارد خاص (63) »این مسئله جمع آوری پول از مقامات خارجی ، میهمانان و مسافران برای عبور از غرفه های فرودگاه های کشور برای ارائه خدمات به آنها است.

توضيح تعاريف هواپيما و هوانوردي عمومي مطابق با همان معناي اصطلاحات فوق ، تفكيك جدول ناوبري و شارژ فرودگاه به دو جدول جداگانه براي هواپيما با تناژ بيشتر از 9000 كيلوگرم و نحوه محاسبه آنها براي حمايت از توسعه هواپيمايي عمومي. شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران در راستای رشد و توسعه فرودگاه های کم تردد و مناطق کمتر توسعه یافته کشور ، تغییر در کاهش یا افزایش عوارض با تأیید هیئت مدیره شرکت تا 50 ، گروه بندی فرودگاه ها را از نظر میزان ترافیک و حجم مسافران ساده می کند. با تصویب هیئت مدیره شرکت رونق و توسعه هواپیمایی ، ایجاد و حفظ شرایط رقابت ، واکنش سریع به تغییرات بازار ، افزایش درآمد ، کاهش بوروکراسی اداری ، توسعه بازار هدف (ترانزیت و پروازهای بین المللی) ، توسعه و تقویت هواپیمایی عمومی و ارتقا development توسعه شبکه پرواز Hub & Spoke ، کشف عوارض براساس قوانین و جداول مصوب ، با داشتن فرودگاه های ایران و شرکت ناوبری هوایی به عنوان متولی خدمات فرودگاه های هواپیمایی ، اجرای سیاست های تسهیل به منظور تشویق شرکت های هواپیمایی به قرارداد و انجام تعهدات خود ، و اصلاح فرآیند جمع آوری درآمد ذکر شد ، نیاز به اصلاح قوانین اجرایی ذکر شد.

دولت اساسنامه شورای عالی استان را اصلاح کرد

دولت برای رفع نواقص و کاستی های آیین نامه شورای عالی استان و به روزرسانی مفاد آن مطابق با اصلاحیه های قانون تشکیلات ، وظایف و اختیارات شوراهای اسلامی و انتخاب شهرداران ، آیین نامه شورای عالی استان را اصلاح کرد.

براساس این اصلاحیه ، عضویت شورای عمومی مستقل و غیرقابل انتقال است و هیچ عضوی حق تفویض وظایف و اختیارات خود را به دیگری اعم از عضو یا غیر عضو ندارد.

اعضای شورای عمومی در اولین جلسه خود یک هیئت مدیره متشکل از رئیس جمهور ، معاون رئیس جمهور و حداقل یک وزیر و یک عضو را به مدت یک سال انتخاب می کنند.

همچنین گزارش كامل تصمیمات و اقدامات هیئت مدیره در مورد موضوعات مربوطه نیز هر سه ماه ارائه می شود.

مجوز سرمایه گذاری صادر شده به سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران برای پروژه های جدید ریسندگی و بافندگی در استان خراسان جنوبی

به منظور توسعه سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته و ایجاد اشتغال ، شورای وزیران موافقت کرد که مجوز سرمایه گذاری را به سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران برای پروژه های جدید ریسندگی و بافندگی در استان خراسان جنوبی صادر کند.

بر این اساس ، سازمان توسعه و نوسازی صنایع ایران پس از فراخوان عمومی و پیروی از روند مندرج در قانون اجرای سیاست های کلی ماده 44 (44) قانون اساسی ، ممکن است در پروژه های جدید ریسندگی و بافندگی با ظرفیت تولید سالانه 3960 تن سرمایه گذاری کند. نخ و 16.5 میلیون متر مربع پارچه در مناطق کمتر توسعه یافته استان خراسان جنوبی ، از منابع داخلی.

اصلاح اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری

هیئت وزیران موافقت خود را با اصلاح اساسنامه سازمان هواپیمایی کشوری به منظور جلب نظر هیئت نظارت و رفع ایرادات و ابهامات مندرج در آن اعلام کرد.

پیام تمام شد

دکمه بازگشت به بالا