ورزش

ابهام‌هایی درباره انتخاب سرپرست جدید پرسپولیس

پس از جدایی باشگاه پرسپولیس رسول پناه ، وی مدیرعامل جدید خود را شناخت كه مورد حمایت بسیاری نیز قرار گرفت و جعفر سمیعی كه پیش از این زیر نظر وزارت ورزش كار می كرد ، سرانجام به عنوان مدیرعامل جدید پرسپولیس معرفی شد. انتخاب سمیعی برای پرسپولیسی ها کمی عجیب و غیرمنتظره بود ، با توجه به اینکه وی تجربه زیادی در مدیریت خصوصاً در زمینه مدیریت ورزشی ندارد و مشخص نیست وزارت ورزش از چه معیارهایی به این انتخاب رسیده است. سمیعی چهارمین مدیر سال گذشته باشگاه پرسپولیس است. که نشان می دهد او با وجود نتایج خوبی که کسب کرده چقدر شرایط ناپایدار و سختی را برای مدیریت باشگاه تجربه کرده است.

از طرف دیگر ، مکالمات اولیه سمیعی امیدوار کننده نیست و به نظر نمی رسد تفاوت زیادی بین او و افراد قبلی وجود داشته باشد. او در سخنرانی های خود همه چیز را به آینده موکول کرد و صریحاً درباره مسائل مالی صحبت نکرد. از طرف دیگر سخنان وی در مورد انتقال بیشتر یک شوخی است ، زیرا موضوع خصوصی سازی فراتر از بحث ورزش است و در حیطه اختیارات وی نیست. در واقع به نظر نمی رسد سمیعی برای واگذاری شرایط فعلی ایده و برنامه مشخصی برای پرسپولیس داشته باشد و او دقیقاً انتخاب شد تا جای مدیرعامل این باشگاه خالی نماند!

در همین حال ، اداره ورزش توضیحات زیادی در مورد این انتخاب عجیب نداد و هیچ کس نمی داند که چطور سمیعی از باشگاه پرسپولیس بیرون آمد. من دوست دارم تصمیم گیرندگان این دو باشگاه یک بار برای همیشه در مورد شاخص ها و معیارهای انتخاب عجیب خود صحبت کنند و به همه بگویند که مدیران دو باشگاه چه سابقه ای انتخاب شده اند و چه فیلترهایی را پشت سر گذاشته اند. امروز میانگین عمر مدیریت در استقلال و پرسپولیس کمتر از سه ماه است و نقش وزارت ورزش که در جزئی ترین اتفاقات این دو باشگاه نیز دخیل است بیش از سایر عوامل این فاجعه بارزتر است.

258 252

دکمه بازگشت به بالا