استان ها

اجرای سیاست‌های زیست‌محیطی باید مبتنی بر آمایش و پژوهش باشد

خبرنگار آناب خبرنگار بندرعباسی گفت حبیب مسیحیطازیانی در جلسه اقتصاد دریایی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس اظهار داشت: هنگام اجرای پروژه های توسعه محیط زیست و امور اجرایی باید بر مطالعات ، برنامه ریزی ، تحقیق و توسعه تأکید شود. حفظ اکوسیستم ها و اکوسیستم ها ، در غیر این صورت اجرای این پروژه ها عواقب خطرناک و مخربی به همراه خواهد داشت.

وی آب و هوای متنوع ایران را در بیشتر اکوسیستم ها شکننده خواند و افزود: “یک اقتصاد پویا در تمام مناطقی که سیل وجود دارد و در مناطقی که منابع فرسایش وجود دارد متمرکز شده است ، شاهد فرار جمعیت از آن هستیم.

مدیرکل محیط زیست هرمزگان یادآور شد: با توجه به منابع فراوان کشور و موقعیت مطلوب سواحل ایران در اقتصاد دریایی ، می تواند در جهان بسیار عالی و خاص باشد ، به شرط آنکه همه هشدارهای زیست محیطی را جدی بگیریم و به آنها پایبند باشیم.

کریستین تازیانی با تأکید بر مطلوبیت و وسعت ساحل و دریا ایران ، این امر را بسیار مهم دانست. اکوسیستم های دریایی و سواحل بسیار شکننده و شکننده است ، بنابراین ایجاد یک کارگروه ویژه با مکانیزم های مختلف در منطقه دریا ضروری و اجتناب ناپذیر است تا از استفاده صحیح و حفاظت از این منابع اطمینان حاصل شود.

وی افزود: اجرای پروژه ها و سیاست ها توسط سازمان های دولتی و غیردولتی و گاه سو مدیریت ، صرف نظر از هشدارهای زیست محیطی ، منجر به تخریب اکوسیستم های دریایی و مرجانی در سواحل خلیج فارس خواهد شد. عواقب خوبی نداشته باشید.

هدف از تأسیس موسسه اقتصاد دریایی چیست؟

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان همچنین هدف از تأسیس موسسه اقتصاد دریایی را انجام مطالعات ویژه و نظارت بر پروژه های زیست محیطی دریایی عنوان کرد و اظهار داشت: منابع دریایی بهتر ، کارآمدتر و پربارتر در زمینه حفظ و بازیابی منابع و اکوسیستم های در معرض خطر فعال هستند. .

احسان کامرانی استفاده از ظرفیت های دریایی فراموش شده را برای رشد اقتصاد کشور مهم خواند و تأکید کرد: باید از حمل و نقل دریایی ، گردشگری ، آبزی پروری و … برای بهره برداری و بهره برداری از ظرفیت های دریایی استفاده شود. آنها باید بر اساس برنامه های مدون در قلمرو خود و بر اساس صرفه جویی در منابع باشند. سازگار با محیط زیست و بدون آسیب رساندن به اکوسیستم های موجود.

وی با بیان اینکه م Instituteسسه اقتصاد دریایی راهکارهای علمی و عملی مناسبی را برای غلبه بر شرایط موجود ارائه می دهد خاطرنشان کرد: تأسیس این اتاق فکر با حضور اساتید مجرب دانشگاه در حوزه های شیلات ، محیط زیست ، اقتصاد و … در زمینه هیئت مشاوره توان بخشی و بهره وری مناسب این یکی از منابع و مواهب الهی است.

رئیس بسیج اساتید هرمزگان از کلیه اعضای اتاق فکر خواست تا با تأکید بر حفظ و تولید مثل منابع ، کارگروه های ویژه ای را با نظارت دقیق و علمی بر اجرای پروژه های زیست محیطی ایجاد کنند تا اقتصاد دریایی رونق بگیرد.

به گزارش آنا ، بحث با بحث در مورد اقتصاد دریایی و ارائه راه حل ها و پیشنهادات توسط دانشمندان دریایی ادامه یافت.

انتهای پیام / 4121/4062 /

دکمه بازگشت به بالا