رویدادها

افزایش ۱۰ میلیون بیمار کرونایی در جهان ظرف ۲۱ روز

آفتاب‌‌نیوز:

دیروز (یکشنبه) ، تعداد کل افراد مبتلا به بیماری Covid-19 در جهان بیش از 50 میلیون نفر بود که باعث می شود موج دوم شیوع ویروس کرونا در 30 روز گذشته یک چهارم کل افراد باشد.

ماه اکتبر بدترین دوره از زمان شیوع بیماری کوید -19 بود و ایالات متحده اولین کشور در جهان بود که روزانه از 100000 نفر فراتر می رود. افزایش موارد در کشورهای اروپایی نیز به روند افزایشی این آمار کمک کرده است.

میانگین هفت روز گذشته نشان می دهد که میزان بروز روزانه بیماری Covid-19 بیش از 540،000 نفر در سراسر جهان افزایش یافته است.

از زمان کشف ویروس کرونا در چین ، بیش از 1.2 میلیون نفر در سراسر جهان بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند.

شتاب اخیر اپیدمی بسیار شدید بوده است. طی 32 روز ، تعداد کل بیماران از حدود 30 میلیون به 40 میلیون نفر افزایش یافت و طی 21 روز ، 10 میلیون نفر به این تعداد اضافه شدند.

اروپا منطقه ای است که بیشتر تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته و در حدود 12 میلیون مورد از آمریکای لاتین پیشی گرفته است. کشورهای اروپایی نیز 24٪ از مرگ و میر ناشی از این بیماری را تشکیل می دهند.

دومین موج جهانی شیوع ویروس کرونا در حال آزمایش سیستم بهداشت در سراسر اروپا است. بسیاری از شهروندان در آلمان ، فرانسه و انگلستان اقامت گزیده اند.

در دانمارک ، محدودیت های جدیدی برای کرونا ویروس در چندین منطقه شمالی وارد شده و پس از شناسایی جهش ویروس کرونا ، 17 میلیون راسو سفارش داده شده اند.

در ایالات متحده ، که حدود 20 درصد از عفونت های جهانی را تشکیل می دهد ، تعداد موارد همچنان افزایش می یابد ، به طور متوسط ​​بیش از 100000 مورد در روز طی هفت روز گذشته تشخیص داده می شود.

به گزارش رویترز ، هند یکی از کشورهای آسیا است که بیشترین تعداد Covid-19 در جهان را دارد ، اما از سپتامبر روند نزولی دارد. تعداد کل افراد مبتلا به Covid-19 در این کشور بیش از 8.5 میلیون نفر است.

دکمه بازگشت به بالا